veerpoot verwisselen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
JeroenCurcacao
1st Gear member

Hallo mensen,

Enige tijd geleden heb ik hier ook een keer iets gepost over een hikprobleem bij m'n oude 940 op Curacao. Ondertussen is dat opgelost met een nieuwe luchtmassa meter en een nieuwe gasklepsensor.

Echter merk ik dat m'n schokbrekers voor verrot zijn, ze klappen regelmatig bij een kuil in de weg. Nu ben ik wel een donorauto tegekomen op dit kleine eiland, een 740 van '89. Is het mogelijk om de gehele veerpoot, met schokbreker over te zetten op mijn 940 van '95?

Alvast bedankt.
FrankS60
5th Gear member

Ja spullen krijgen op Curacao is altijd lastig! Kun je eigenlijk wel Volvo spullen bestellen op Cur?

Durf je trouwens niet te zeggen of je dat zo om kunt zetten, maar bij de door mij gecheckte 2 leveranciers zijn de schokbrekers en veerpootlagers wel van hetzelfde bestelnummer. Die zouden dus (in ieder geval als vervanging) hetzelfde moeten zijn.

Of je springveer zelf ook enigszins overeenkomt (een 740 is volgens mij lichter -> lichtere veer) durf ik niet te zeggen. Je zou er een ietwat te licht geveerde en dus nogal schommelende en verlaagde auto aan over kunnen houden. Misschien de oude veren even houden voor de zekerheid, als het echt niet goed rijdt kun je ze altijd nog uit elkaar halen en ombouwen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
JeroenCurcacao
1st Gear member

Spullen bestellen op Curacao is inderdaad lastig, je moet het hier meer van donor (sloop) auto's hebben. Als de veerpootlagers hetzelfde zijn en de schokbrekers lijkt me de optie om het eerst is te proberen wel oke. Ik kan altijd nog kijken hoe slap, sterk de veer zelf is. Anders krijg ik misschien een verlaagde Volvo aan de voorkant en achter omhoog, heeft ook wel iets.
FrankS60
5th Gear member

Ja proberen kan altijd. Als je de zaak uit elkaar gaat halen, koop/huur/leen alsjeblieft kwaliteits veerspanners want dat soort veren kunnen heel makkelijk enorme ongelukken mee gebeuren. De potentiele kracht van zo'n ding is echt ongekend. Om je een idee te geven, ik kan de voorveer van mijn S60 alleen een klein stukje induwen door er met mijn volle gewicht (77kg) op te gaan staan. Succes!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”