Een 244, of een 164?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Battlecruiser
8th Gear member

Dan is die motor aangepast aan LPG middels geharde klepzittingen en koelblokjes in de motorkop, anders moet je om de 3000km de kleppen stellen. En die zullen inmiddels dan wel uitgesteld zijn.

Het advies blijft dus gewoon staan: als je een oude motor op lpg wilt zetten, dan is een B21 de goede en goedkopere optie en de B20 niet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
RHS
2nd Gear member

>als je een oude motor op lpg wilt zetten, dan is een B21 de goede en goedkopere optie en de B20 niet.

Ik vind je wel wat rigide in je oordeel; dat hangt immers allemaal van de prijs af. Ik heb 1800,- betaald voor de hele auto, dan kan de aanschaf van een B21 toch moeilijk goedkoper.

RHS
jos245
3rd Gear member

RHS schreef:>als je een oude motor op lpg wilt zetten, dan is een B21 de goede en goedkopere optie en de B20 niet.

Ik vind je wel wat rigide in je oordeel; dat hangt immers allemaal van de prijs af. Ik heb 1800,- betaald voor de hele auto, dan kan de aanschaf van een B21 toch moeilijk goedkoper.

RHS
Battlecruiser wil je denk ik alleen erop wijzen dat lpg inbouwen bij een B20 veel duurder is omdat de kop voor lpgrijden aangepast moet worden.

Het is wel raadzaam om uit te zoeken of bij je auto een lpgkop gemonteerd is, anders zullen de kleppen snel inlopen.
Grijze144
2nd Gear member

Er rijden honderden 140's en Amazons rond met B18/20's op LPG, met de gewone kop er nog op. Het slijt wel maar heus niet in een week of een jaar. Kleppenstellen moet je wat vaker doen, maar het is een makkie. Als-ie versleten is, zet je er een nieuwere op.

Ik zou zeggen, gefeliciteerd met je 245 met B20, een redelijk zeldzame combinatie.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”