Het voorbeeld dat ik aangaf over het doorslippen van de koppeling na zo'n 5000km is volledig fictief

Dit heb ik gegevens zodat anderen, de manier van vertellen over hun probleem ,konden overnemen.
Ik had altijd aangenomen dat de 1.6drivE toch een degelijke motor was. Met dat je me dat verteld ga ik toch eens verder op onderzoek uit.
Ik heb ook reeds met mijn dealer/garagist gesproken over hoe zij staan tegenover chiptuning. Alles wat er dan gebeurt (motorgericht) schuiven zij dan af op het chippen zelf en trekken zich terug zodra er nog een fabrieksgarantie loopt. Maar zonder problemen zouden ze dit dan natuurlijk herstellen.
Momenteel zit ik nog met 1 jaar motorgarantie. Deze wil ik dan ook ten volle benutten. Dus chiptunen zal er over een jaar pas terug op tafel liggen als idee. Ook is het chiptunen voor mijn wagen niet het doel er een racemonster van te maken. Ik wil vooral genieten van de stillere motor, lager verbruik en net dat iets meer vermogen om in te kunnen halen bij een hogere snelheid. Voor sprintjes aan de lichten ben ik al lang niet meer (jeugdig rijden is al even voorbij).
Dus al bij al zal mijn motor het niet veel zwaarder te voorduren krijgen dan nu. Maar als er inderdaad veel problemen bij zijn vastgesteld, zal dat chiptunen dat wel versnellen..
Aan de andere kant, men sprak er ook over dat door chiptunen af-fabriek wel eens beter kan zijn.. Dus ook hier weer wegen die 2 dingen tegen elkaar af.
Maar toch ben ik je heel dankbaar me er op attent te maken dat deze wagen sneller last heeft van motorproblemen.
Verder is het ook niet mijn bedoeling iedere chiptuner over dezelfde kam te scheren! Zoals in mijn eerste post is iedere tuner en motor anders. En ook zoals anderen hier aanhaalden, iedere tuner kan al eens een fout maken.. Zelfs de beste in hun vak.