V40 aanschaf

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

zozo... heb heel wat teweeg gebracht met mijn opmerking over de GDI...

Maar om toch maar weer on-topic te blijven: Echt specifieke punten om op te letten heeft de V40 niet echt. Een relatief veel voorkomend probleem zou de bak kunnen zijn (moer bij de 5de versnelling), maar die is juist gereviseerd.

Iemand anders nog specifieke euvels?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de versnellingsbak van de GDi is echt een prettigere dan die van de normale 1.8
Volvo for life
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

het is erg simpel,het onderhoud van een GDI motor is aanmerkelijk duurder dan van de RN motor(Volvo)
Bijv het vervangen van de distributieriem van de GDI motor is een drama opzich en veel duurder dan bij de Volvo motor.
En zo zijn er nog wel een paar problemen meer te bedenken die de GDI heeft en de Volvo motor niet..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

gdriessen schreef:schrok al.we hebben 2 franse auto's gehad nooit meer

Een Volvo S en V 40 Diesel is ook voorzien van zeer veel Franse onderdelen,motor en bak,onderstel enz enz,niks mis mee toch?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

En een 440,460,480 is een Renault met een Volvo embleem:)
Nu heb ik het ook gedaan natuurlijk:)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:het is erg simpel,het onderhoud van een GDI motor is aanmerkelijk duurder dan van de RN motor(Volvo)
Bijv het vervangen van de distributieriem van de GDI motor is een drama opzich en veel duurder dan bij de Volvo motor.
En zo zijn er nog wel een paar problemen meer te bedenken die de GDI heeft en de Volvo motor niet..
maar een distributieriem doe je niet zo vaak als b.v. tanken, een GDI deed 1 op 14.5 ipv 1 op 12 had een uitstoot van 167gr CO2/km ipv 193gr CO2/km)
Volvo for life
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Tja,dat is ook weer waar..
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”