ruitenwissers koplampen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
zeeburger
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Amsterdam

Ik denk dat de behuizing van de koplampen los zit, waardoor de verlichting te hoog staat afgesteld. Daarover twee vragen:
- op welke manier is de behuizing van de koplampen normaliter gefixeerd?
- hoe krijg je de ruitenwisser van de komlamp los?

Ben geen automonteur, voor jullie een fluitje van een cent.

Zeeburger
Na ruim 4 jaar een 440 1.8i (1995) sinds aug 2010 een Volvo S40 1.8i (1997)
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

De koplamp zit vast met 4 boutjes en het armpje van de koplampwisser met een 8mm moertje die hoef je alleen los te maken. Dan kan je de komplete unit demonteren.
Het glas kan je dan makkelijk los maken door de klemmetjes er af te halen. aan de achterkant zit twee stel schroeven met er onder een draai klik systeem al je die 1/3 slag draaid kan je de reflector los nemen (raak alleen nooit de reflector zelf met je handen) en dan kan je zien of alle kogels nog goed zitten.

Suc6
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
zeeburger
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Amsterdam

Lijkt me helder.... ik ga er dit weekeinde wat aan doen, want er wordt regelmatig naar me geseind ivm de hoogte van de verlichting. Overigens: de voor- en achterverlichting gaat aan zodra ik contact maak. Hoe kan ik deze functie uitzetten?

Dank voor je reactie

Zeeburger
Na ruim 4 jaar een 440 1.8i (1995) sinds aug 2010 een Volvo S40 1.8i (1997)
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

achter de schakelaar van het licht zitten normaal een hele hoop kabels (hopelijk :roll: ), hier zit ergens een gele draad bij als je deze afkoppelt dan zouden normaal de lichten uit moeten blijven (rond de kabel kan je duck tape doen).

Cheer rev

PS. correct me if I'm wrong
zeeburger
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Amsterdam

ik ga ermee aan de slag... ik vertel je nog wel of het gelukt is

vr. gr. zeeburger
Na ruim 4 jaar een 440 1.8i (1995) sinds aug 2010 een Volvo S40 1.8i (1997)
Robbocop
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
Contacteer:

Remon weet hier ook veel van! Die heeft pas wissers aangebracht op zijn koplampen!
Her car: V40 T4

www.volvo40forum.nl speciaal voor S40 & V40 Classic

Afbeelding
zeeburger
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Amsterdam

Hele zaak opgelost... het verwijderen van de ruitenwissers was doodeenvoudig. Het uiteindelijke probleem van de loszittende koplampunit was -met originele onderdelen- goed en makkelijk te verhelpen. Het probleem was de plastic delen van de verstelpennen, die waren kurkdroog en braken als luciferhoutjes. Twee waren al kapot, de andere twee braken ook zo spontaan af, z ik ze alle vier heb vervangen.

En wat betreft loskoppelen van de verlichting, het was inderdaad de gele draad.

Overigens ook het voorraam vervangen... dat was een hele klus!

Zeeburger
Na ruim 4 jaar een 440 1.8i (1995) sinds aug 2010 een Volvo S40 1.8i (1997)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”