Geen trekkracht pk's precies weg

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
jerre123
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:08

hallo ,

Ik heb een S40 1.6d bouwjaar 2006. 93000 km

Ik heb namelijk het volgende probleem. als ik het gaspedaal volledig indruk heb ik niets van pk en kan ik moeilijk in toeren gaan. Wat zou het probleem kunnen zijn zou het kunnen liggen aan de turbo ? Ik ben er eigenlijk niet te vree gerust in. Zou het kwaad kunnen moest ik daar nog mee voort rijdt? Is het gewoon een software fout?

hopelijk kunnen jullie mij helpen

mvg
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Hang hem eens aan een uitleeskast, ergens zit er iets fout.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
jerre123
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:08

Ik kom juist van de garage auto is moeten blijven staan :-( ze vrezen voor de turbo?

enig idee wat da kost ?
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Kan ook intercooler gerelateerd zijn.
Bij mijn clio zat er een gat in de connectieslang tussen IC en motor, veel zwarte rook en ook geen vermogen meer. Was enkel mee te rijden als je het heel heel rustig aan deed en niet teveel power in eens vroeg van de motor.
Mijn ouders hebben de slang gewoon compleet af gehad, ook geen turbodruk meer. Kosten vielen goed mee, <€150 voor alletwee.

Zou wel al vroeg zijn dat je turbo eraan is...
jerre123
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:08

Is afwachten tot de garage belt hou jullie zeker op de hoogte hier. hopelijk vallen de kosten idd goed mee
Gebruikersavatar
MartenS40
4th Gear member
Berichten: 655
Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16

Mijn 2.0D heeft dit recent eenmalig gehad. Precies wat jij beschrijft. Toen was de storing ladedruksensor. Ik neem aan dat dit de turbodruk sensor geweest is. Misschien is die bij jou permanent stuk.

Mijn theorie hierover is inmiddels: De auto weet niet hoeveel druk de turbo daadwerkelijk levert vanwege foute waarden vanuit de ladedruksensor, en schakelt veiligheidshalve op een minimaal benodigde turbodruk waardoor het snelwegrijden in elk geval kan worden voortgezet. Ik denk dat het bij mij een vuiltje of iets dergelijks geweest is.

Na opnieuw starten deed de sensor weer normaal.

Succes ermee, hoop voor je dat de kosten meevallen.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
jerre123
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:08

vandaag telefoon gahad van daeler :-( de turbo is stuk en moet vervangen worden + egr klep moet ook vervangen worden de kosten worden volgens daeler geschat op kleine 2000 euro .

hopelijk is de miserie dan gadaan!!!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Wat doe je dat de turbo zo snel kapot gaat?

Hoe lang laat je de motor opwarmen als hij koud is?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
stoffel
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 05.02.2010 - 15:25

niet dat ik kwaad wil spreken over de dealers ; maar ik vind dat die toch o zo graag andere stukken steken , en de helft van de tijd is het dan nog niet gemaakt eh , en krijg je als antwoord , tja het zou dat ook nog kunnen zijn , of dat hier grrrrrrrrrr
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

loopt de druk te stijf op springt er zomaar een turboslang ergens af
Volvo for life
jerre123
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:08

ik laat de moter altijd op gemak opwarmen . Dus niet boven de 2500 toeren .
Dus ik weeet nie van waar het zou komen .
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27337
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

En als je op de plaats van bestemming bent, zet je de motor gelijk uit of laat je hem nog even nadraaien?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Dwight
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17.12.2007 - 08:31
Locatie: amstelveen

fredhead schreef:En als je op de plaats van bestemming bent, zet je de motor gelijk uit of laat je hem nog even nadraaien?
Dat mag toch niets uit maken? Mijn 1.6D is over de 100.000 km inmiddels, en ik zet hem altijd direct uit als ik op de plaats van bestemming ben. Jaren geleden zei men idd dat een auto met turbo na het parkeren nog even moest blijven draaien, maar tegenwoordig is dat volgens mij niet meer aan de orde.
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

stoffel schreef:niet dat ik kwaad wil spreken over de dealers ; maar ik vind dat die toch o zo graag andere stukken steken , en de helft van de tijd is het dan nog niet gemaakt eh , en krijg je als antwoord , tja het zou dat ook nog kunnen zijn , of dat hier grrrrrrrrrr
Feit, en dan mag je gelijk nog opdraaien voor de dingen die nodeloos vervangen zijn.
TomVDG
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02.01.2011 - 14:26

945i schreef:Wat doe je dat de turbo zo snel kapot gaat?

Hoe lang laat je de motor opwarmen als hij koud is?
je onderhoudsinterval verlagen van 20 000km naar 15 of 10 000 komt de levensduur van de turbo zeker ten goede.

de kosten bij het vervangen zijn zo hoog omdat er een uitgebreide reinigingsprocedure van de motor is (carter moet eraf, oliekoeler uitgekuist ... ) om te voorkomen dat de turbo het snel opnieuw zou begeven door achtergebleven metaaldeeltjes
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”