Ik rijd net op de snelweg en de motor houd plots erg in , optrekken verloopt heel stotterend en motorstorings lampje knipperd .
Lijkt net of die op 4 poten loopt ?
Ik ga er maar vanuit dat het een benzine model is. Dan denk ik dat één van je bobines het begeven heeft. Kun je zelf testen door een voor één de bobine stekkers los te trekken. Als hij niet slechter stationair loopt is het de bobine van die betreffende cilinder. 15 minuten werk om te vervangen. Kosten bobine rond de €85,- Nadeel is wel dat de dealer de gezette DTC codes moet resetten. Anders blijft dat lampje branden. PS de dealer kan via OBD zo zien of er een bobine stuk is. Succes
Gisteravond de anwb laten komen , en deze monteur heeft zeer uitgebreid gekeken en het was idd de bobine cylinder 2.
Foutcodes had hij al gewist , vandaag zelf even een nieuwe bobine erin gezet en hij rijd weer super .
Komt dit vaker voor bij de volvo s60 t5 ?
Twee verschillen:
Levensduur is beter (zeggen ze)
Hogere uitgangsspanning --> sterkere vonk.
Vooral het laatste is voor mij de reden om deze bobines te overwegen. Om LPG te ontsteken is een hogere spanning vereist dan voor benzine. Met deze bobines verwacht ik meer reserve te hebben voor moeilijke omstandigheden (bv. niet meer nieuwe bougies)