D5 GEARTRONIC
Als ik een zware lading achter de auto heb komt er een behoorlijke ratel zo rond de 2700 rpm uit het vooronder.
ook als hij te laag in de touren een snelweg oprit op moet (helling)
dit heeft de dealer nooit kunnen ontdekken daar ik niet met de caravan zomaar bij de dealer sta.
echter iedere keer als ik weer op vakantie ga komt dat rotgeluid weer terug.
motor heeft verder 190k gelopen en keurig zijn beurtjes gehad?
ouwe toyota starlet had ook zo iets, was hitteschild.
Ratelend/blik geluid onder vollast optrekken (met aanhanger)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41
1000 kg dus niet overdreven
Hoor het ook in nl wel eens als ik wil accelereren en hij eigenlijk had kunnen terugschakelen maar automaat traag reageert en denkt ach.....in 5 kan het ook
Hoger in de touren hoor je t nooit,maar 2700 rpm is toch niet bijzonder en dr is dan koppel zat
Hoor het ook in nl wel eens als ik wil accelereren en hij eigenlijk had kunnen terugschakelen maar automaat traag reageert en denkt ach.....in 5 kan het ook
Hoger in de touren hoor je t nooit,maar 2700 rpm is toch niet bijzonder en dr is dan koppel zat
volvo V70 D5GEARTRONIC
195K
195K
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Mijn overbuurman had dit probleem ook met zijn D5 en de caravan.
Hij tankte witte pompen diesel shit,nu hij BP tankt is het probleem weg,ook bij zware belasting van de motor...
Hij tankte witte pompen diesel shit,nu hij BP tankt is het probleem weg,ook bij zware belasting van de motor...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41
mm, hebben op de weg naar Italie bij verschillende benzinestations getanked.
ding heeft al deze klacht vanaf 120K. bij iedere beurt naar laten kijken maar een oplossing is uitgebleven
daar was geen verschil te merken.
volvo heeft net een nieuw stuurhuis gekregen (dikke rekening) en dealer merkte ook op dat zo onder de 2000 rpm de motor meer dreunde dan goed is... problemen komen niet alleen....
bij 180K zijn al een aantal motorsteunen vervangen
ding heeft al deze klacht vanaf 120K. bij iedere beurt naar laten kijken maar een oplossing is uitgebleven
daar was geen verschil te merken.
volvo heeft net een nieuw stuurhuis gekregen (dikke rekening) en dealer merkte ook op dat zo onder de 2000 rpm de motor meer dreunde dan goed is... problemen komen niet alleen....
bij 180K zijn al een aantal motorsteunen vervangen
volvo V70 D5GEARTRONIC
195K
195K
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 21:41
Geen geld en wat moet je dan als je regelmatig 7zitplaatsen nodig hebt?
Seat alhambra, renauls espace? Wordt het niet beter mee + wil niet gezien worden in zo'n hok
Stuurhuis is dikke pech, nou dat rammel ff weg en we houden het nog wel even vol.
Lees hier op forum nog geen oplossingen....wellicht dat ik nietgenoeg gezocht heb
Seat alhambra, renauls espace? Wordt het niet beter mee + wil niet gezien worden in zo'n hok
Stuurhuis is dikke pech, nou dat rammel ff weg en we houden het nog wel even vol.
Lees hier op forum nog geen oplossingen....wellicht dat ik nietgenoeg gezocht heb
volvo V70 D5GEARTRONIC
195K
195K
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21584
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zo te lezen komt het uit het binnenste van je motor. Als je het echt niet vertrouwd, kun je overwegen om voortaan met een iets hoger toerental te rijden als dat een verbetering geeft.
De motor kan er makkelijk tegen en er is geen bezwaar om iets hoger in toeren te rijden zodat je motor het iets makkelijker krijgt.
De motor kan er makkelijk tegen en er is geen bezwaar om iets hoger in toeren te rijden zodat je motor het iets makkelijker krijgt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
dit zou ook wel eens je dual-massa vleigwiel kunnen zijn.
bij lage toeren veel koppel vragen is een zeer zware belasting voor het
vliegwiel,en deze wil zich dan ook wel eens laten horen.
bij lage toeren veel koppel vragen is een zeer zware belasting voor het
vliegwiel,en deze wil zich dan ook wel eens laten horen.
geen glans zonder wrijving
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
ja, waarom niet? Mijn oude 306 TD uit 1997 had die ook al, dus waarom een D5 niet?AlexV70 schreef:Bij een D5?Frumpy schreef:Zou best wel eens de katalysator kunnen zijn.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Mijn ouders hebben ook een D5 (net als ik, alleen hebben zij een automaat -geen GT-). Die auto kreeg ook een rammelend geluid uit het vooronder, maar meteen ook een melding zoiets als "Automaat, service vereist" met een oranje driehoek. De bak werd geflusht, gereset, van nieuwe software voorzien maar moest uiteindelijk vervangen worden door een revisiebak (gelukkig hadden ze nog garantie). Zij hadden de rammel ook alleen met de caravan erachter...
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het flexstuk wil ook nog wel eend de boosdoener zijn. Flink stuk ijzerdraad er doorheen draaien wil dan nog wel eens helpen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- AntonV70
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22.02.2009 - 14:48
- Locatie: Groningen
Kijk ook eens goed naar de bevestiging van je uitlaat. Bij mijn D5 MY2005 bleek onlangs de ophanging van de uitlaat midden onder de auto aan weerszijden doorgeroest te zijn, dit kon worden gelast met een nieuwe strip ijzer maar gaf ook bij optrekken een rare rammel. Ook de achterste ophanging stond op doorbreken, is ook gelast.
Groet, Anton
Groet, Anton
Volvo V70 D5 Summum Geartronic 2004 MY2005, full options
Volvo 245 Polar 2.3 1993
Volvo 240 GL 2.3 1988
Volvo 240 GL 2.3 1981
Volvo Amazon Favorit 1966
Volvo 245 Polar 2.3 1993
Volvo 240 GL 2.3 1988
Volvo 240 GL 2.3 1981
Volvo Amazon Favorit 1966