Four-C op XC70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Gelukkig niet!interface schreef:Zit dat standaard in een XC70?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De XC70 heeft alleen comfort en sportmenjo schreef:Maar de XC70 heeft dan dus ook een "advanced" stand net als de S60R? Dat is net zoiets als een ferrari met een trekhaak, of blijft de xc70 nog redelijk comfortabel in die stand?
- JC_Dutchman
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 13:25
Hey,, ben d'r weer
Thom...Zo zie je maar, gelul dus van dat doorhangen. In welke stand had je m? Hoe bevalt sowieso het Four-C?
Heb een flink eind gereden was zeer benieuwd naar het gedrag Four-C van de auto en vooraal de trekkracht
Caravan was volledig beladen voortent+Frame+ 2 volle gasflessen enz.. kogeldruk van ca. 75 kg... had geen problemen hoor auto hing helemaal niks door lag als een blok op de weg en reed of er geen caravan achter hing...wat een power....Caravan was trouwens ca 1400 kg
Heb biede standen geprobeerd, sport stand leek mij het beste...
Voor de rest vind ik Four-C fantastisch, ik gooi die auto de bochten in(zonder Caravan dan hé
) en hij blijft gewoon strak op de weg...fantastich echt waar...
mvg
JC
Thom...Zo zie je maar, gelul dus van dat doorhangen. In welke stand had je m? Hoe bevalt sowieso het Four-C?
Heb een flink eind gereden was zeer benieuwd naar het gedrag Four-C van de auto en vooraal de trekkracht
Caravan was volledig beladen voortent+Frame+ 2 volle gasflessen enz.. kogeldruk van ca. 75 kg... had geen problemen hoor auto hing helemaal niks door lag als een blok op de weg en reed of er geen caravan achter hing...wat een power....Caravan was trouwens ca 1400 kg
Heb biede standen geprobeerd, sport stand leek mij het beste...
Voor de rest vind ik Four-C fantastisch, ik gooi die auto de bochten in(zonder Caravan dan hé

mvg
JC
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
was de auto zelf ook een beetje beladen? met zijn hoevelen zat je er in?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Heb je vergelijkingsmateriaal, ik bedoel heb je ook een XC70 gereden zonder deze voorziening? Mooi trouwens dat t zo goed bevalt. Hoe is die benzinemotor trouwens? Heb alleen ervaring met beide diesels (163 en 185pk).Voor de rest vind ik Four-C fantastisch, ik gooi die auto de bochten in(zonder Caravan dan hé ) en hij blijft gewoon strak op de weg...fantastich echt waar...
Thom
- JC_Dutchman
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 13:25
Auto was niet zwaar beladen, binnenkort op vakantie met alles erop en anwas de auto zelf ook een beetje beladen? met zijn hoevelen zat je
er in?
de ervaring zal ik hier weer meedelen.
Ik heb ook gereden in een XC-70 zonder Four-CHeb je vergelijkingsmateriaal
Mijn ervaring is dat met Four-C de Auto vaster/strakker op de weg ligt.
de stuuring vind ik ook beter met Four-C
Die Benzinemotor rijdt als een tierelier..nadeel is 1 Liter á 1,40 is binnen 8 km weg.....Hoe is die benzinemotor trouwens?
van 0 tot 100 is maar tikwerk van 120 naar 180 is ook in No Time gebeurd bij 150 schakeld de Automaat gewoon nog ff een keer terug wow...poosje gelden een kennis in m'n auto laten rijden ( zat er zelf wel naast natuurlijk) die was gelijk de hele dag van slag die had nooit gedacht dat zo'n auto zoveel power had...ikzelf in het begin trouwens ook niet...
mvg
JC
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb gisteren in de D5 gereden met FourC, werkt super en hij stuurt ook veel lichter lijkt. Maar dat kan ook aan die auto gelegen hebben...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?
Dit omdat ik het BEP zit te berekenen met verschil van deze V70 T5 houden of XC70 D5 te nemen. Punt is dat ze weinig jonge 185pkers hebben. Zou veel geld schelen...
Dit omdat ik het BEP zit te berekenen met verschil van deze V70 T5 houden of XC70 D5 te nemen. Punt is dat ze weinig jonge 185pkers hebben. Zou veel geld schelen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja had ik me ook bedacht, thnx
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Een zeer grote meevaller: 8,5 L/100km. We vreesden t ergste met AWD, verhoogde carrosserie en automaat. Maar hij rijdt net zo zuinig als onze vorige Peugeot 607 2.2 HDI automaat :!: . Vind ikzelf heel knap van Volvo. Ik moet er wel bij aantekenen dat mn vader met de Volvo zn rijstijl vrij drastisch heeft aangepast: hij rijdt er veel rustiger in. In de 607 was het altijd blazen op de snelweg, nu is het 130-140 op de cruise control. Ook moet ik even vermelden dat er op V-Power diesel gereden wordt, volgens mn pa kan dat makkelijk uit omdat de D5 motor daar aanmerkelijk zuiniger op loopt. Wellicht kun je dat meenemen in je berekeningen.Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Met 8,5 ltr op 100km rijdt je waarschijnlijk toch nog best stevig door, 6,7ltr op 100km is ook haalbaarThom schreef:Een zeer grote meevaller: 8,5 L/100km. We vreesden t ergste met AWD, verhoogde carrosserie en automaat. Maar hij rijdt net zo zuinig als onze vorige Peugeot 607 2.2 HDI automaat :!: . Vind ikzelf heel knap van Volvo. Ik moet er wel bij aantekenen dat mn vader met de Volvo zn rijstijl vrij drastisch heeft aangepast: hij rijdt er veel rustiger in. In de 607 was het altijd blazen op de snelweg, nu is het 130-140 op de cruise control. Ook moet ik even vermelden dat er op V-Power diesel gereden wordt, volgens mn pa kan dat makkelijk uit omdat de D5 motor daar aanmerkelijk zuiniger op loopt. Wellicht kun je dat meenemen in je berekeningen.Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Hoe doe je dat dan? Een doos eieren onder t gaspedaal
? Die 8,5 is gemiddeld, 8liter rond wordt ook wel eens gehaald. Wellicht dat het met tiptronic wel zuiniger kan, aangezien de Geartronic van zichzelf een voorkeur heeft voor hogere toerentallen. Maar 6,7? Vergis je je niet met de V70 D5?
Thom

Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Nee, een 163pk D5 XC70 met een jaarkilometrage van 50.000km/jaar.Thom schreef:Hoe doe je dat dan? Een doos eieren onder t gaspedaal? Die 8,5 is gemiddeld, 8liter rond wordt ook wel eens gehaald. Wellicht dat het met tiptronic wel zuiniger kan, aangezien de Geartronic van zichzelf een voorkeur heeft voor hogere toerentallen. Maar 6,7? Vergis je je niet met de V70 D5?
- JC_Dutchman
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 13:25
Hey,, ben ik weer...
Heb vandaag ff een redelijke test gedaan met de Caravan & Four-C
Zijn vanmorgen met het hele spulletje naar het strand gegaan.
Caravan(kogeldruk 75 KG) redelijk beladen 2xgasfles tent luivel en stokken reserveweil fiets enz.
Auto was beladen met koelbox stoellen strandtassen
en 4 personen+hond.
Ik merk helemaal niks van doorzakken,
heb het zelfs nog ff gemeten, bij het achterwiel was de wielkast met bovenstaande belading 2cm ingezakt. denk dat het wel acceptabel is? toch?
Ik denk dat al die ophef over Four-C wel meevalt denk zelf dat t.ov. een normale demping van bv V70 hetzelfde is?
Wel ben ik van mening dat de Automatiche nivoregeling die onder de
XC-70 zit wel beter is als je met een zware aanhanger gaat rijden.
Voor de rest is het een prima trekpaard.
m.vr.gr.
JC
Heb vandaag ff een redelijke test gedaan met de Caravan & Four-C
Zijn vanmorgen met het hele spulletje naar het strand gegaan.
Caravan(kogeldruk 75 KG) redelijk beladen 2xgasfles tent luivel en stokken reserveweil fiets enz.
Auto was beladen met koelbox stoellen strandtassen
en 4 personen+hond.
Ik merk helemaal niks van doorzakken,
heb het zelfs nog ff gemeten, bij het achterwiel was de wielkast met bovenstaande belading 2cm ingezakt. denk dat het wel acceptabel is? toch?
Ik denk dat al die ophef over Four-C wel meevalt denk zelf dat t.ov. een normale demping van bv V70 hetzelfde is?
Wel ben ik van mening dat de Automatiche nivoregeling die onder de
XC-70 zit wel beter is als je met een zware aanhanger gaat rijden.
Voor de rest is het een prima trekpaard.
m.vr.gr.
JC