Mijngarage geeft 383,24 incl. btw aan, ex. waterpomp, m'n schatting was wat hoogRamon&Ramon schreef: Distributieset kost 180 euro en de waterpomp 90 euro,de rest is dus arbeidsloon voor twee uur werk,dus 600 is flink aan de prijs bij je Bovag garage..
Meeste onderhoud tussen de 200.000-300.000 km?
- Gothax
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21.04.2010 - 06:28
- Locatie: Heerlen
Volvo S60 2.4 2002
Ford Transit 1980 ex-krankenwagen
Volvo V70 2.5 AUT 1998
Fiat Marea Weekend '98
- Sander_S60
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 21:41
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd het kost om de waterpomp te vervangen, als de distributieriem er al af is?
Vrijdag wordt bij de mijne de distributieriem vervangen, ik heb tevens gevraagd gelijk de waterpomp mee te vervangen.
Bij de dealer noemde men een meerprijs, exact weet ik 't niet meer, maar de arbeid kwam neer op 45 minuten.
Misschien zit ik er naast, maar die 45 minuten lijkt me een beetje ruim genomen als alles toch al los moet om de distributie te vervangen(?)
Vrijdag wordt bij de mijne de distributieriem vervangen, ik heb tevens gevraagd gelijk de waterpomp mee te vervangen.
Bij de dealer noemde men een meerprijs, exact weet ik 't niet meer, maar de arbeid kwam neer op 45 minuten.
Misschien zit ik er naast, maar die 45 minuten lijkt me een beetje ruim genomen als alles toch al los moet om de distributie te vervangen(?)
Volvo V50 1.6d Edition II 2006 (MY2007) Electric Silver metallic
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Half uurtje meerwerk inderdaad.
Dan komt het ongeveer op rond de 400 euro incl alles..
Dan komt het ongeveer op rond de 400 euro incl alles..
-
Hans2
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02.10.2006 - 15:39
Weer even on topic !
Ik ben de afgelopen bijna 4 jaar van 91.000 naar 296.000 km gegaan met mijn S60 D5 (dit waren 95% snelweg kilometers over een afstand van 200 per dag) en heb de volgende kosten (bij de dealer) gehad:
km stand
104.000 beurt, geen verdere zaken
113.000 stoelbekleding rugleuning vervangen (50% kosten onder garantie)
pedaalstandsensor vervangen (garantie)
126.000 beurt, geen verdere zaken
149.000 beurt incl. wisserbladen en diverse lampjes
161.000 beurt incl. distriubutieriem, waterpomp etc.
167.750 Koppelingstandsensor vervangen
182.500 Beurt + 13 polig stopcontact monteren
Krukaskeerring vervangen onder garantie (zweette door)
202.000 Beurt incl. 2 stabilisatorsteunen achter
202.519 Condensor vervangen
222.000 Beurt incl. wisserbladen
230.000 Accu vervangen
245.000 Beurt
264.000 Beurt incl. wisserbladen
284.000 Beurt
287.000 Koppeling + distributieriem (bij de beurt geconstateerd)
(Dat was even slikken :shock: )
296.000 Ingeruild voor S60 D5 van 2008
Er zitten nog ergens een setje voorremblokken tussen die ik zelf heb vervangen evenals de bovenste motorsteun en het glas van de binnenspiegel. Daarnaast ook nog wat setjes banden. Verder originele remschijven + blokken achter, schokbrekers en ook nog de originele xenon lampen aanwezig. Het heeft een hoop geld gekost maar eigenlijk zitten er weinig zaken tussen die niet onder te verwachten onderhoud vallen. Condensor en glas binnenspiegel zijn eigenlijk de opvallende zaken.
Groeten, Hans
Ik ben de afgelopen bijna 4 jaar van 91.000 naar 296.000 km gegaan met mijn S60 D5 (dit waren 95% snelweg kilometers over een afstand van 200 per dag) en heb de volgende kosten (bij de dealer) gehad:
km stand
104.000 beurt, geen verdere zaken
113.000 stoelbekleding rugleuning vervangen (50% kosten onder garantie)
pedaalstandsensor vervangen (garantie)
126.000 beurt, geen verdere zaken
149.000 beurt incl. wisserbladen en diverse lampjes
161.000 beurt incl. distriubutieriem, waterpomp etc.
167.750 Koppelingstandsensor vervangen
182.500 Beurt + 13 polig stopcontact monteren
Krukaskeerring vervangen onder garantie (zweette door)
202.000 Beurt incl. 2 stabilisatorsteunen achter
202.519 Condensor vervangen
222.000 Beurt incl. wisserbladen
230.000 Accu vervangen
245.000 Beurt
264.000 Beurt incl. wisserbladen
284.000 Beurt
287.000 Koppeling + distributieriem (bij de beurt geconstateerd)
(Dat was even slikken :shock: )
296.000 Ingeruild voor S60 D5 van 2008
Er zitten nog ergens een setje voorremblokken tussen die ik zelf heb vervangen evenals de bovenste motorsteun en het glas van de binnenspiegel. Daarnaast ook nog wat setjes banden. Verder originele remschijven + blokken achter, schokbrekers en ook nog de originele xenon lampen aanwezig. Het heeft een hoop geld gekost maar eigenlijk zitten er weinig zaken tussen die niet onder te verwachten onderhoud vallen. Condensor en glas binnenspiegel zijn eigenlijk de opvallende zaken.
Groeten, Hans
Volvo EX30 SMER Plus
Volvo V40 CC T3 2019 GT-6
Volvo S60 D4 2014 GT-8
Volvo S60 D5 2008 GT-6
Volvo S60 D5 2004
Volvo V40 CC T3 2019 GT-6
Volvo S60 D4 2014 GT-8
Volvo S60 D5 2008 GT-6
Volvo S60 D5 2004
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dus de riem pas voo rhet eerst bij 287K??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
945i schreef:161.000 beurt incl. distriubutieriem, waterpomp etc.
Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas,ik geloof er namelijk niks van,is gewoon onmogelijk voor die prijs,mits je het zelf doet en dan nog zijn de onderdelen al duurder.
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
- Taxs60
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 18:16
Beste mensen
voor mijn s60 bifuel
180000 vervangen multiriem
230000 gasklephuis vervangen
235000 aircopomp magneet vliegwiel afstand te groot (ring verwijdert voor 150,- euro)
240000 luchtmassameter vervangen
260000 schijven remmen rondom vervangen, inclusief blokken
274000 koppelings plaaten + drukgroep vervangen zonder massa vliegwiel
om de 60000 km laat ik het LPGverdeelhuis ultrasoon reinigen (60,-euro bij de LPG specialist)
Verder regulier onderhoud van banden en beurten. huidige stand 302000km
groeten taxs60
voor mijn s60 bifuel
180000 vervangen multiriem
230000 gasklephuis vervangen
235000 aircopomp magneet vliegwiel afstand te groot (ring verwijdert voor 150,- euro)
240000 luchtmassameter vervangen
260000 schijven remmen rondom vervangen, inclusief blokken
274000 koppelings plaaten + drukgroep vervangen zonder massa vliegwiel
om de 60000 km laat ik het LPGverdeelhuis ultrasoon reinigen (60,-euro bij de LPG specialist)
Verder regulier onderhoud van banden en beurten. huidige stand 302000km
groeten taxs60
S60 BI-FUEL edition half leer















