Tot op afgelopen zomer kon mn 440 +/- anderhalve week stil staan zonder dat de accu leeg liep. Nu is dat terug gelopen naar +/- 4 dagen.
Zoals jullie begrijpen is dit best wel vervelend met dit koude weer buiten.
Hoe kan ik controleren of mn accu gewoon versleten is of dat ik ergens lekstroom heb?
Overigens, het kan er toch niets mee te maken hebben dat ik mijn stroom van mn mistlampen direct van mn accu afhaal? Ze staan immers uit als de motor ook uit staat.
(brrr lekstroom! :shock:)
Geregeld lege Accu
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
1. Staan de mistlampen nu wel of niet direct op de accu? Als ze er direct op staan, dan blijven de mistlampen altijd branden.... :oops:V440_wrecker schreef:Overigens, het kan er toch niets mee te maken hebben dat ik mijn stroom van mn mistlampen direct van mn accu afhaal? Ze staan immers uit als de motor ook uit staat.
(brrr lekstroom! :shock:)
2. Hoe oud is de accu?
3. Testen met een zuurweger
4. Nog beter, als de auto stilstaat (contactsleutel eruit) de "nulstroom" meten met een universeelmeter.
Succes!
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
het zou niet mogen dat dit gebeurt.
kijk inderdaad eens met een stroommeter tussen de accu en de plus lijn wat hij verbruikt als die stil staat. normaal is dit geloof ik 0.3a max (weet niet zeker).
is dit hoger dan moet je op zoek naar de oorzaak. doe dit door 1 voor 1 de zekeringen eruit te halen en steeds te kijken of het het zelfde blijft. wordt die opeens lager dan heb je het probleem gevonden
kijk inderdaad eens met een stroommeter tussen de accu en de plus lijn wat hij verbruikt als die stil staat. normaal is dit geloof ik 0.3a max (weet niet zeker).
is dit hoger dan moet je op zoek naar de oorzaak. doe dit door 1 voor 1 de zekeringen eruit te halen en steeds te kijken of het het zelfde blijft. wordt die opeens lager dan heb je het probleem gevonden
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hoe oud is de accu?
- V440_wrecker
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47
1. Mistlampen staan direct op de accu aangesloten. Maar er zit een schakelaar tussen. Als ik de lampen d.m.v. de schakelaar uitzet dan neem ik aan dat ze geen stroom meer trekken toch?1. Staan de mistlampen nu wel of niet direct op de accu? Als ze er direct op staan, dan blijven de mistlampen altijd branden.... :oops:
2. Hoe oud is de accu?
3. Testen met een zuurweger
4. Nog beter, als de auto stilstaat (contactsleutel eruit) de "nulstroom" meten met een universeelmeter.
Succes!
2. Zou ik even na moeten kijken hoe oud die is. Volgens de vorige eigenaar schijnt de accu 1x vervangen te zijn. Het voertuig is 20 jaar oud.
3. Volgens mij is het een onderhoudsvrije accu. Maar ik zie wel wat aanslag op de accu zitten.
4. Zou ik even moeten uitproberen..
Dit moet ik echt uitproberen als ik er tijd voor heb. Klinkt als een pittig karwei!het zou niet mogen dat dit gebeurt.
kijk inderdaad eens met een stroommeter tussen de accu en de plus lijn wat hij verbruikt als die stil staat. normaal is dit geloof ik 0.3a max (weet niet zeker).
is dit hoger dan moet je op zoek naar de oorzaak. doe dit door 1 voor 1 de zekeringen eruit te halen en steeds te kijken of het het zelfde blijft. wordt die opeens lager dan heb je het probleem gevonden
Ik zal even kijken of ik ergens kan vinden hoe oud de accu is.
// trouwens.. Hoe kun je meerdere citaten tegelijk citeren zonder de handmatige code te gebruiken?
Code: Selecteer alles
[quote] [/quote]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
Goeie mogge juffrouw Beukelaer, bent u daar nog???? 20 jaar oude auto en de accu nog maar één keer vervangen. Niet twijfelen, direct naar de garage en een nieuwe accu plaatsen. Haast op zeker ben je van de problemen af.
@lep 11: 0,3A is al redelijk veel. Is 7,2 Ah in 24 uur. Een standaard accu is dan al in een weekje leeggetrokken. 0,1A is meer voor de hand liggend. Oh ja, een accu trek je slechts voor maximaal een 70% leeg. Dus een accu van zeg 60Ah heeft netto slechts 42Ah beschikbaar.
@lep 11: 0,3A is al redelijk veel. Is 7,2 Ah in 24 uur. Een standaard accu is dan al in een weekje leeggetrokken. 0,1A is meer voor de hand liggend. Oh ja, een accu trek je slechts voor maximaal een 70% leeg. Dus een accu van zeg 60Ah heeft netto slechts 42Ah beschikbaar.
- V440_wrecker
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47
Oke. Dan moet ik maar eens even rond gaan kijken voor een nieuwe accu.volvo schreef:Goeie mogge juffrouw Beukelaer, bent u daar nog???? 20 jaar oude auto en de accu nog maar één keer vervangen. Niet twijfelen, direct naar de garage en een nieuwe accu plaatsen. Haast op zeker ben je van de problemen af.
@lep 11: 0,3A is al redelijk veel. Is 7,2 Ah in 24 uur. Een standaard accu is dan al in een weekje leeggetrokken. 0,1A is meer voor de hand liggend. Oh ja, een accu trek je slechts voor maximaal een 70% leeg. Dus een accu van zeg 60Ah heeft netto slechts 42Ah beschikbaar.
Overigens.. Wat ie ook altijd al heeft gedaan is het volgende:
Als je de accuklemmen van de polen hebt afgehaald en je zet ze er opnieuw op. Telkens als ik de min aansluit dan zie je een vonk en dan gaat eventjes de tellerklokverlichting + radio aan. Dit gaat meteen ook weer uit. Het is misschien maar nog minder dan een seconde. Dit mag toch niet gebeuren als er geen sleutel in het contact zit?
- V440_wrecker
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47
Oke dan! Ik verbaas me toch echt over het feit dat sommige mensen hier echt veel weten over de 440. Is dit allemaal door eigen ondervindingen / trial and error enzo? Dat wil ik ook!volvo schreef:Ja hoor! De radio is direct (en wellicht nog andere software?) aangesloten op de accu. Dus je krijgt even een vonkje bij het verbreken/weer aansluiten van de klemmen.

- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
haha veel bezig zijn kan heel veel helpen. en de 400 serie is echt nog een auto waar dat goed te doen is geen lastige elektronica en software waar je mee zit. gewoon nog recht toe recht aan.
en inderdaad trail en error heeft er wel veel aan geholpen
en inderdaad trail en error heeft er wel veel aan geholpen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- V440_wrecker
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47
Oke dan. Naah ik heb al begrepen dat ik hier van veel mensen veel kan leren. Ik kan het sleutelen helaas enkel tot in de weekenden of een enkele vrije permitteren. Maar dit forum ga ik in ieder geval goed in de gaten houden.leip11 schreef:haha veel bezig zijn kan heel veel helpen. en de 400 serie is echt nog een auto waar dat goed te doen is geen lastige elektronica en software waar je mee zit. gewoon nog recht toe recht aan.
en inderdaad trail en error heeft er wel veel aan geholpen
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
zo ben ik en waarschijnlijk veel andere ook begonnen. veel het forum en het internet lezen kom je al een heel eind. doe dat en je weet al 70% van de auto
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
zover ik kan nagaan is dit ook de 2de accu die erin zit. in 2005 vervangen. lag nog een bon van de anwb in de auto. dus het kan wel
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
haha dat zou zomaar kunnen. ik heb hem in iedergeval gemeten van de week en hij is nog in top conditie
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Prima toch, zolang het goed is is het goed.
Zo'n 5 jaar is wel de levensduur van een accu gemiddeld, heb ook weleens 7 jaar meegemaakt, maar de meeste overlijden eerder...
Zo'n 5 jaar is wel de levensduur van een accu gemiddeld, heb ook weleens 7 jaar meegemaakt, maar de meeste overlijden eerder...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- V440_wrecker
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47
Ja voor zo ik weet eh. Tijdens de aankoop zei ze dat er een "redelijk nieuwe" accu in was gezet. Waarschijnlijk een paar jaar oud.. Ze heeft verder nooit wat gezegd over voorgaande accu's.
Dat vrouwtje (1e eigenaar) waarvan ik em heb gekocht was nu niet echt zo héél zuinig op die auto. Hetgeen wat echt kapot was en echt echt echt niet gerepareerd kon worden werd vervangen.
Binnenkort maar even rond neuzen naar een nieuwe accu dan.
Dat vrouwtje (1e eigenaar) waarvan ik em heb gekocht was nu niet echt zo héél zuinig op die auto. Hetgeen wat echt kapot was en echt echt echt niet gerepareerd kon worden werd vervangen.
Binnenkort maar even rond neuzen naar een nieuwe accu dan.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Gisteren weigerde mijn accu van rond de 3 of 4 jaar oud. (Gelukkig dat dit niet vanmorgen gebeurde als ik rond zeven uur naar mijn werk moet ) Hup, geen gezeik, nieuwe accu. Vooral met de winter voor de boeg. De oude opgeladen en in de kelder gezet. Zo kan het nooit meer mis gaan en zonder zonder accu staan.
Wat ik wel ga aanschaffen is stroomkabels.
Ik had een accu met een te hoge waarde, 55 in plaats van 45. Ik weet niet wat dit voor kwaad kan.
En ik start nu met lichten uit.
Wat ik wel ga aanschaffen is stroomkabels.
Ik had een accu met een te hoge waarde, 55 in plaats van 45. Ik weet niet wat dit voor kwaad kan.
En ik start nu met lichten uit.
De 460 GL carb van Frans
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Te hoge waarde??????
Hoe hoger des te beter!
Jammer dat er geen 500 amp accu bij mij in past:)
Hoe hoger des te beter!
Jammer dat er geen 500 amp accu bij mij in past:)