Ik weet nog wel een leuk adresje in Drenthe.Ramon&Ramon schreef:Zolder al vol, moet uitbreiden
Resonantie motor V70 D5 geartronic 185 pk
-
Gast
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
sbv schreef:Vanavond voorste motorsteun van de V70n vervangen ivm irritante resonantie. Oude steun was in ruststand 0,5-1 cm meer ingedrukt dan de nieuwe. Helaas weinig verschil in geluid. Nu heb ik de achterste ook gelijk gekocht, zal kijken of ik zaterdag tijd heb im deze even op de brug te vervangen.
Helemaal geen verschil of toch wel iets?
De achterste ook vervangen en anders er toch mee leren leven,er zijn er die het vele malen erger doen dan de jouwe,helaas maar waar.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
De achterste gaat komend weekend gebeuren. Gisterenavond geen zin om verder om de de auto te liggen en de achterste gaat makkelijker op een brug, werkt net wat prettiger.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik had dat eigenlijk wel verwacht. Heb bij de S60 ook een keer de motorsteun aan de voorkant vervangen, maar maakte helemaal geen verschil. Ik weet wel dat het bij mijn huidige auto hoogstwaarschijnlijk uit het vliegwiel komt. Sinds de vakantie is de motor wat minder rustig dan voorjheen. Ook voelt het aan alsof de koppeling wat speling heeft. Alle motorsteunen zijn goed. Zou het bij jou dan ook in de bak (koppelomvormer) zitten?sbv schreef:Vanavond voorste motorsteun van de V70n vervangen ivm irritante resonantie. Oude steun was in ruststand 0,5-1 cm meer ingedrukt dan de nieuwe. Helaas weinig verschil in geluid. Nu heb ik de achterste ook gelijk gekocht, zal kijken of ik zaterdag tijd heb im deze even op de brug te vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de meest voorkomende resonanties bij een automaat komen of uit de steunen of het uitlaatsysteem.
uitlaatsysteem vervangen is erg duur om een brom of resonantie te lijf te gaan,dan ben je een paar duizend euro verder als je hem compleet wil vervangen,dan toch maar liever een resonantie.
uitlaatsysteem vervangen is erg duur om een brom of resonantie te lijf te gaan,dan ben je een paar duizend euro verder als je hem compleet wil vervangen,dan toch maar liever een resonantie.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Eerst de achterkant nog vervangen en als er dan nog weinig of geen verschil is maar mee leren leven vrees ik. Zoals Ramon terecht opmerkt. de uitlaat vervangen. Katalysator rond de 700 ex, roetfilter rond de 600 ex en dan de rest, dan schiet het aardig op naar de 2000 euro
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- nikske
- 3rd Gear member
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01
Ik heb een MY05 D5 185 met 6-traps geartronic.renelle schreef:Met veel interesse het verhaal gelezen. Bij mijn V70 lijkt dit een beetje vergelijkbaar te zijn... Al is het bij mij vooral bij hard optrekken in de eerste 2 versnellingen.
Ook mijn D5 is van 2005, een 6-traps automaat, MY06. Een aantal specialisten hebben al gezocht. Vorige week krijg hij zijn 120k beurt en heeft mijn dealer aangegeven dat de achterst motorsteun kapot/lek was. Een vacuum gestuurde steun die (zo werd verteld) juist stijver wordt als de motor belast of meer toeren maakt. Bij mij worden de trillingen nog eens extra voelbaar zodra ik de achteruit inschakel...
Prijzen van de achters steun heb ik nog niet. Compleet met de uren was het rond de 400 euro... Dus heb ik het nog even laten zitten.
Bij belasting (dus niet in de N) gaat hij rond de 2000 toeren licht brommen. Niet bij rustig vertrekken, maar bij het iets steverigere optrekken.
Herkenbaar dus vermoed ik.
Vandaag bij de dealer al een eerste keer laten naar kijken en ze vonden een kapotte bevestiging van het luchtfilterhuis. Deze (alle drie meteen) werden meteen vervangen, maar geen soelaas.
Dan nog een eind gereden zonder motorafdekking, maar ook geen oplossing.
Volgende keer meer ....
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ramon,Ramon&Ramon schreef:de meest voorkomende resonanties bij een automaat komen of uit de steunen of het uitlaatsysteem.
uitlaatsysteem vervangen is erg duur om een brom of resonantie te lijf te gaan,dan ben je een paar duizend euro verder als je hem compleet wil vervangen,dan toch maar liever een resonantie.
Wat kan er mis gaan bij de uitlaat? Trilt er iets inwendig mee? Dat lijkt me heel anders klinken namelijk. Kun je er iets meer ovr zeggen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het resoneren van de uitlaat komt of door de bevestiging die onder spanning staat of er is iets inwendig los in de demper,meestal de achterste demper.
Wat we ook wel is doen,de uitlaat op verschillende plaatsen warm stoken om de spanning eruit te krijgen..
Wat we ook wel is doen,de uitlaat op verschillende plaatsen warm stoken om de spanning eruit te krijgen..
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Vanochtend de achterste motorsteun vervangen. Wat een #&*^$ werkje is dat. Gelukkig via mijn werk op een brug kunnen staan dat maakt het leven een stuk makkelijker. Ook deze steun was ca 0,5-1 cm ingezakt tov een nieuwe steun.
Na montage stukje gereden en het lijkt zoweer waar wat stiller, zelfs nog wat stiller als dat het voorheen was.
Voorlopig weer even rijden.
Vervangen complete uitlaat is me wat te kostbaar om zo even te vervangen.
Na montage stukje gereden en het lijkt zoweer waar wat stiller, zelfs nog wat stiller als dat het voorheen was.
Voorlopig weer even rijden.
Vervangen complete uitlaat is me wat te kostbaar om zo even te vervangen.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hoi Sander, goed om te horen dat het iets beter is. Ik zou toch iets langer testen. Ik heb soms ook het idee dat mijn auto op momenten wat stiller is.
Wat was er nu zo lastig aan het vervangen? Moet je stuurhuis ook los?
Wat was er nu zo lastig aan het vervangen? Moet je stuurhuis ook los?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Het lastige is eigenlijk het vacuum slangetje wat niet makkelijk los wil omdat het gewoon op een rot plek zit. De bovenste moer is wel loste halen als je op de motor gaat zitten en dan met 4 verlengstukken op je ratel kom je erbij.
Onderkant gaat ook wel met een klein rateltje en een kniestukje.
Blok zelf opkrikken ging dankzij werkplaats gereedschap prima(met een krik ook wel)
Stuurhuis hoeft niet los, maar zonder brug is het lastiger daar je dan onder de auto moet kruipen om zaken los te halen.
Inmiddels ca 200 km gereden en voorlopig is het iets stiller, zal het een tijdje in de gaten houden en testen
Onderkant gaat ook wel met een klein rateltje en een kniestukje.
Blok zelf opkrikken ging dankzij werkplaats gereedschap prima(met een krik ook wel)
Stuurhuis hoeft niet los, maar zonder brug is het lastiger daar je dan onder de auto moet kruipen om zaken los te halen.
Inmiddels ca 200 km gereden en voorlopig is het iets stiller, zal het een tijdje in de gaten houden en testen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring op langere termijn. Houd ons op de hoogte!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Hopelijk is het nu echt weg, San!
En wacht de volgende keer tot ik terug ben van vakantie. Dan kan ik je helpen met tobben
En wacht de volgende keer tot ik terug ben van vakantie. Dan kan ik je helpen met tobben
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zonder brug is het meer tobben. Het is gelukt daar gaat het om.
Helemaal weg is het nog niet inmiddels ca 500 km gereden ermee. Het is een stuk beter. Volgende stap zou dan katalysator vervangen, maar denk dat ik er voorlopig maar mee leer leven
Helemaal weg is het nog niet inmiddels ca 500 km gereden ermee. Het is een stuk beter. Volgende stap zou dan katalysator vervangen, maar denk dat ik er voorlopig maar mee leer leven
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Inmiddels een 5000 km verder zo ongeveer. Van een vriend die van de week weer eens mee reed hoorde ik dat de auto een heel stuk stiller is. Het zal nu ook nog wel deels tussen mijn oren zitten.
De V70 is van de week bij garage geweest en ik had reeds de laatste versie software voor de motor. Men gaf eigenlijk aan dat dit exemplaar wat rauwer loopt
De V70 is van de week bij garage geweest en ik had reeds de laatste versie software voor de motor. Men gaf eigenlijk aan dat dit exemplaar wat rauwer loopt
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
Quota
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
ik heb ook altijd begrepen dat de 185 pk variant iets rauwer loopt dan de 163 pk variant van dezelfde motor, blijkbaar maakt een beetje software nogal een verschil in loopcultuur...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...















