tekenende uitspraak voor veel "chippers"BillyBob schreef:Lekker egoïstische uitspraak. Tot je een kind/vrouw/familielid ... hebt dat astma of een andere fijne ziekte krijgt van al dat fijnstof. Die *schonere* wagens worden met een reden op de markt gebracht denk ik dan.Martinvh schreef:Ik vind dat we wel ver afdwalen van mijn oorspronkelijke vraag.
Het zal mij persoonlijk écht een zorg zijn hoeveel C02, NOX er het milieu in geblazen wordt. Met een beetje geluk is het klimaat, tegen de tijd dat ik met pensioen ga, zelfs tropisch hier!
D2 (115 pk) vs. 1.6d (109 pk)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
is het niet tekenend voor de veregoïstisering van de Nederlander? Het interesseerd veel mensen niet wat een ander wil/denkt/vindt/voelt enz Hekel me er steeds mee aan, vooral het gehaaste in het verkeer. Gister iemand in een prius met 160/uur. Die loopt dan lekker zuinig...bart simpson schreef:tekenende uitspraak voor veel "chippers"BillyBob schreef:Lekker egoïstische uitspraak. Tot je een kind/vrouw/familielid ... hebt dat astma of een andere fijne ziekte krijgt van al dat fijnstof. Die *schonere* wagens worden met een reden op de markt gebracht denk ik dan.Martinvh schreef:Ik vind dat we wel ver afdwalen van mijn oorspronkelijke vraag.
Het zal mij persoonlijk écht een zorg zijn hoeveel C02, NOX er het milieu in geblazen wordt. Met een beetje geluk is het klimaat, tegen de tijd dat ik met pensioen ga, zelfs tropisch hier!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Geen Prius is zuiniger dan 1 op 15, een flink deel komt niet verder dan 1 op 12, 90% van de Priae rijdt doorgaans op de snelweg en levert daardoor geen enkele milieubijdrage maar wel met die 14% bijtelling voor "niet bewezen diensten" op de linker baan knallen, de bijtelling zou dan ook gewoon naar 25% moeten
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Helemaal mee eens!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
lang geen raar idee
Volvo for life
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Op dit moment bepaalt het RDW of je auto voldoet aan het kentekenbewijs. Ze zijn duidelijk over de hoeveelheid vermogen.V70/2.4D/2003 schreef:Kleine aanvulling op Bart Simpson vanuit de politionele hoek:
Aan de hand van de typegoedkeuring is een kentekenbewijs afgegeven. In principe is het zo dat elke technische wijziging tot gevolg heeft dat het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs. Los van de vraag hoe je dat in concrete gevallen (lees bv. tuning) vast zou moeten stellen is het nog altijd zo dat, als het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs, het deel 1 ingevorderd wordt waarna het voertuig opnieuw ter keruing bij de Dienst Wegverkeer aangeboden dient te worden.
En voor de concrete invulling/wijze van vaststellen => inderdaad, de minister.
Zolang het nieuwe vermogen binnen 140% van opgegeven vermogen ligt, dan is het kenteken geldig en is herkeuring niet nodig.
Het vermogen en de uitstoot wijzigt al bij het veranderen van de buitentemperatuur.
Verandering van brandstof ook. Als je kleppen ingesleten zijn, zal de uitstoot verhogen en je vermogen dalen. Ook maar een bekeuring als ze je auto controleren?
Teveel haken en ogen en gaat net zo kansloos falen als de laatste variant van de kilometerheffing.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Want een hoge snelheid is alleen een kwestie van vermogen en uitstoot?945i schreef:Eigenlijk zouden A-label auto's een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Je kiest voor de voordelen en het milieu, of niet. :twisted:
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nou ik hou me niet altijd aan de snelheid, maar ik heb over de afgelopen 90.000km wel 5.4l/100km gereden met een gemiddelde snelheid van rond de 70km/u.
Dus je kan ook zuinig en hard rijden
Dus je kan ook zuinig en hard rijden

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Dat doe je netjes. Ik zit met 100.000km rond de 5,9-6,0l/100km. Maar ik rijd ook veelal snelweg en bij 120-130 zit ik al rond de 6,0l/100km. En in de winter zit ik er dan boven.Paul schreef:Nou ik hou me niet altijd aan de snelheid, maar ik heb over de afgelopen 90.000km wel 5.4l/100km gereden met een gemiddelde snelheid van rond de 70km/u.
Dus je kan ook zuinig en hard rijden
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb periodes gehad dat die op 4.7l/100km 4.9 zat.
En ook wel eens 5.8l/100km na een snel ritje naar Oostenrijk enzo.
Staat nu op 5.4l/100km.
En ook wel eens 5.8l/100km na een snel ritje naar Oostenrijk enzo.
Staat nu op 5.4l/100km.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik vind diesel dan weer anders dan benzine, maar met een verbruik van 6.0L zou ik als overheid geen voordelen weggeven. dus minimaal C label.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die CO2 uitstoot is een fiscaal verhaal, de CO2 tax wordt per gram bepaald.PeeJay schreef:Op dit moment bepaalt het RDW of je auto voldoet aan het kentekenbewijs. Ze zijn duidelijk over de hoeveelheid vermogen.V70/2.4D/2003 schreef:Kleine aanvulling op Bart Simpson vanuit de politionele hoek:
Aan de hand van de typegoedkeuring is een kentekenbewijs afgegeven. In principe is het zo dat elke technische wijziging tot gevolg heeft dat het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs. Los van de vraag hoe je dat in concrete gevallen (lees bv. tuning) vast zou moeten stellen is het nog altijd zo dat, als het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs, het deel 1 ingevorderd wordt waarna het voertuig opnieuw ter keruing bij de Dienst Wegverkeer aangeboden dient te worden.
En voor de concrete invulling/wijze van vaststellen => inderdaad, de minister.
Zolang het nieuwe vermogen binnen 140% van opgegeven vermogen ligt, dan is het kenteken geldig en is herkeuring niet nodig.
Het vermogen en de uitstoot wijzigt al bij het veranderen van de buitentemperatuur.
Verandering van brandstof ook. Als je kleppen ingesleten zijn, zal de uitstoot verhogen en je vermogen dalen. Ook maar een bekeuring als ze je auto controleren?
Teveel haken en ogen en gaat net zo kansloos falen als de laatste variant van de kilometerheffing.
Het zou ook niet meer dan fair ziin dat iemand die bijtelling ontduikt daarvoor ook een sanctie gaat krijgen, ik wacht de Jager even af.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hogere snelheid = hogere uitstoot, je moet wat voor een bijtelling van 14% over hebben, dus een top van 120km/uur is uiterst redelijkPeeJay schreef:Want een hoge snelheid is alleen een kwestie van vermogen en uitstoot?945i schreef:Eigenlijk zouden A-label auto's een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Je kiest voor de voordelen en het milieu, of niet. :twisted:
Volvo for life
- Martinvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 06.09.2010 - 20:31
En dat zegt iemand met een auto met F-label en 252 g/km uitstoot?VolvoMafia schreef:is het niet tekenend voor de veregoïstisering van de Nederlander? Het interesseerd veel mensen niet wat een ander wil/denkt/vindt/voelt enz Hekel me er steeds mee aan, vooral het gehaaste in het verkeer. Gister iemand in een prius met 160/uur. Die loopt dan lekker zuinig...bart simpson schreef:tekenende uitspraak voor veel "chippers"BillyBob schreef: Lekker egoïstische uitspraak. Tot je een kind/vrouw/familielid ... hebt dat astma of een andere fijne ziekte krijgt van al dat fijnstof. Die *schonere* wagens worden met een reden op de markt gebracht denk ik dan.
Dan kan ik met mijn 114 g/km zo'n beetje mijn hele leven 120 km/u in z'n 3 rijden om net zoveel uit te stoten als wanneer jij één keer boodschappen gaat doen.
De industriële revolutie startte 150 jaar geleden, met elke vorm van ellende uit te stoten. Het lijkt me toch niet dat mijn overgrootopa volop genoot van zijn steenkoolgestookte-stoomboot en ik vervolgens 100 km/u moet gaan rijden omdat ik anders 'gehaast overkom'.

Ik ben groen-moe
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Geef dan een maximum uitstoot aan. Dan kunnen fabrikanten zelf kijken hoe zo'n hoge Vmax ze erbij kunnen sleutelen.bart simpson schreef:hogere snelheid = hogere uitstoot, je moet wat voor een bijtelling van 14% over hebben, dus een top van 120km/uur is uiterst redelijkPeeJay schreef:Want een hoge snelheid is alleen een kwestie van vermogen en uitstoot?945i schreef:Eigenlijk zouden A-label auto's een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Je kiest voor de voordelen en het milieu, of niet. :twisted:
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
lastig he om zelf een poging te doen milieuvriendelijk te zijn door gewoon een rustigere rijstijl aan te wennen?
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Om terug te komen op Martin zijn D2. Ik denk serieus dat dat blok van hem kapot is, als hij niet kan optrekken etc. Is er iets niet goed. Heeft niks met tuning te maken.Martinvh schreef:Als je wegrijdt slaat hij bijna af omdat er geen koppel is onder de 1.500 toeren en bij doortrekken boven de 3.000 is er ook niets. Hele smalle powerband dus.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra