Zo langzamerhand begin de roestduivel toch toe te slaan bij mij. Het is nog niet heel erg, maar om vast voorbereid te zijn ben ik toch wat aan het rondkijken voor nieuwe wielkasten:
http://cgi.ebay.de/Radlauf-hinten-links ... 548wt_1059
Is de in de link genoemde wielkast de juist?
Nieuwe wielkasten
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Is de juiste, en nog voor een mooi prijsje ook. Ik denk alleen dat je schrikt als je informeert wat het netjes inlassen en spuiten kost :-x Er zit uiteraard wel verschil in een linkse en een rechtse.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Denk dat dat meer kost dan een andere 440 of 460.
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Ik hou rekening met 1000 euro. Beetje realistisch?Ik denk alleen dat je schrikt als je informeert wat het netjes inlassen en spuiten kost Er zit uiteraard wel verschil in een linkse en een rechtse.
Uiteraard heb ik ook rechtse wielkast van hetzelfde bedrijf.
huh? Het is nog vroeg...Denk dat dat meer kost dan een andere 440 of 460
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
1000 euro ben je i.i.g. wel kwijt. Ramon bedoeld dat je voor dat bedrag ook een andere 440/460 kan kopen, maar dan heb je ook 99% kans op rotte wielkasten :-x Zolang hij er niet op afgekeurd word kan je het gerust zo laten.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Ja, dat is wel zo, maar dan blijf je bezig he. Dan heb je een na een jaartje of 2 weer hetzelfde probleem van de wielkasten. Wat dus volgens deze redenering weer een nieuwe 400 serie zou betekenen, dat zou dan mijn 4e auto worden. Allemaal kosten ze pakweg 750 euro. Als je dat vermenigvuldigt met 4 kun je net zo goed 1x de investering doen om die wielkasten te laten repareren.
Het is zeker nog geen APK afkeur, maar om vast een idee te krijgen van hoe en wat ben ik vast aan het rond kijken. Als het ook echt afkeur is laat ik het denk ik repareren ipv een nieuwe. Ik heb toch ergens in mijn hoofd zitten om deze 460 in goede conditie te houden. En daarnaast, een andere 460 2 liter met de meeste opties erbij vinden is ook lastig.
Het is zeker nog geen APK afkeur, maar om vast een idee te krijgen van hoe en wat ben ik vast aan het rond kijken. Als het ook echt afkeur is laat ik het denk ik repareren ipv een nieuwe. Ik heb toch ergens in mijn hoofd zitten om deze 460 in goede conditie te houden. En daarnaast, een andere 460 2 liter met de meeste opties erbij vinden is ook lastig.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
of een knappe V40 kopen??????????
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Heb er nog wel eentje staan met de motor stuk,leuk hobby project dus ook!
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Ik zou met alle plezier een v40 rijden, maar dat gewicht nekt mijn portomonnee... Om diezelfde reden staat er geen 850 voor de deur. Ik studeer nog, dus de wegenbelasting van een 400 serie valt veel gunstiger uit.
Verschil is toch wel 300 kilo vermoed ik?
Verschil is toch wel 300 kilo vermoed ik?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de euro,s die je uit gaat geven aan je 440 zie je ook nooit meer terug,een 440 van 1995 koop je ook voor rond de 500 euro.
je kunt die 1000 euro beter uitgeven aan ietsje meer wegenbelasting denk ik zelf.
of zeg ik nu iets doms..
je kunt die 1000 euro beter uitgeven aan ietsje meer wegenbelasting denk ik zelf.
of zeg ik nu iets doms..
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Nee, zeker niet, maar voor mij is dat gewoon niet haalbaar.
Van die 1000 euro kan ik idd 2 jaar wegenbelasting betalen, maar ik heb gewoon een hekel aan hogere vaste lasten i.p.v. eenmalig een fors bedrag uit te geven. Verder zullen er vast wel onderhoudskosten bijkomen, en bij een 400 serie kan ik nog wat zelf doen, maar dat zal bij een v40 ook wel minder zijn, daarnaast kan een v40 bijna niet zuiniger zijn dan de 460 (ondanks de 2 liter). Met de huidige benzine prijzen is dat ook wel belangrijk.
En aan de 460 weet ik wat ik heb. Net de APK achter de rug. Letterlijk het enige aankomende probleem zijn de wielkasten. Verder gewoon helemaal in orde. Een gewone v40 zal ook niet sportiever zijn dan 460 2.0.
En in de 460 heb ik ondertussen al redelijk wat hobby uurtjes zitten.
Alles bij elkaar laat gewoon de balans doorslaan naar mijn huidige karretje waar ik tevreden mee ben.
Van die 1000 euro kan ik idd 2 jaar wegenbelasting betalen, maar ik heb gewoon een hekel aan hogere vaste lasten i.p.v. eenmalig een fors bedrag uit te geven. Verder zullen er vast wel onderhoudskosten bijkomen, en bij een 400 serie kan ik nog wat zelf doen, maar dat zal bij een v40 ook wel minder zijn, daarnaast kan een v40 bijna niet zuiniger zijn dan de 460 (ondanks de 2 liter). Met de huidige benzine prijzen is dat ook wel belangrijk.
En aan de 460 weet ik wat ik heb. Net de APK achter de rug. Letterlijk het enige aankomende probleem zijn de wielkasten. Verder gewoon helemaal in orde. Een gewone v40 zal ook niet sportiever zijn dan 460 2.0.
En in de 460 heb ik ondertussen al redelijk wat hobby uurtjes zitten.
Alles bij elkaar laat gewoon de balans doorslaan naar mijn huidige karretje waar ik tevreden mee ben.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Guidooo
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51
1000e is een hoop geld voor alleen maar wielkastrandjes...
Hoe netjes wil je het spuitwerk hebben dan? Anders zou ik gewoon een goeie lasser opzoeken, die het laten lassen en het zelf afwerken en spuiten. Spuiten is misschien wat minder netjes, maar het afwerken kun je opzich prima zelf. En kost je dan alleen de laskosten van misschien 2 uur plus de randen zelf en natuurlijk een spuitbus.
Tis misschien wat minder professioneel maar 1000e vind ik een berg geld voor zoiets...
Hoe netjes wil je het spuitwerk hebben dan? Anders zou ik gewoon een goeie lasser opzoeken, die het laten lassen en het zelf afwerken en spuiten. Spuiten is misschien wat minder netjes, maar het afwerken kun je opzich prima zelf. En kost je dan alleen de laskosten van misschien 2 uur plus de randen zelf en natuurlijk een spuitbus.
Tis misschien wat minder professioneel maar 1000e vind ik een berg geld voor zoiets...
-
sven-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Heb het zelf ook wel eens nagevraagd bij een professioneel schadehersteller die ook voor Volvo Niham in Den Haag werkt (ze zijn dus ook officieel Volvo schadehersteller) en die man kwam ook met een dergelijk bedrag aanzetten. In ieder geval weet je dan wel dat het goed wordt gedaan.
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
dat ga je echt niet redden, reken rustig op een avond slijpen en lassen, per kant. dan moet het niet te erg zijn natuurlijk met de roest, als je ook nog een stukje je kofferbak in moet of een stuk dorpel er bij dan kun je een paar avonden je visite wel afbellenGuidooo schreef: kost je dan alleen de laskosten van misschien 2 uur
zolang je niemand kent die erg handig is met een lasapparaat zul je toch op eerder genoemde prijzen moeten rekenen.die randen kosten dacht 23e/kant volgens mij, dat is nog wel te overzien.
groet'n uut grunn
-
Guidooo
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51
Tja als de boel goed verrot is niet, maar hij geeft aan dat ze er nog niet af liggen zegmaar. En als je het er dan zelf af slijpt?
Tenminste, ik neem aan dat je dat zelf kan/wil gaan doen omdat je verder er ook aan sleutelt?
Tenminste, ik neem aan dat je dat zelf kan/wil gaan doen omdat je verder er ook aan sleutelt?
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Zelf de rotzooi er helemaal afslijpen is geen probleem. En zelf de boel spuiten is ook geen probleem. Alleen kan ik niet lassen, en heb er de apparatuur ook niet voor liggen.
Ik zal morgen even een paar fotootjes posten hoe het eruit ziet. Naar mijn idee niet echt dramatisch, maar een ander oordeel kan ook niet verkeerd zijn. Want met dit soort dingen is het toch beter er vroeg bij te zijn. Hoe meer roest er is (de genoemde dorpel en/of kofferbak erbij) hoe lastiger en duurder het wordt.
Ik zal morgen even een paar fotootjes posten hoe het eruit ziet. Naar mijn idee niet echt dramatisch, maar een ander oordeel kan ook niet verkeerd zijn. Want met dit soort dingen is het toch beter er vroeg bij te zijn. Hoe meer roest er is (de genoemde dorpel en/of kofferbak erbij) hoe lastiger en duurder het wordt.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Was dat die website waar ze bij een heleboel auto's roest verwijderden en 'voor' en 'na' foto's lieten zien? Die zoek ik namelijk weer, ben hem vergeten :oops:
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Bij deze foto's hoe ze eruit zien, ik laat eerst even een overzichtsfoto zien van de hele wielkast, en daarna nog even detail foto's van de ergste plekken (let niet op het vuil/zand dat erop zit):
Rechtsachter:

In de hoek naar achteren:

Bovenkant van rechtsachter, dit is overigens niet zo afgebrokkeld, dat heb ik zelf als proef er even afgeslepen met een mini-slijptol:

Linksachter:

In de hoek linksachter:

voorkant linksachter:

Waar ik dus vooral mijn vraagtekens bij zet is die provisorische reparatie die je kunt zien (net een andere kleur groen). Daar komt een klein beetje roest doorheen, en dat schijnt meestal het topje van de ijsberg te zijn....
Wat is jullie oordeel?
Rechtsachter:

In de hoek naar achteren:

Bovenkant van rechtsachter, dit is overigens niet zo afgebrokkeld, dat heb ik zelf als proef er even afgeslepen met een mini-slijptol:

Linksachter:

In de hoek linksachter:

voorkant linksachter:

Waar ik dus vooral mijn vraagtekens bij zet is die provisorische reparatie die je kunt zien (net een andere kleur groen). Daar komt een klein beetje roest doorheen, en dat schijnt meestal het topje van de ijsberg te zijn....
Wat is jullie oordeel?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Je kan het met een novorox achtig middeltje nog iets uitstellen, maar je moet er toch een keer aan geloven, ben ik bang...
(dat je met die achterremmem door de apk gekomen bent joh.. :shock: )
(dat je met die achterremmem door de apk gekomen bent joh.. :shock: )
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt















