Hoop dat ik het goed doe, want ik ben voor het eerst hier. Met pijn in mijn hart twee weken geleden mijn vertrouwde 850 ingeruild voor een V70 (2005) met 120.000 km op de teller en ingebouwde gastank. Op mijn oudje stond bijna 400.000 km dus je begrijpt.... dat was niet makkelijk.
Maar terug naar de nieuwe slee (zo voelt het na mijn oudje).
Tijdens de proefrit ging het motormanagement lampje branden. Dat is gereset (geen storing gevonden bij uitlezen). Helaas bij het ophalen op weg naar huis wéér aan en ook toen geen storing gevonden bij het uitlezen. Na de reset ging (natuurlijk) het lampje wéér branden van de week en brandt nu al enkele dagen.
Ik heb alleen op gas gereden tot nu toe.
Vreemd genoeg reed ik van de week op een rotonde af, en leek het net alsof ik tegelijkertijd op de rem en op het gaspedaal drukte. Omdat de auto (voor mij) nieuw was en ik grote schoenen aan had, dacht ik er verder niet zo bij na maar vond het wel vreemd. Tot mijn verbazing leek het gisteren net alsof ik het gaspedaal ineens niet helemaal kon indrukken meer, en bleef de auto gewoon rollen (automaat). Blijkbaar zat ik toch niet met mijn voeten op de pedalen te klungelen, maar is er iets vreemds aan de hand.
Herkent iemand dit? Iets vreemds met het gaspedaal en dan dat stomme lampje waar ik inmiddels al zoveel over gelezen heb? Ik vind het zo vreemd van dat gaspedaal en straks denken ze nog dat ik gek ben als ik het vertel in de garage. Hangen die dingen nou samen? Ik las op problemcar iets over rempedaalsensor en ook toch dat het gasklephuis iets met het gaspedaal te maken heeft?
Maandag gaat de auto terug maar ik heb nog maar 2 weken voordat we lang met vakantie gaan. Ik baal hier stevig van, want ik kocht de auto ter vervanging van mijn vertrouwde beestje waar inmiddels wel wat aan ging mankeren....
Help?
edit: ik word helemaal naar als ik alle berichten over storingen en problemen lees.... na ál die jaren probleemvrij met de 850 vraag ik me langzamerhand af of ik er wel goed aan gedaan heb... en hij is zo mooi