zozo... heb heel wat teweeg gebracht met mijn opmerking over de GDI...
Maar om toch maar weer on-topic te blijven: Echt specifieke punten om op te letten heeft de V40 niet echt. Een relatief veel voorkomend probleem zou de bak kunnen zijn (moer bij de 5de versnelling), maar die is juist gereviseerd.
Iemand anders nog specifieke euvels?
V40 aanschaf
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de versnellingsbak van de GDi is echt een prettigere dan die van de normale 1.8
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het is erg simpel,het onderhoud van een GDI motor is aanmerkelijk duurder dan van de RN motor(Volvo)
Bijv het vervangen van de distributieriem van de GDI motor is een drama opzich en veel duurder dan bij de Volvo motor.
En zo zijn er nog wel een paar problemen meer te bedenken die de GDI heeft en de Volvo motor niet..
Bijv het vervangen van de distributieriem van de GDI motor is een drama opzich en veel duurder dan bij de Volvo motor.
En zo zijn er nog wel een paar problemen meer te bedenken die de GDI heeft en de Volvo motor niet..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
gdriessen schreef:schrok al.we hebben 2 franse auto's gehad nooit meer
Een Volvo S en V 40 Diesel is ook voorzien van zeer veel Franse onderdelen,motor en bak,onderstel enz enz,niks mis mee toch?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En een 440,460,480 is een Renault met een Volvo embleem:)
Nu heb ik het ook gedaan natuurlijk:)
Nu heb ik het ook gedaan natuurlijk:)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
maar een distributieriem doe je niet zo vaak als b.v. tanken, een GDI deed 1 op 14.5 ipv 1 op 12 had een uitstoot van 167gr CO2/km ipv 193gr CO2/km)Ramon&Ramon schreef:het is erg simpel,het onderhoud van een GDI motor is aanmerkelijk duurder dan van de RN motor(Volvo)
Bijv het vervangen van de distributieriem van de GDI motor is een drama opzich en veel duurder dan bij de Volvo motor.
En zo zijn er nog wel een paar problemen meer te bedenken die de GDI heeft en de Volvo motor niet..
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Tja,dat is ook weer waar..