Nieuwe wielkasten

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Zo langzamerhand begin de roestduivel toch toe te slaan bij mij. Het is nog niet heel erg, maar om vast voorbereid te zijn ben ik toch wat aan het rondkijken voor nieuwe wielkasten:

http://cgi.ebay.de/Radlauf-hinten-links ... 548wt_1059

Is de in de link genoemde wielkast de juist?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Is de juiste, en nog voor een mooi prijsje ook. Ik denk alleen dat je schrikt als je informeert wat het netjes inlassen en spuiten kost :-x Er zit uiteraard wel verschil in een linkse en een rechtse.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Denk dat dat meer kost dan een andere 440 of 460.:)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Ik denk alleen dat je schrikt als je informeert wat het netjes inlassen en spuiten kost Er zit uiteraard wel verschil in een linkse en een rechtse.
Ik hou rekening met 1000 euro. Beetje realistisch?
Uiteraard heb ik ook rechtse wielkast van hetzelfde bedrijf.
Denk dat dat meer kost dan een andere 440 of 460
huh? Het is nog vroeg...
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

1000 euro ben je i.i.g. wel kwijt. Ramon bedoeld dat je voor dat bedrag ook een andere 440/460 kan kopen, maar dan heb je ook 99% kans op rotte wielkasten :-x Zolang hij er niet op afgekeurd word kan je het gerust zo laten.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Ja, dat is wel zo, maar dan blijf je bezig he. Dan heb je een na een jaartje of 2 weer hetzelfde probleem van de wielkasten. Wat dus volgens deze redenering weer een nieuwe 400 serie zou betekenen, dat zou dan mijn 4e auto worden. Allemaal kosten ze pakweg 750 euro. Als je dat vermenigvuldigt met 4 kun je net zo goed 1x de investering doen om die wielkasten te laten repareren.

Het is zeker nog geen APK afkeur, maar om vast een idee te krijgen van hoe en wat ben ik vast aan het rond kijken. Als het ook echt afkeur is laat ik het denk ik repareren ipv een nieuwe. Ik heb toch ergens in mijn hoofd zitten om deze 460 in goede conditie te houden. En daarnaast, een andere 460 2 liter met de meeste opties erbij vinden is ook lastig.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

of een knappe V40 kopen??????????
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Heb er nog wel eentje staan met de motor stuk,leuk hobby project dus ook!
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Ik zou met alle plezier een v40 rijden, maar dat gewicht nekt mijn portomonnee... Om diezelfde reden staat er geen 850 voor de deur. Ik studeer nog, dus de wegenbelasting van een 400 serie valt veel gunstiger uit.
Verschil is toch wel 300 kilo vermoed ik?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

de euro,s die je uit gaat geven aan je 440 zie je ook nooit meer terug,een 440 van 1995 koop je ook voor rond de 500 euro.
je kunt die 1000 euro beter uitgeven aan ietsje meer wegenbelasting denk ik zelf.
of zeg ik nu iets doms.. :)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Nee, zeker niet, maar voor mij is dat gewoon niet haalbaar.
Van die 1000 euro kan ik idd 2 jaar wegenbelasting betalen, maar ik heb gewoon een hekel aan hogere vaste lasten i.p.v. eenmalig een fors bedrag uit te geven. Verder zullen er vast wel onderhoudskosten bijkomen, en bij een 400 serie kan ik nog wat zelf doen, maar dat zal bij een v40 ook wel minder zijn, daarnaast kan een v40 bijna niet zuiniger zijn dan de 460 (ondanks de 2 liter). Met de huidige benzine prijzen is dat ook wel belangrijk.
En aan de 460 weet ik wat ik heb. Net de APK achter de rug. Letterlijk het enige aankomende probleem zijn de wielkasten. Verder gewoon helemaal in orde. Een gewone v40 zal ook niet sportiever zijn dan 460 2.0.
En in de 460 heb ik ondertussen al redelijk wat hobby uurtjes zitten.
Alles bij elkaar laat gewoon de balans doorslaan naar mijn huidige karretje waar ik tevreden mee ben.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

1000e is een hoop geld voor alleen maar wielkastrandjes...

Hoe netjes wil je het spuitwerk hebben dan? Anders zou ik gewoon een goeie lasser opzoeken, die het laten lassen en het zelf afwerken en spuiten. Spuiten is misschien wat minder netjes, maar het afwerken kun je opzich prima zelf. En kost je dan alleen de laskosten van misschien 2 uur plus de randen zelf en natuurlijk een spuitbus.

Tis misschien wat minder professioneel maar 1000e vind ik een berg geld voor zoiets...
sven-
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18

Heb het zelf ook wel eens nagevraagd bij een professioneel schadehersteller die ook voor Volvo Niham in Den Haag werkt (ze zijn dus ook officieel Volvo schadehersteller) en die man kwam ook met een dergelijk bedrag aanzetten. In ieder geval weet je dan wel dat het goed wordt gedaan.
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

Guidooo schreef: kost je dan alleen de laskosten van misschien 2 uur
dat ga je echt niet redden, reken rustig op een avond slijpen en lassen, per kant. dan moet het niet te erg zijn natuurlijk met de roest, als je ook nog een stukje je kofferbak in moet of een stuk dorpel er bij dan kun je een paar avonden je visite wel afbellen :D .
zolang je niemand kent die erg handig is met een lasapparaat zul je toch op eerder genoemde prijzen moeten rekenen.die randen kosten dacht 23e/kant volgens mij, dat is nog wel te overzien.
groet'n uut grunn
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Tja als de boel goed verrot is niet, maar hij geeft aan dat ze er nog niet af liggen zegmaar. En als je het er dan zelf af slijpt?

Tenminste, ik neem aan dat je dat zelf kan/wil gaan doen omdat je verder er ook aan sleutelt?
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Zelf de rotzooi er helemaal afslijpen is geen probleem. En zelf de boel spuiten is ook geen probleem. Alleen kan ik niet lassen, en heb er de apparatuur ook niet voor liggen.

Ik zal morgen even een paar fotootjes posten hoe het eruit ziet. Naar mijn idee niet echt dramatisch, maar een ander oordeel kan ook niet verkeerd zijn. Want met dit soort dingen is het toch beter er vroeg bij te zijn. Hoe meer roest er is (de genoemde dorpel en/of kofferbak erbij) hoe lastiger en duurder het wordt.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Ik had je laast die website gegeven, is dat niks meer geworden?
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Was dat die website waar ze bij een heleboel auto's roest verwijderden en 'voor' en 'na' foto's lieten zien? Die zoek ik namelijk weer, ben hem vergeten :oops:
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Bij deze foto's hoe ze eruit zien, ik laat eerst even een overzichtsfoto zien van de hele wielkast, en daarna nog even detail foto's van de ergste plekken (let niet op het vuil/zand dat erop zit):

Rechtsachter:
Afbeelding

In de hoek naar achteren:
Afbeelding

Bovenkant van rechtsachter, dit is overigens niet zo afgebrokkeld, dat heb ik zelf als proef er even afgeslepen met een mini-slijptol:
Afbeelding

Linksachter:
Afbeelding

In de hoek linksachter:
Afbeelding

voorkant linksachter:
Afbeelding

Waar ik dus vooral mijn vraagtekens bij zet is die provisorische reparatie die je kunt zien (net een andere kleur groen). Daar komt een klein beetje roest doorheen, en dat schijnt meestal het topje van de ijsberg te zijn....

Wat is jullie oordeel?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Je kan het met een novorox achtig middeltje nog iets uitstellen, maar je moet er toch een keer aan geloven, ben ik bang...

(dat je met die achterremmem door de apk gekomen bent joh.. :shock: )
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”