Ik heb een Volvo 440 2.0 GLT uit 1993.
Nu is het zo dat mijn multiriem er af ligt.
De multiriem is nog heel, alleen is er een poelie afgebroken. :shock:
Maar mijn vraag is nu waar die van is.
Als je van boven af kijkt en aan de voorkant staat, heb je eerst de dynamo, dan zie je een spanrol zitten en daar schuin onder weer een poelie... En daar gaat het nu om...
Is die van de waterpomp of van de stuurbekrachtiging?
En moet ik dan het betreffende onderdeel in zijn geheel vervangen, of kan ook alleen de poelie vervagen worden?
Multiriem/poelie
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik weet niet waarvan deze is maar als je de poulie normaal gesproken kunt demonteren dan kun je normaal gesproken ook er eentje weer op monteren....
Krijg je de restanten poulie van de as?
POulie aan de voorzijde kan van de stuurbekrachtiging zijn, die aan de achterzijde is zeker van de waterpomp (en die kun je niet los demonteren, nieuwe pomp dan.
Krijg je de restanten poulie van de as?
POulie aan de voorzijde kan van de stuurbekrachtiging zijn, die aan de achterzijde is zeker van de waterpomp (en die kun je niet los demonteren, nieuwe pomp dan.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
De stuurbekrachtiginspomp zit onder de dynamo. De waterpomp zit als je vanaf de bijrijderskant kijkt linksonderin. Is deze poelie echt afgebroken of losgetrild of iets dergelijks?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Ik moet morgen ff goed kijken.
Wagen staat op me werk, maar ben niet voor donker terug. :mrgreen:
Maar wpee, als het de waterpomp is, waarom kan ik dan waterpomp kopen zonder poullie?
Wagen staat op me werk, maar ben niet voor donker terug. :mrgreen:
Maar wpee, als het de waterpomp is, waarom kan ik dan waterpomp kopen zonder poullie?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Rijden kan nu sowieso niet... :mrgreen:
Dan maar hopen dat ik morgen ff ergens zo'n poullie kan halen...
Dan maar hopen dat ik morgen ff ergens zo'n poullie kan halen...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Den Haag.
Wagen staat in Wateringen.
Is de poelie wel voor een 2.0? Of is die van een 1.8 ofzo hetzelfde?
Wagen staat in Wateringen.
Is de poelie wel voor een 2.0? Of is die van een 1.8 ofzo hetzelfde?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de waterpomppoelie is van metaal en van de st bekrachtiging soms van plastic,dus die zal gebroken zijn denk ik
andere pomp erop dus...die poelie krijg je er niet heel af en op van die stuurpomp
andere pomp erop dus...die poelie krijg je er niet heel af en op van die stuurpomp
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Het is dus echt de poellie van de waterpomp...Ramon&Ramon schreef:de waterpomppoelie is van metaal en van de st bekrachtiging soms van plastic,dus die zal gebroken zijn denk ik
andere pomp erop dus...die poelie krijg je er niet heel af en op van die stuurpomp
Kip88: kun je je prijs naar mij PB-en??
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan valt het mee
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Helaas helaas...
De poellie die Kip88 opgestuurd heeft, is niet de goeie...
Die Kip88 opgestuurd heeft is glad en zit met 3 bouten vast.
Degene die ik moet hebben heeft ribbels en zit met 1 bout vast...
20 euro down the drain...
De poellie die Kip88 opgestuurd heeft, is niet de goeie...
Die Kip88 opgestuurd heeft is glad en zit met 3 bouten vast.
Degene die ik moet hebben heeft ribbels en zit met 1 bout vast...
20 euro down the drain...

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Kan er moeilijk een foto van maken, omdat ie zo balle zit..
Maar ik probeer wel wat...
En waar hij precies zit?? OP de waterpomp...
Edit...
Ik dacht echt dat hij op de waterpomp zat, daar ik dacht dat de krukaspoelie lager zat... (Ben meer een BMW man...)

Het is de meest linker.
Maar ik probeer wel wat...
En waar hij precies zit?? OP de waterpomp...
Edit...
Ik dacht echt dat hij op de waterpomp zat, daar ik dacht dat de krukaspoelie lager zat... (Ben meer een BMW man...)

Het is de meest linker.
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Dan is het dus niet die poelie van de kw. pomp die jij moet hebben.
Die is voor de hele 400 serie(benzine) hetzelfde. Weet je zeker dat het niet die van de stuurbekrachtigingspomp is. Die is zwart heeft ribbels en zit ook met 1 soort van bout vast.
Edit: Zoals je het nu laat zien is het dus de krukaspoelie die bij jou kapot is. Zit die bij jou ook met 1 bout(dacht dop19) vast?
Die is voor de hele 400 serie(benzine) hetzelfde. Weet je zeker dat het niet die van de stuurbekrachtigingspomp is. Die is zwart heeft ribbels en zit ook met 1 soort van bout vast.
Edit: Zoals je het nu laat zien is het dus de krukaspoelie die bij jou kapot is. Zit die bij jou ook met 1 bout(dacht dop19) vast?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Check hier boven... :mrgreen:
Het is mijn eigen schuld, kom ik dus nu achter... Ik dacht werkelijk dat er de waterpomp achterzat... En dat die jij hebt opgestuurd een spanrol was...
Het is mijn eigen schuld, kom ik dus nu achter... Ik dacht werkelijk dat er de waterpomp achterzat... En dat die jij hebt opgestuurd een spanrol was...
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Ik heb de krukaspoelie ook nog wel voor je, als ik hem los krijg tenminste. Vraag me trouwens wel af hoe die kapot kan gaan, is er iets tussengekomen ofzo?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Het moet die van de krukas wel zijn, want degene die mij kapot is, is diegene die op de bijgevoegde foto helemaal links zit en op de foto zit geen stuurbekrachtiging.
En die pomp zit onder de dynamo toch?
En die pomp zit onder de dynamo toch?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Er is niks tussen gekomen, maar hij maakte al wel een tijd een piepend geluid...kip88 schreef:Ik heb de krukaspoelie ook nog wel voor je, als ik hem los krijg tenminste. Vraag me trouwens wel af hoe die kapot kan gaan, is er iets tussengekomen ofzo?
Blok heeft genoeg olie, dus dat kan het ook niet zijn...
Hij heeft al wel 350.000km gedraaid...
Heb het ook al eens meegemaakt met een BMW...