Ratelend/blik geluid onder vollast optrekken (met aanhanger)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Jaagpad
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41

D5 GEARTRONIC

Als ik een zware lading achter de auto heb komt er een behoorlijke ratel zo rond de 2700 rpm uit het vooronder.


ook als hij te laag in de touren een snelweg oprit op moet (helling)

dit heeft de dealer nooit kunnen ontdekken daar ik niet met de caravan zomaar bij de dealer sta.

echter iedere keer als ik weer op vakantie ga komt dat rotgeluid weer terug.

motor heeft verder 190k gelopen en keurig zijn beurtjes gehad?

ouwe toyota starlet had ook zo iets, was hitteschild.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Wat voor een motor?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Jaagpad
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41

sorry, D5GT my2005
195K op de teller
volvo V70 D5GEARTRONIC

195K
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Tja, kan iets rammelen, een hitteschild oid....
Kan ook zijn dat je hem te zwaar belast.. Hoe zwaar is die aanhanger/caravan?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Jaagpad
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41

1000 kg dus niet overdreven


Hoor het ook in nl wel eens als ik wil accelereren en hij eigenlijk had kunnen terugschakelen maar automaat traag reageert en denkt ach.....in 5 kan het ook


Hoger in de touren hoor je t nooit,maar 2700 rpm is toch niet bijzonder en dr is dan koppel zat
volvo V70 D5GEARTRONIC

195K
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Mijn overbuurman had dit probleem ook met zijn D5 en de caravan.
Hij tankte witte pompen diesel shit,nu hij BP tankt is het probleem weg,ook bij zware belasting van de motor...
Jaagpad
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41

mm, hebben op de weg naar Italie bij verschillende benzinestations getanked.


ding heeft al deze klacht vanaf 120K. bij iedere beurt naar laten kijken maar een oplossing is uitgebleven

daar was geen verschil te merken.

volvo heeft net een nieuw stuurhuis gekregen (dikke rekening) en dealer merkte ook op dat zo onder de 2000 rpm de motor meer dreunde dan goed is... problemen komen niet alleen....
bij 180K zijn al een aantal motorsteunen vervangen
volvo V70 D5GEARTRONIC

195K
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Tijd om het 'ding' het pad op te jagen?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Jaagpad
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41

Geen geld en wat moet je dan als je regelmatig 7zitplaatsen nodig hebt?

Seat alhambra, renauls espace? Wordt het niet beter mee + wil niet gezien worden in zo'n hok

Stuurhuis is dikke pech, nou dat rammel ff weg en we houden het nog wel even vol.

Lees hier op forum nog geen oplossingen....wellicht dat ik nietgenoeg gezocht heb
volvo V70 D5GEARTRONIC

195K
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21584
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Zo te lezen komt het uit het binnenste van je motor. Als je het echt niet vertrouwd, kun je overwegen om voortaan met een iets hoger toerental te rijden als dat een verbetering geeft.
De motor kan er makkelijk tegen en er is geen bezwaar om iets hoger in toeren te rijden zodat je motor het iets makkelijker krijgt.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Zou best wel eens de katalysator kunnen zijn.
S80 2,5T AUT5 2004
Gast

Frumpy schreef:Zou best wel eens de katalysator kunnen zijn.
Bij een D5?
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

dit zou ook wel eens je dual-massa vleigwiel kunnen zijn.
bij lage toeren veel koppel vragen is een zeer zware belasting voor het
vliegwiel,en deze wil zich dan ook wel eens laten horen.
geen glans zonder wrijving
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

AlexV70 schreef:
Frumpy schreef:Zou best wel eens de katalysator kunnen zijn.
Bij een D5?
ja, waarom niet? Mijn oude 306 TD uit 1997 had die ook al, dus waarom een D5 niet?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
italie
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
Locatie: Zavattarello italie

Een gt met dualmassa ?????????????

sorry, D5GT my2005
195K op de teller
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

Mijn ouders hebben ook een D5 (net als ik, alleen hebben zij een automaat -geen GT-). Die auto kreeg ook een rammelend geluid uit het vooronder, maar meteen ook een melding zoiets als "Automaat, service vereist" met een oranje driehoek. De bak werd geflusht, gereset, van nieuwe software voorzien maar moest uiteindelijk vervangen worden door een revisiebak (gelukkig hadden ze nog garantie). Zij hadden de rammel ook alleen met de caravan erachter...
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Het flexstuk wil ook nog wel eend de boosdoener zijn. Flink stuk ijzerdraad er doorheen draaien wil dan nog wel eens helpen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

italie schreef:Een gt met dualmassa ?????????????

sorry, D5GT my2005
195K op de teller
had ik overheen gelezen. :oops:
geen glans zonder wrijving
Niels_#
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09.05.2010 - 16:23
Locatie: Boven de rivieren

Als je krukaslagers versleten zijn dan begint het blok ook te ratelen onder belasting. Daar zou je eens naar kunnen laten kijken.
Gebruikersavatar
AntonV70
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 22.02.2009 - 14:48
Locatie: Groningen

Kijk ook eens goed naar de bevestiging van je uitlaat. Bij mijn D5 MY2005 bleek onlangs de ophanging van de uitlaat midden onder de auto aan weerszijden doorgeroest te zijn, dit kon worden gelast met een nieuwe strip ijzer maar gaf ook bij optrekken een rare rammel. Ook de achterste ophanging stond op doorbreken, is ook gelast.
Groet, Anton
Volvo V70 D5 Summum Geartronic 2004 MY2005, full options
Volvo 245 Polar 2.3 1993
Volvo 240 GL 2.3 1988
Volvo 240 GL 2.3 1981
Volvo Amazon Favorit 1966
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”