Einde XC70 door sneeuw

lemmer
4th Gear member

Hans oet Twent schreef:Wat is de status nu? IS men al an het project begonnen?? Wellicht wat pics?
Ze zijn al een heel stuk op weg. De zijstijl is vervangen, motorkap, portier en al het plastiek komen nieuw.
Het dak is blijven zitten en ze deuken die vouw uit, ben ik persoonlijk wel blij mee.
Ik heb alleen een discussie over het overspuiten, ben van mening dat ze hem helemaal moeten spuiten om kleurverschil te voorkomen, alleen de linkerkant zit nog zonder schade in de lak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
945i
8th Gear member

Aha, kijk eens aan, dat scheelt een slok op een borrel!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Discovery
5th Gear member

lemmer schreef:Ik heb alleen een discussie over het overspuiten, ben van mening dat ze hem helemaal moeten spuiten om kleurverschil te voorkomen, alleen de linkerkant zit nog zonder schade in de lak.
Hoeveel % moeten ze dan spuiten? Worden de nieuwe delen in kleur geleverd?
945i
8th Gear member

Kan helemaal, rechterkant,dak en motorkap en uitspuiten op het linker voorscherm kan ook, zie je niets meer van.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

hij is te recent om echt bang voor kleurverschil te hoeven zijn
Volvo for life
Max
7th Gear member

bart simpson schreef:hij is te recent om echt bang voor kleurverschil te hoeven zijn
dat verwacht ik ook
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
DawnBlueED
5th Gear member

Dat zier er al weer een stuk beter uit :)
chris_zweden
3rd Gear member

Ze zullen hem wel uitspuiten denk ik zo?
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik zeg: helemaal spuiten!

Het metallic-effect van de lak zal anders zijn en dus, ondanks dat er geen sprake hoeft te zijn van kleurverschil, kun je zien welke delen opnieuw gespoten zijn. Zoals reeds eerder geroepen: heb zelf die ervaring gehad.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Rick H
3rd Gear member

Voor het mooie moet de auto in het geheel overgespoten worden. Doe je het niet dan krijg "als je het weet dan zie je het" effect. Het kleurverschil mag dan minimaal zijn echter het nevel effect kan totaal anders uitpakken.

Wat ik ervan begrijp is dat alleen de linkerkant nog goed is en waarschijnlijk de achterkant, wil je het netjes doen en een mooie uitloop creeren met de nieuwe kleur dan moet er toch een stuk op het nog goede gedeelte uitgespoten worden, is dit stuk als geheel van de auto minimaal dan ben ik van mening dat je net zo goed de auto als geheel kan spuiten. Tevens moet je de uitloop van de kleur weer extra dekken door de lak er weer ruim over te spuiten, kortom hoeveel % blijft dan nog ongespoten.
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
lemmer
4th Gear member

Rick H schreef:Voor het mooie moet de auto in het geheel overgespoten worden. Doe je het niet dan krijg "als je het weet dan zie je het" effect. Het kleurverschil mag dan minimaal zijn echter het nevel effect kan totaal anders uitpakken.

Wat ik ervan begrijp is dat alleen de linkerkant nog goed is en waarschijnlijk de achterkant, wil je het netjes doen en een mooie uitloop creeren met de nieuwe kleur dan moet er toch een stuk op het nog goede gedeelte uitgespoten worden, is dit stuk als geheel van de auto minimaal dan ben ik van mening dat je net zo goed de auto als geheel kan spuiten. Tevens moet je de uitloop van de kleur weer extra dekken door de lak er weer ruim over te spuiten, kortom hoeveel % blijft dan nog ongespoten.
Zelfs de achterkant moet worden gespoten, de hand van de spuiter dus het metallic effect zal anders zijn aan de "originele kant", en wat kan het nou extra kosten op het gehele bedrag?
Ga hier echt mijn poot stijf houden, accepteer het niet.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
V70/2.4D/2003
8th Gear member

lemmer, 100% helemaal gelijk (afhankelijk van de extra kosten voor het spuiten van de linkerportieren en het achterscherm zou ik aan het einde zelf wel bij willen lappen, als het de mijne was.) Voor mij eens maar nooit weer en ik sluit mij dan ook helemaal aan bij de stelling van Rick H, dat is voor mij namelijk de irritatie ten top.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
DawnBlueED
5th Gear member

Ik zie hierboven een paar keer "uitspuiten" voorbijkomen.

Maar uitwazen (uitspuiten) met 2-componentenlak, kan dat dan? :s
Rick H
3rd Gear member

Je spuit de metallic (kleur) uit, over de nog goede delen. Vervolgens dek je met de lak (HS 2K premium clear, van lesonal bijv.) het uitgespoten metallic af.

Je kunt de lak net zoals de metallic (kleur) ook uitspuiten, Hierbij is het heel erg belangrijk dat je de lak iig verder uitspuit dan de metallic anders dekt het geheel niet. Tevens heb je bij de lak-uitspuit techniek de bijkomstigheid dat je de overspray moet wegpoetsen. Ik vind het netter staan om gewoon het complete "autodeel" vol in de lak mee te nemen. (dit kan echter niet altijd)
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
lemmer
4th Gear member

bart simpson schreef:hij is te recent om echt bang voor kleurverschil te hoeven zijn
Bart, hij is van 2008. Het is meer dat je de hand van de spuiter ziet. Gaat mij meer om het principe, we hebben het bijna over 80% wat nieuw moet worden gespoten, dan kan die 20% niet de besparing zijn.
Het is toch zowiezo netter dat alles overgespoten gaat worden?? of is het mooier dat niet te doen? geloof ik niet in.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Discovery
5th Gear member

Kan je de wagen ook nog in een andere kleur laten spuiten :) Hoewel El. Silver natuurlijk al een prachtige kleur is.
DawnBlueED
5th Gear member

Rick H schreef:Je spuit de metallic (kleur) uit, over de nog goede delen. Vervolgens dek je met de lak (HS 2K premium clear, van lesonal bijv.) het uitgespoten metallic af.

Je kunt de lak net zoals de metallic (kleur) ook uitspuiten, Hierbij is het heel erg belangrijk dat je de lak iig verder uitspuit dan de metallic anders dekt het geheel niet. Tevens heb je bij de lak-uitspuit techniek de bijkomstigheid dat je de overspray moet wegpoetsen. Ik vind het netter staan om gewoon het complete "autodeel" vol in de lak mee te nemen. (dit kan echter niet altijd)
Ok, het is dus i.i.g. minder simpel dan even een extra strookje kleur over de nog goede delen spuiten. En ook bij deze techniek zullen er misschien nog wel problemen optreden? Immers metallic lak is enigszins doorzichtig en de delen waarover uitgewaast word staan niet in de primer. Vroeger verkleurde de afdek lak ook nog eens met de jaren, ik weet niet of dat inmiddels al opgelost is.
emanje
2nd Gear member

Er gaat niets boven Electric Silver!
V70 D M11 Magic Blue TUNEX 230PK
V70 D M09 Electric Silver FASTTECH 220pk
Rick H
3rd Gear member

DawnBlueED schreef: Ok, het is dus i.i.g. minder simpel dan even een extra strookje kleur over de nog goede delen spuiten. En ook bij deze techniek zullen er misschien nog wel problemen optreden? Immers metallic lak is enigszins doorzichtig en de delen waarover uitgewaast word staan niet in de primer. Vroeger verkleurde de afdek lak ook nog eens met de jaren, ik weet niet of dat inmiddels al opgelost is.
Vergeling van de blanke lak komt nog steeds voor, echter niet meer bij premium merken (lees: DuPont & Lesonal). Ik zou ten alle tijden wegblijven bij Kristal lakken, Dit is een Nederlands product welke ik vorige zomer als proef meekreeg van mijn verfboer. Ik ben er niet over te spreken, het is duidelijk lichtgelig al met mengen en droogt ietswat "galblaserig" op, prijs is daarintegen wel spot on...

Hoewel pas 20 ben ik nog opgegroeid met de thinner verven, kortom een conventionele spuiter, tegenwoordig is het meer waterbasis. Vroeger werd er gebruik gemaakt van inkt-lakken deze "candy" kleuren zijn doorzichtig en hebben een metallic onderlaag nodig voor de structuur, kortom doorzichtig.

Een conventionele metallic van vandaag is niet doorzichtig mits dekkend gespoten, kleurbepaling is wel afhankelijk van de ondergrond, zwart of wit heeft een invloed op de uiteindelijke kleurbeleving.

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Automatic-freak
4th Gear member
Contacteer:

Rick H schreef:Je spuit de metallic (kleur) uit, over de nog goede delen. Vervolgens dek je met de lak (HS 2K premium clear, van lesonal bijv.) het uitgespoten metallic af.

Eindelijk een mening die ik deel !!

Vind het volledig in kleur zetten (bij een zilvergrijze zeker) vaak veel mooier dan uitspuiten ivm de 'banen' die je dan vaak ziet ... heb liever een tint verschil in aanliggende delen, dan een zichtbare uitspuitzone !!

Mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”