In NL moet je de "ellende"

Mijn vorige was een XC70 II (de "ouwe" zwarte van Ben), de huidige is een XC70 III én de volgende wordt een XC70 IV....als die mogelijk ooit nog eens van de band rolt. Maar wél Ocean Race én ietwat getuned natuurlijk...

Heeft de XC70 Summum standaard een standkachel..? De mijne helaas niet, maar zou het wel graag nog achteraf willen laten inbouwen maar ben bang dat dit een erg dure aangelegenheid wordt.Battlecruiser schreef:Zoals in Nederland, waar men traag is met strooien.diesel01 schreef:Zie mijn onderschrift.
Ik zou gaan voor een V70, tenzij je regelmatig in landen vertoeft waar je de AWD nodig zou kunnen hebben.
Vandaag in de sneeuw was de XC70 duidelijk de beste keuze: die blijft goed rechtuit rijden, vooral als je gas bij geeft i.t.t. FWd.
Op andere momenten toch ook maar een XC70:
---hoger zitten, dus meer overzicht
---knotsgrote spiegels, veel groter dan van de V70, dus nóg meer zicht
---dikke ongespoten bumpers; stoer, maar vooral praktisch op parkeer terreinen waar veel winkelende vrouwen komen.....
---Een Summum heeft standaard een standkachel en dat is in de winter zo'n fijn ding.
---roofrails zijn standaard aanwezig, ook altijd makkelijk
---en in de bagageruimte zit niet zo'n iel bagageschermpje, maar een stevig traliewerk, waar de zwaarste kasten zelfs niet doorheen kunnen denderen.
---bij een XC70 is het lelijk om grote velgen te nemen, dus de banden zijn vanzelf een flink stuk dikker (ballonbanden) en die zijn toch zo praktisch: nooit stoeprandschade.
---en natuurlijk heeft Nederland ook heel wat aardige onverharde landweggetjes, waar je lekker hard overheen kan scheuren met je 20 cm bodemvrijheid. En die 20cm heeft een V70 AWD lekker niet.
---verkeersdrempels zijn een lachertje voor een XC70: meestal hoef ik niet in te houden en een V70 AWD wél.
---wil je onderweg keren in smalle straatjes of gewoon een keertje gek doen? Met een XC70 ros je zó over alle stoepranden en middenbermen heen. Doet een V70 AWD ook niet zo lekker.
---nooit meer die vervelende voorwiel-wielspin bij het stoplicht: de achterbandjes duwen gezellig mee.
Sluit ik mij volledig bij aan, dus XC70 D5 GeartronicBart schreef:Naast dat het die prachtige Ocean Race-uitvoering betreft, zijn de voordelen in mijn optiek:
- Stoerdere uitstraling
- Iets hoger zitten, draagt bij aan dat fijne "king of the road" gevoel.
- Niet eens onzuinig (laatste tank: 1 op 14)
- Kan perceptie zijn, maar draaicirkel lijkt kleiner dan die van de V70
En als je de V70 nu wel eens wintersloffen geeft...Dieselross schreef:De V70 van mijn zus glijdt met dit weer alle kanten op (met haar zomerbanden)....
En de XC70 (met Michelin Alpin winterbanden) ploegt zich werkelijk door de sneeuw!
precies, zelfs de xc70 knapt enorm op in dit weer met echte sneeuwbanden!Pritchard schreef:En als je de V70 nu wel eens wintersloffen geeft...Dieselross schreef:De V70 van mijn zus glijdt met dit weer alle kanten op (met haar zomerbanden)....
En de XC70 (met Michelin Alpin winterbanden) ploegt zich werkelijk door de sneeuw!