Four-C op XC70

Gebruikersavatar
interface
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 06.06.2006 - 20:27
Locatie: hoorn

Zit dat standaard in een XC70?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

interface schreef:Zit dat standaard in een XC70?
Gelukkig niet!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Maar de XC70 heeft dan dus ook een "advanced" stand net als de S60R? Dat is net zoiets als een ferrari met een trekhaak, of blijft de xc70 nog redelijk comfortabel in die stand?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:Maar de XC70 heeft dan dus ook een "advanced" stand net als de S60R? Dat is net zoiets als een ferrari met een trekhaak, of blijft de xc70 nog redelijk comfortabel in die stand?
De XC70 heeft alleen comfort en sport
Gebruikersavatar
JC_Dutchman
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 13:25

Hey,, ben d'r weer

Thom...Zo zie je maar, gelul dus van dat doorhangen. In welke stand had je m? Hoe bevalt sowieso het Four-C?

Heb een flink eind gereden was zeer benieuwd naar het gedrag Four-C van de auto en vooraal de trekkracht
Caravan was volledig beladen voortent+Frame+ 2 volle gasflessen enz.. kogeldruk van ca. 75 kg... had geen problemen hoor auto hing helemaal niks door lag als een blok op de weg en reed of er geen caravan achter hing...wat een power....Caravan was trouwens ca 1400 kg

Heb biede standen geprobeerd, sport stand leek mij het beste...

Voor de rest vind ik Four-C fantastisch, ik gooi die auto de bochten in(zonder Caravan dan hé :P ) en hij blijft gewoon strak op de weg...fantastich echt waar...

mvg

JC
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

was de auto zelf ook een beetje beladen? met zijn hoevelen zat je er in?
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Voor de rest vind ik Four-C fantastisch, ik gooi die auto de bochten in(zonder Caravan dan hé ) en hij blijft gewoon strak op de weg...fantastich echt waar...
Heb je vergelijkingsmateriaal, ik bedoel heb je ook een XC70 gereden zonder deze voorziening? Mooi trouwens dat t zo goed bevalt. Hoe is die benzinemotor trouwens? Heb alleen ervaring met beide diesels (163 en 185pk).

Thom
Gebruikersavatar
JC_Dutchman
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 13:25

was de auto zelf ook een beetje beladen? met zijn hoevelen zat je
er in?
Auto was niet zwaar beladen, binnenkort op vakantie met alles erop en an
de ervaring zal ik hier weer meedelen.

Heb je vergelijkingsmateriaal
Ik heb ook gereden in een XC-70 zonder Four-C
Mijn ervaring is dat met Four-C de Auto vaster/strakker op de weg ligt.
de stuuring vind ik ook beter met Four-C
Hoe is die benzinemotor trouwens?
Die Benzinemotor rijdt als een tierelier..nadeel is 1 Liter á 1,40 is binnen 8 km weg.....
van 0 tot 100 is maar tikwerk van 120 naar 180 is ook in No Time gebeurd bij 150 schakeld de Automaat gewoon nog ff een keer terug wow...poosje gelden een kennis in m'n auto laten rijden ( zat er zelf wel naast natuurlijk) die was gelijk de hele dag van slag die had nooit gedacht dat zo'n auto zoveel power had...ikzelf in het begin trouwens ook niet...


mvg

JC
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heb gisteren in de D5 gereden met FourC, werkt super en hij stuurt ook veel lichter lijkt. Maar dat kan ook aan die auto gelegen hebben...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?

Dit omdat ik het BEP zit te berekenen met verschil van deze V70 T5 houden of XC70 D5 te nemen. Punt is dat ze weinig jonge 185pkers hebben. Zou veel geld schelen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
HMG
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
Locatie: Veynes

Heb gisteren in de D5 gereden met FourC, werkt super en hij stuurt ook veel lichter lijkt. Maar dat kan ook aan die auto gelegen hebben...
Snelheidsafhankelijk misschien? Dat scheelt een hoop.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja had ik me ook bedacht, thnx
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?
Een zeer grote meevaller: 8,5 L/100km. We vreesden t ergste met AWD, verhoogde carrosserie en automaat. Maar hij rijdt net zo zuinig als onze vorige Peugeot 607 2.2 HDI automaat :!: . Vind ikzelf heel knap van Volvo. Ik moet er wel bij aantekenen dat mn vader met de Volvo zn rijstijl vrij drastisch heeft aangepast: hij rijdt er veel rustiger in. In de 607 was het altijd blazen op de snelweg, nu is het 130-140 op de cruise control. Ook moet ik even vermelden dat er op V-Power diesel gereden wordt, volgens mn pa kan dat makkelijk uit omdat de D5 motor daar aanmerkelijk zuiniger op loopt. Wellicht kun je dat meenemen in je berekeningen.

Thom
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Die lichte besturing is idd de Servotronic, een absolute 'must have' m.i., en kost met 380€ ook bepaald niet de hoofdprijs. Met parkeren is het superrelaxed.

Thom
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Thom schreef:
Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?
Een zeer grote meevaller: 8,5 L/100km. We vreesden t ergste met AWD, verhoogde carrosserie en automaat. Maar hij rijdt net zo zuinig als onze vorige Peugeot 607 2.2 HDI automaat :!: . Vind ikzelf heel knap van Volvo. Ik moet er wel bij aantekenen dat mn vader met de Volvo zn rijstijl vrij drastisch heeft aangepast: hij rijdt er veel rustiger in. In de 607 was het altijd blazen op de snelweg, nu is het 130-140 op de cruise control. Ook moet ik even vermelden dat er op V-Power diesel gereden wordt, volgens mn pa kan dat makkelijk uit omdat de D5 motor daar aanmerkelijk zuiniger op loopt. Wellicht kun je dat meenemen in je berekeningen.
Met 8,5 ltr op 100km rijdt je waarschijnlijk toch nog best stevig door, 6,7ltr op 100km is ook haalbaar
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Hoe doe je dat dan? Een doos eieren onder t gaspedaal :lol: ? Die 8,5 is gemiddeld, 8liter rond wordt ook wel eens gehaald. Wellicht dat het met tiptronic wel zuiniger kan, aangezien de Geartronic van zichzelf een voorkeur heeft voor hogere toerentallen. Maar 6,7? Vergis je je niet met de V70 D5?

Thom
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

6.7liter zijn v70d5 waarden, met een xc70 ben je dan wel zuinig
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Thom schreef:Hoe doe je dat dan? Een doos eieren onder t gaspedaal :lol: ? Die 8,5 is gemiddeld, 8liter rond wordt ook wel eens gehaald. Wellicht dat het met tiptronic wel zuiniger kan, aangezien de Geartronic van zichzelf een voorkeur heeft voor hogere toerentallen. Maar 6,7? Vergis je je niet met de V70 D5?
Nee, een 163pk D5 XC70 met een jaarkilometrage van 50.000km/jaar.
Gebruikersavatar
JC_Dutchman
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 13:25

Hey,, ben ik weer...

Heb vandaag ff een redelijke test gedaan met de Caravan & Four-C

Zijn vanmorgen met het hele spulletje naar het strand gegaan.
Caravan(kogeldruk 75 KG) redelijk beladen 2xgasfles tent luivel en stokken reserveweil fiets enz.
Auto was beladen met koelbox stoellen strandtassen
en 4 personen+hond.

Ik merk helemaal niks van doorzakken,
heb het zelfs nog ff gemeten, bij het achterwiel was de wielkast met bovenstaande belading 2cm ingezakt. denk dat het wel acceptabel is? toch?

Ik denk dat al die ophef over Four-C wel meevalt denk zelf dat t.ov. een normale demping van bv V70 hetzelfde is?
Wel ben ik van mening dat de Automatiche nivoregeling die onder de
XC-70 zit wel beter is als je met een zware aanhanger gaat rijden.

Voor de rest is het een prima trekpaard.


m.vr.gr.

JC
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Wordt de demping niet gewoon keihard achter? Heb je daar iets van gemerkt?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”