Hallo mede forumers,
Ik ben sinds een week de gelukkige bezitter van een volvo s80 magnefiek beest op de weg.
Hij is afkomstig uit dit topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34378
Wie dat topic leest ziet dat er al het één en ander aan deze auto vernieuwd is. (bak, labda sensors, schijven, blokken, lmm etc etc )
Het was voor mij dus wel een gokje waard om te zien of ik ook de laatste problemen uit de weg kon ruimen.
Actie's door mij ondernomen: gasklephuis verwijdert en goed schoongemaakt, Loopt nu weer mooi regelmatig stationer.
ABS controller verwijdert en doorgesoldeert geen resultaat storingen blijven komen en er zit ook niet echt iets van regelmaat in.
Net een ritje van 8 km gehad niks aan de hand, Ik sta voor huis nog wat met de knopjes te pielen en ineens weer "storing remmen stop zsm" ik stond dus gewoon stil.
Hoorde vlak daarna een klapperend relay in de middenconsole, Motor uitgezet en weer starten niks nada nakkes, De motor gaat wel rond maar slaat niet aan.
Vervolgens als je de accuklem losneemt is ie alles weer vergeten en rijd weer als een zonnetje.
Als ik overigens de melding "storing remmen stop zsm" krijg rijd hij wel gewoon verder en behalve een dode km teller, toeren teller en temp meter Ook branden uiteraard de lampjes van abs etc
Wie heeft er nog wat tips om zelf na te kijken voor ik de dealer ga sponseren?
Owjah bij het uitproberen op de snelweg is bij 240 het rechtervoorknipperlicht verdwenen iemand enig idee wat zo'n ding kost?
Bij voorbaat dank
Groeten
Ronald
Storing remmen zsm stoppen
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ronaldia schreef:Hallo mede forumers,
Owjah bij het uitproberen op de snelweg is bij 240 het rechtervoorknipperlicht verdwenen iemand enig idee wat zo'n ding kost?

Ca. 60 Euro bij de dealer. Altijd nog goedkoper dan een bekeuring bij zo'n snelheid.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Houd er trouwens rekening mee dat een nieuwe knipperlichtunit niet direct past. Er zit een soort nok op de unit die in een gat van een frame moet passen, dat vast zit aan de koplampunit. Om een of andere reden zijn de nokken op de nieuwe knipperlichtunits te groot en passen niet in het gat. Dat gat zul je met een vijl ofzo groter moeten maken. Is, volgens Volvo (staat zelfs in Vida), de officiële handelswijze.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Beste,
Ik ben vanmiddag weer eens aan het prutsen geweest beide voorwielen eraf gehad.
abs sensoren gedemonteerd en schoongemaakt ook heb ik de sensor ringen schoongemaakt.
Linksvoor is de ring beschadigd er zitten afgeschuinde kanten aan de tanden ook kan ik de ring bewegen met weinig moeite.
Er zit een klein scheurtje in.
Kan dit de oorzaak van de problemen zijn?
Ik ga hem sowieso vervangen.
groet
Ronald
Ik ben vanmiddag weer eens aan het prutsen geweest beide voorwielen eraf gehad.
abs sensoren gedemonteerd en schoongemaakt ook heb ik de sensor ringen schoongemaakt.
Linksvoor is de ring beschadigd er zitten afgeschuinde kanten aan de tanden ook kan ik de ring bewegen met weinig moeite.
Er zit een klein scheurtje in.
Kan dit de oorzaak van de problemen zijn?
Ik ga hem sowieso vervangen.
groet
Ronald
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
- Locatie: Deventer
Hee bij mij was het rechterknipperlicht ook weg na een tijdje 230 gereden te hebben, de garage zei nog dat men het knipperlicht er wel uitgetrokken zou hebben, maar dat leek me wel onwaarschijnlijk bij 230 km per uur, en dat van dat gat klopt inderdaad
Overgestapt van Saab naar Volvo
Dit kan heel goed de oorzaak zijn.Ronaldia schreef:Beste,
abs sensoren gedemonteerd en schoongemaakt ook heb ik de sensor ringen schoongemaakt.
Linksvoor is de ring beschadigd er zitten afgeschuinde kanten aan de tanden ook kan ik de ring bewegen met weinig moeite.
Er zit een klein scheurtje in.
Kan dit de oorzaak van de problemen zijn?
Ik ga hem sowieso vervangen.
Oxidatie is meestal de oorzaak van scheuren van de ring.
Vervangen = nieuw, neem ik aan?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Ja vervangen is nieuw, heeft geen zin om halfversleten dingen te gebruiken vind ik altijd.
Nu vraag ik me alleen af of je die ringen los kunt krijgen of dat je gelijk de hele as moet kopen.
En is het ook verstandig meteen beide kanten te doen ivm eventuele verschillen.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat zo'n onozel defectje zulke gevolgen kan hebben betreffende uitvallen van klokken etc.
Nu vraag ik me alleen af of je die ringen los kunt krijgen of dat je gelijk de hele as moet kopen.
En is het ook verstandig meteen beide kanten te doen ivm eventuele verschillen.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat zo'n onozel defectje zulke gevolgen kan hebben betreffende uitvallen van klokken etc.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Zo vandaag een nieuwe sensorring gemonteerd en gelijk ook een nieuw wiellager want die voelde ook niet echt lekker.
Wat een rotklus zo voor op de stoep.........
Maar goed het heeft geen verbetering gebracht betreffende de abs storing.
Hij komt nog te pas en te onpas voorbij.
Iemand nog een sugestie??
Ik heb ergens al eens wat gelezen over het bekijken van de abs sensoren met een scoop.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb namelijk wel een scoop en weet ook hoe ik er mee moet werken maar wat zou je moeten zien/ en hoe de handeling uit te voeren?
Alle info is welkom.
Als het niet anders kan zal ik toch naar de dealer moeten zeker?
met vriendelijk groet en bij voorbaat dank
Ronald
Wat een rotklus zo voor op de stoep.........
Maar goed het heeft geen verbetering gebracht betreffende de abs storing.
Hij komt nog te pas en te onpas voorbij.
Iemand nog een sugestie??
Ik heb ergens al eens wat gelezen over het bekijken van de abs sensoren met een scoop.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb namelijk wel een scoop en weet ook hoe ik er mee moet werken maar wat zou je moeten zien/ en hoe de handeling uit te voeren?
Alle info is welkom.
Als het niet anders kan zal ik toch naar de dealer moeten zeker?
met vriendelijk groet en bij voorbaat dank
Ronald
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Tja, domme vraag wellicht, maar weet je zeker dat je die controller op de juiste wijze hebt gesoldeerd? Anders misschien toch effe naar de dealer om uit te lezen. Vervangen van onderdelen zou je dan eventueel nog zelf kunnen doen.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Domme vragen bestaan niet 
Tja ik heb alle solderingen welke naar de stekker aansluitingen gaan opnieuw gesoldeert (oud tin weg en met nieuw tin weer gesoldeert)
Ook heb ik de andere trough hole solderingen aangepakt.
Na deze actie is er geen verbetering of verslechtering geweest.
Ik heb inmiddels ontdekt dat waneer ik de abs sensor aan de scoop hang en een slinger aan het wiel geef ik een keurige sinus op m'n scherm zou moeten krijgen (was overigens een beschrijving van een ander merk)
Dus dat ga ik morgen nog even proberen bij alle 4 de wielen.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de achterste abs sensoren en ringen nog niet heel goed bekeken heb.
(na vandaag in hagelbuien het wiellager en sensorring vervangen te hebben was ik het wel ff zat)
ook moeders de vrouw kan niet waarderen dat ik in plaats van tegels leggen in de hal met de volvo aan het sleutelen ben
Ik wel horen nog hoe dit verhaal verder gaat
Hoppelijk een happy ending
groeten

Tja ik heb alle solderingen welke naar de stekker aansluitingen gaan opnieuw gesoldeert (oud tin weg en met nieuw tin weer gesoldeert)
Ook heb ik de andere trough hole solderingen aangepakt.
Na deze actie is er geen verbetering of verslechtering geweest.
Ik heb inmiddels ontdekt dat waneer ik de abs sensor aan de scoop hang en een slinger aan het wiel geef ik een keurige sinus op m'n scherm zou moeten krijgen (was overigens een beschrijving van een ander merk)
Dus dat ga ik morgen nog even proberen bij alle 4 de wielen.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de achterste abs sensoren en ringen nog niet heel goed bekeken heb.
(na vandaag in hagelbuien het wiellager en sensorring vervangen te hebben was ik het wel ff zat)
ook moeders de vrouw kan niet waarderen dat ik in plaats van tegels leggen in de hal met de volvo aan het sleutelen ben

Ik wel horen nog hoe dit verhaal verder gaat
Hoppelijk een happy ending
groeten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Maar weer eens een update.......
Vorige week besloten de accu maar eens te vervangen, Bij starten zakte hij tot 10 volt.
Dus vrijdag ochtend zou ik om een accu deed de volvo helemaal niks meer.
Dus met mijn trouwe astra nieuwe accu gehaald en vers opgeladen in de volvo geploft.
Niks nakkes nada behalve wat gerammel en geklik.
Auto af laten slepen naar een vovlo specialist in de buurt.
Kwam tot een conclusie welke ik al eens gelezen had bij 2 volvo's met dezelfde symptonen.
Waarschijnlijk is de cem stuk. Nu zoeken naar een vervanger en hopen dat ik binnenkort weer over de weg kan zoefen.
Daar sta je dan met 272 dooie paarden
Vorige week besloten de accu maar eens te vervangen, Bij starten zakte hij tot 10 volt.
Dus vrijdag ochtend zou ik om een accu deed de volvo helemaal niks meer.
Dus met mijn trouwe astra nieuwe accu gehaald en vers opgeladen in de volvo geploft.
Niks nakkes nada behalve wat gerammel en geklik.
Auto af laten slepen naar een vovlo specialist in de buurt.
Kwam tot een conclusie welke ik al eens gelezen had bij 2 volvo's met dezelfde symptonen.
Waarschijnlijk is de cem stuk. Nu zoeken naar een vervanger en hopen dat ik binnenkort weer over de weg kan zoefen.
Daar sta je dan met 272 dooie paarden

- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Wel een tegenstrijdige tekst eigenlijk; 'storing remmen, direct stoppen'.
Das voor mij dan net zoiets als 'storing gaspedaal, geef gas'
Heb zelf ook allerlei foutkreten de laatste paar dagen, als ik de auto een minuut of 5 met radio aan op contact laat staan verschijnt de test 'accu laag'. Kortom; eerst vervangen en dan verder kijken.
Succes met de storing!
Das voor mij dan net zoiets als 'storing gaspedaal, geef gas'

Heb zelf ook allerlei foutkreten de laatste paar dagen, als ik de auto een minuut of 5 met radio aan op contact laat staan verschijnt de test 'accu laag'. Kortom; eerst vervangen en dan verder kijken.
Succes met de storing!
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Hij is terug!
Rijd weer als een zonnetje nieuwe cem nieuwe software.
Heb nu alleen nog alarm service vereist.
Maar dat kan komen omdat de sirene op de werkbank in de schuur ligt
Kortom ik ben weer blij.
Maandag even een proefritje van 250 KM maken.
Wat rijd zo'n ding dan weer fijn na twee weken opel astra
Rijd weer als een zonnetje nieuwe cem nieuwe software.
Heb nu alleen nog alarm service vereist.
Maar dat kan komen omdat de sirene op de werkbank in de schuur ligt

Kortom ik ben weer blij.
Maandag even een proefritje van 250 KM maken.
Wat rijd zo'n ding dan weer fijn na twee weken opel astra

-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2010 - 17:13
hoi,
Ik heb volgens mij eenzelfde soort storing. Tijdens het rijden kunnen zomaar de toerenteller, km teller uitvallen en de motor loopt dan heel slecht stationair, zit te wiebelen in de auto, maar rijden doet ie dan nog wel. Snel auto langs de kant zetten, accu pool losmaken en daarna doet hij het meestal wel weer. Al bij diverse dealers geweest en electronica specialisten voor 1200 euro. De een zegt gasklephuis vervangen, de andere katalysator vervangen, etc. De abs module laten solderen maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb je de cem bij de dealer laten vervangen? Zeker nogal prijzig geweest?
Ik heb volgens mij eenzelfde soort storing. Tijdens het rijden kunnen zomaar de toerenteller, km teller uitvallen en de motor loopt dan heel slecht stationair, zit te wiebelen in de auto, maar rijden doet ie dan nog wel. Snel auto langs de kant zetten, accu pool losmaken en daarna doet hij het meestal wel weer. Al bij diverse dealers geweest en electronica specialisten voor 1200 euro. De een zegt gasklephuis vervangen, de andere katalysator vervangen, etc. De abs module laten solderen maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb je de cem bij de dealer laten vervangen? Zeker nogal prijzig geweest?
Lijkt meer op dit: www.ets1.nl/pageID_6126841.html
Je kan altijd eens bellen en het probleem voorleggen.
Je kan altijd eens bellen en het probleem voorleggen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2010 - 17:13
Beste Alex,
de katalysator is vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. De dealer hier zeht niets te kunnen vinden maar dat er 20 modules inzitten. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die dit niet eerder heeft meegemaakt. Nu bijna dagelijks valt de auto in "storing remmen, stop auto zsm" tellers staan op 0 en abs lampje brand, lampje van slippend autotje brandt, loopt heel slecht stationair, zit te shaken in de auto, lampen gaan aan en uit. maar kan nog wel rijden. Heb het idee dat hij steeds sneller in soort loop modus valt. Kan het het gasklephuis zijn of het is het motor management relais of iets in het dashboard? Als ik de auto uitzet en later weer aan wil doen zijn de storingen soms wel weg, soms ook niet. Wie kan mij helpen?
mvg
Denny
de katalysator is vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. De dealer hier zeht niets te kunnen vinden maar dat er 20 modules inzitten. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die dit niet eerder heeft meegemaakt. Nu bijna dagelijks valt de auto in "storing remmen, stop auto zsm" tellers staan op 0 en abs lampje brand, lampje van slippend autotje brandt, loopt heel slecht stationair, zit te shaken in de auto, lampen gaan aan en uit. maar kan nog wel rijden. Heb het idee dat hij steeds sneller in soort loop modus valt. Kan het het gasklephuis zijn of het is het motor management relais of iets in het dashboard? Als ik de auto uitzet en later weer aan wil doen zijn de storingen soms wel weg, soms ook niet. Wie kan mij helpen?
mvg
Denny
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 16.08.2008 - 20:33
Dat melding "storing remmen stop auto zsm" heb ik ook gehad met de nodige aanverwante problemen zoals geen cruise control een boordcomputer die niet, althans niet goed werkt, allerlei brandende controlelampen, een niet goed lopende motor etc. etc.
Bleek uiteindelijk, na daarvoor 3x bij de dealer geweest te zijn, de ABS-module te zijn. Na daar uitvoering onderzoek naar gedaan te hebben is mij gebleken dat de module van het voorlaatste model S80 (de mijne is van 2005) niet te repareren is (misschien nu wel). De bekende reparatieadresjes gaven dat in ieder geval steevast aan door mij te vertellen dat de module onderdeel van de auto uitmaakt en in ieder geval niet op de "ouderwetse manier" te solderen is (was?). Balen!
Ga maar vast sparen. Het "geintje" kostte me namelijk bij de dealer
€ 1.400.
Bleek uiteindelijk, na daarvoor 3x bij de dealer geweest te zijn, de ABS-module te zijn. Na daar uitvoering onderzoek naar gedaan te hebben is mij gebleken dat de module van het voorlaatste model S80 (de mijne is van 2005) niet te repareren is (misschien nu wel). De bekende reparatieadresjes gaven dat in ieder geval steevast aan door mij te vertellen dat de module onderdeel van de auto uitmaakt en in ieder geval niet op de "ouderwetse manier" te solderen is (was?). Balen!
Ga maar vast sparen. Het "geintje" kostte me namelijk bij de dealer
€ 1.400.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Cor M schreef:Dat melding "storing remmen stop auto zsm" heb ik ook gehad met de nodige aanverwante problemen zoals geen cruise control een boordcomputer die niet, althans niet goed werkt, allerlei brandende controlelampen, een niet goed lopende motor etc. etc.
Bleek uiteindelijk, na daarvoor 3x bij de dealer geweest te zijn, de ABS-module te zijn. Na daar uitvoering onderzoek naar gedaan te hebben is mij gebleken dat de module van het voorlaatste model S80 (de mijne is van 2005) niet te repareren is (misschien nu wel). De bekende reparatieadresjes gaven dat in ieder geval steevast aan door mij te vertellen dat de module onderdeel van de auto uitmaakt en in ieder geval niet op de "ouderwetse manier" te solderen is (was?). Balen!
Ga maar vast sparen. Het "geintje" kostte me namelijk bij de dealer
€ 1.400.
Had voor 1200 euro minder ook opgelost geweest denk ik zelf..