Volvo-verkoop piekt in België

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
945i
8th Gear member

@ Paul, kan je nagaan hoe dom die man is.. :lol:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

moet er eerst een kabinet komen. die blijven daar dus nog wel even achter de feiten aanhollen
Volvo for life
casper
5th Gear member

945i schreef:Zit zeker een kern van waarheid in.
Een vooruit denkende autofabrikant ziet dit aankomen, en ziet dat deze trend zich zal verspreiden over Europa.
En zal relatief zuinige motoren produceren voor de grotere modellen.
Dus het hoeft helemaal geen probleem te zijn, België loopt alleen wat achter op de ontwikkelingen die er zeker ook voor België gaan komen.
Kijk eens naar Duitsland, Frankrijk etc..., daar merk je ook niet zulke domme politiek als in Nederland.
Dat er zuinigere motoren gaan komen geldt voor alle landen hoor...
Als Volvo enkel een probleem heeft in Nederland dan is het maar de vraag of Volvo het probleem is.
casper
5th Gear member

bart simpson schreef:moet er eerst een kabinet komen. die blijven daar dus nog wel even achter de feiten aanhollen
Jullie mogen fier zijn met jullie minderheidscabinet en over die man waar we maar over zullen zwijgen...
De Vlaamse regering doet prima haar werk.
945i
8th Gear member

Denk jij dat de hele Duitse auto industrie aan het downsizen is voor alleen Nederland?
Volvo doet dat toch ook met T3 en T4 torretjes. zie zjurmans zijn er alleen iets beter in en waren eerder...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

casper schreef:
bart simpson schreef:moet er eerst een kabinet komen. die blijven daar dus nog wel even achter de feiten aanhollen
waren dat niet die lui die met de walen al jaren over de straat rollen? en het land niet besturen? gedegen politiek idd
Volvo for life
casper
5th Gear member

bart simpson schreef:
casper schreef:
waren dat niet die lui die met de walen al jaren over de straat rollen? en het land niet besturen? gedegen politiek idd
Ik vrees dat je er niets van begrijpt. Hoeft ook niet.
945i
8th Gear member

Ze doen het op veel vlakken heel goed.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

casper schreef:
bart simpson schreef:
casper schreef:De Vlaamse regering doet prima haar werk.
Ik vrees dat je er niets van begrijpt. Hoeft ook niet.
daarom kandideerde ik jou ook voor de functie van president... en als je er toch voor gaat dan ook meteen van Nederland en Volvo AB.
Jij ziet alles zo ongelofelijk haarscherp...
Volvo for life
945i
8th Gear member

Maar goed, over die verkopen.. Ik denk dat als er weer Volvo's in NL gebouwd zouden worden, het marktaandeel ook zou stijgen.
Omdat Mitsubishi gaat inkrimpen in Born, liggen daar misschien kansen...

Voor een evt C20... ;)
casper
5th Gear member

945i schreef:Maar goed, over die verkopen.. Ik denk dat als er weer Volvo's in NL gebouwd zouden worden, het marktaandeel ook zou stijgen.
Omdat Mitsubishi gaat inkrimpen in Born, liggen daar misschien kansen...

Voor een evt C20... ;)
China gaat voor....
John Vermeulen
3rd Gear member
Contacteer:

Jongens, jongens, rustig aan...

Even een paar losse punten:
1. Eerst off-topic, maar jullie vragen erom. Belgie heeft voor onze begrippen een erg ingewikkelde Federale staatsstructuur. Er zijn zes regeringen: de Federale regering, de Vlaamse regering, de Waalse regering, de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, de Regering van de Franse Gemeenschap en de Regering van de Duitstalige Gemeenschap. Belgie heeft al ruim een half jaar geen regering inderdaad, maar dan hebben we het over de Federale regering. De Vlaamse regering functioneert voor zover ik weet prima. Kijk maar eens hoe ze omgaan met de Volvo fabriek in Gent (financiele lening en support, goede beroepsonderwijsstructuur e.d.).

2. Ik weet niet of er recent onderzoek is gedaan naar het consumentengedrag van Nederlanders ten aanzien van auto's, maar ik denk dat de reden dat kleine, compacte, betaalbare auto's dominant zijn in de verkoop Top 10 van 2010 alles te maken heeft met:
a) de beleving dat het leven in Nederland in het algemeen erg duur is geworden (kosten voor levensonderhoud);
b) de Nederlander kennelijk erg praktisch, nuchter en vooral kostenbewust naar het fenomeen auto kijkt.
Daarnaast begrijp ik dat de leasemarkt, ook voor de betere auto's, steeds meer 'groen' wordt. Je hebt al fleetfirma's die zich als 'green fleet' profileren. Ook hier weet Volvo onvoldoende aansluiting te vinden.

3. Soms heb ik wel eens het idee dat Volvo het zichzelf bij het verwerven van een positie op de markt van compacte auto's nodeloos erg moeilijkt maakt en niet goed de aansluiting weet te vinden bij de "doorsnee" consumentenorientatie. Ik bedoel: de C30 is hartstikke leuk om te zien, maar laten we wel zijn, door het ontwerp/design is de wagen niet geweldig praktisch. Een middelgroot gezin heeft niets aan een C30. Toch? Je kunt van de VW Golf zeggen wat je wil, maar als hatchback is ie wel doordacht, veelzijdig en praktisch. En leverbaar met een range aan zuinige motoren. Idem de nieuwe Peugeots, Renaults en Opels. Kennelijk wil de consument dat.

Ik denk dat 945i ten aanzien van de XC30 wel een wezenlijk punt aansnijdt. Is er echt een markt voor een ingewikkelde cross-over variant op de C30? En marktintroductie eind 2013 is toch gewoon veel te laat. Ik zou zeggen: zorg eerst maar eens dat er medio 2012 een goede, moderne, betaalbare, zuinige en 100% markt-/consumentgerichte opvolging klaarstaat voor de S40 en vooral de V50. Zonder al te veel fratsen. Gewoon inspelen op wat de consument wil. Dat lijkt me allemaal veel beter.
Los van dit alles denk ik ook dat het vroegere succes van Volvo in Nederland voor een deel gerelateerd was aan de beleving dat Volvo toch ook wel een beetje van Nederland was (Born). Ik heb laatst via via het Volvo jubileumboek gekregen dat geschreven is toen de Volvofabriek in Born gesloten werd. Dan zien je heel duidelijk die Nederlandse sentimenten.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/15708 ... hte-van-09
BarBaar
2nd Gear member

Eens met John!

Zoals hij ook al aangeeft (en ik al eerder las op het forum) is Volvo motorisch gezien op het moment zwak. De Drive-modellen met 20% bijtelling kan ik niet serieus nemen voor de grotere modellen. Dit terwijl Audi met de TDIe (136pk) komt en BMW met de Efficient Dynamics (163pk); zuinige motoren met nog steeds leuk vermogen. Volvo met haar 116pk Drive motor verliest het dan gewoon kansloos.

Op dat gebied blijft de C30 over, want daar past de 116pk motor nog wel (redelijk) in. Maar zoals John al aangeeft; heel praktisch is die ook weer niet!
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje :) . 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
Ben
Executive Member
Contacteer:

Jullie hebben gelijk maar denken te regionaal.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BarBaar
2nd Gear member

Vertel? De trent in Nederland (downsizen) is volgens mij niet beperkt tot Nederland.
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje :) . 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

heb jij gemerkt wat er de afgelopen tijd rond Volvo gebeurd is? zal daar een grondslag liggen van de genoemdne 'achterstand'? daarbij is Volvo nooit het merk geweest met de meeste pk's maar van de meeste km's
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
ruuds70
5th Gear member

Er is zeker heel veel gebeurd rond Volvo, heel veel positiefs zelfs ook! Gelukkig.
Het lijkt er zelfs op dat Volvo weer meer haar eigen gang kan gaan.
Toch vind ik dat we daar nog weinig van merken.

Pak de XC70, die heeft zelfs de V70 in de USA buiten spel gezet. En daarmee ook de concurrentie buiten de deur gehouden. Ja zo kun je het ook bekijken. Je kunt best wel stellen dat de XC70 de hedendaagse V70 is, stoer, SUV achtig, een gouden zet, waarmee Volvo een groot deel van haar eigen Estate marktaandeel heeft behouden.
Prima! Een geweldige ervaring, een grandioos commercieel succes.

En waar blijft nu dan een XC50? Hun sterke V50 marktaandeel werpen ze ondanks hun positieve ervaring te grabbel.
Dat dit enig kannibalisme teweeg brengt zal best. Maar wat maakt het voor Volvo uit als ik als koper twijfel over een XC50, XC60 of een V50, dan hoor ik nog steeds geen A3 of A4 of een X1 of welke vreemde merk term je verder invalt.
Wat ik eigenlijk wil aangeven is dat er niks, of tenminste veel te weinig gebeurd. Globaal, regionaal, het boeit niet, te weinig bij Volvo, te weinig wat opvalt.
En dat na een haast aaneensluitende introductie van de S60 en V60, zul je denken. Dat is wel het tempo waar Volvo verder mee moet gaan. Sterker, al langer mee bezig had mogen zijn.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
BarBaar
2nd Gear member

heb jij gemerkt wat er de afgelopen tijd rond Volvo gebeurd is?]
Niets van gemerkt nee. Wel over gelezen overigens. Maar dat is omdat ik wat meer intresse in Volvo heb dan de gemiddelde nederlander.
zal daar een grondslag liggen van de genoemdne 'achterstand'?
Om kort door de bocht te reageren; I don't care! Ik heb een x bedrag te besteden en wil daar de mooiste en beste auto voor terug hebben. De staat van het automerk boeit mij dan beperkt (beperkt, omdat ik wel huiverig zou zijn t.o.v. bijv. Saab)
daarbij is Volvo nooit het merk geweest met de meeste pk's maar van de meeste km's
Hmm, ik denk meer dat dat imago opgeplakt is. Ik schat dat de gemiddelde koper van een nieuwe auto niet meer intresse heeft dan 200.000km. Lease-rijders zitten daar een end onder, daadwerkelijke eigenaren een stukje hoger. Zoals ik al eerder zei; ik wil de beste en mooiste auto voor mijn geld. Als ik dan kan kiezen tussen twee mooie modellen, waarbij de een een sterkere motor heeft die bovendien zuiniger is, is de keuze niet heel moeilijk meer.
casper
5th Gear member

In het eerste jaarkwartaal werden in België 5568 Volvo's aan de man gebracht, hetgeen een stijging betekent met 9,8% ten opzichte van het eerst kwartaal van 2010.
Het marktaandeel bedraagt nu 3,3%.

In Nederland kon Volvo over dezelfde periode 5404 Volvo's afleveren (stijging met 21,7% ten opzichte van 2010), hetgeen overeenkomt met een marktaandeel van 3,0%.
Philken
5th Gear member

casper schreef:In het eerste jaarkwartaal werden in België 5568 Volvo's aan de man gebracht, hetgeen een stijging betekent met 9,8% ten opzichte van het eerst kwartaal van 2010.
Het marktaandeel bedraagt nu 3,3%.

In Nederland kon Volvo over dezelfde periode 5404 Volvo's afleveren (stijging met 21,7% ten opzichte van 2010), hetgeen overeenkomt met een marktaandeel van 3,0%.
NL krijgt het volgende kwartaal de kans om die 164 exemplaren in te halen, van een nek aan nek race gesproken
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”