V Power van Shell
- Rick H
- 3rd Gear member
jammer
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
-
- 3rd Gear member
V-Power is ook 97, maar volgens de regelgeving mag je het alleen als 95 of als 98 aangeven. Aangezien V-Power geen 98 is wordt het als 95 aangemerkt. Alleen BP Ultimate is wel 98.
Goed punt. Toont ook aan dat er meer aan de hand is dan alleen "een litertje aan een tankwagen toevoegen", want inderdaad je kunt niet van 95 RON met wat additieven 98 RON maken. Blijft onbegrijpelijk dat zowel Kassa als Keuringsdienst van Waarde enkele weken geleden geen aandacht hebben besteed aan het oktaangetal.Rick H schreef:ik had begrepen dat het "extra spul" bij V power 1 liter op 10.000 liter is (1 tank wagen) hoe krijg je dan van std ron 95 ineens ron 97 of 98 ??
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Één 'offtopicje' kan er nog wel bij.Ramon&Ramon schreef:
Zit ik net het Portugese journaal te kijken, komt er een reporter in beeld met de naam José Ramos e Ramos !
Geen idee waarom............... maar ik moest onmiddellijk aan het Volvo forum denken

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 5th Gear member
Als ik ooit weer eens een benzineauto ga rijden zal ik die Aral 102 eens proberen welke in een ander topic door 945i is genoemd.
Ik denk dat de winst in het effect van het hogere octaangetal zit.
- Iroll
- 6th Gear member
Toch moet er nog wat meer aan de hand zijn. Als je naar de 5th gear test kijkt hebben BP ultimate en Shell optimax beide een oktaangehalte van 98. Toch levert optimax meer vermogen als de BP variant, vooral het koppel van de impreza valt op, optimax levert 10nm meer koppel als ultimate.Edwin@Amsterdam schreef:Als ik ooit weer eens een benzineauto ga rijden zal ik die Aral 102 eens proberen welke in een ander topic door 945i is genoemd.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Kassa heeft slechts één auto als testauto gebruikt, er zijn bij mij weten royaal meer soorten dan die ene
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
eentje die geschikt was voor het trekken van een erg eenzijdige conclusie
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Is het octaangetal ook gemeten in die test of was het een opgave van de oliemaatschappijen?Iroll schreef:Toch moet er nog wat meer aan de hand zijn. Als je naar de 5th gear test kijkt hebben BP ultimate en Shell optimax beide een oktaangehalte van 98. Toch levert optimax meer vermogen als de BP variant, vooral het koppel van de impreza valt op, optimax levert 10nm meer koppel als ultimate.Edwin@Amsterdam schreef:Als ik ooit weer eens een benzineauto ga rijden zal ik die Aral 102 eens proberen welke in een ander topic door 945i is genoemd.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het moet ook amusement blijven, het mag onder geen beding ergens over gaan
Volvo for life
- Iroll
- 6th Gear member
In de test is het niet gemeten, ik heb de oktaangegevens oa opgezocht in wikipedia. Volgens mij is Optimax ron98 in de UK inmiddels vervangen door Vpower ron99.Is het octaangetal ook gemeten in die test of was het een opgave van de oliemaatschappijen?
-
- 5th Gear member
Er zijn verschillende additieven in gebruik om het octaangetal van benzine te verhogen. Misschien heeft een van deze additieven een iets hogere verbrandingswaarde dan de anderen .......
Het is zo maar een gok, ik heb er geen onderbouwing voor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methyl-tert-butylether
http://nl.wikipedia.org/wiki/2-methoxy-2-methylbutaan
Het is zo maar een gok, ik heb er geen onderbouwing voor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methyl-tert-butylether
http://nl.wikipedia.org/wiki/2-methoxy-2-methylbutaan