lekkage 850 ??

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
rene en erica
4th Gear member

hallo

met dit treurige en vooal regenachtige weer valt het me op dat het voorraam echt zeiknat is, aan de binnenkant wel te verstaan. het is zelfs erger als condens, het zijn pure druppels die aan het raam hangen.is dit een bekende kwaal of anders waar zou ik kunnen beginnen om dit probleem op te lossen?bedankt voor het mee denken.
o ja het is een 850 estate van "94 2.5 10V
groet'n uut grunn
iksee90
3rd Gear member

Alleen het voorraam of ook de andere ramen? Als het alleen het voorraam is, dan zal hij wel aan de bovenkant lekken. Maar het kan ook condens zijn, doordat er ergens anders een lekkage zit.
rene en erica
4th Gear member

het voorraam is het ergste, met wat uitloop naar de beide zij ramen.er zijn vast en zeker een paar afwaterslangetjes, waar kan ik die vinden?die controleren/schoonmaken is denk ik het eenvoudigste om mee te beginnen.
groet'n uut grunn
iksee90
3rd Gear member

Montagepunten van roofrails willen nog wel eens lekken. (onder de daklijsten)
Afwatergaten in parafan schoonmaken, anders loopt het water bij de luchtinlaat van de kachel naar binnen.
Afwaterslangen open dak (indien aanwezig)
Malelom
Starter

Ik zou beginnen met het controlleren van de afvoer van je parefan, deze gaan makkelijk dichtzitten door bladeren oid en dan loopt het zo bij je interieurfilter naar binnen en blaast de kachelmotor het de auto in.
rene en erica
4th Gear member

ik heb de paravan verwijderd.bij de kachelinlaat (ik heb geen filter) zat 1 slang verstopt en bij de andere zit er prut voor het gaatje.toen de andere kant, bij de zekerinkast staat zelfs water dus ik denk dat hier een groot deel van het probleem opgelost kan worden.beide slangen verwijderd en die waren schoon. maar het water staat er nog steeds?,dus zit er iets voor het gat.ik wilde de zekeringkast losdraaien maar nadat ik alle schroeven die ik zag los had gedraait wilde de kast nog steeds geen kant op.iemand een tip?
morgen verder, tis nu te donker.

ps: mocht er lekkage via de roofrails zijn zou het hemeltje dan niet nat moeten zijn?dit is nu niet het geval.
groet'n uut grunn
edraket
7th Gear member

Ik had dat ook bij de 850. Bleek de voorruit niet goed gekit bovenaan. Soms liep er een straaltje water in je nek als je door de bocht ging. Zal wel carglas zijn geweest ofzo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
rene en erica
4th Gear member

iemand nog een tip/uitleg over hoe de zekeringkast los te halen zodat ik het eronder schoon kan maken en het slangetje weer op zijn plek te krijgen?
groet'n uut grunn
rene en erica
4th Gear member

de auto is weer droog,alleen nog het slangetje onder de zekeringkast weer op zijn plek zien te krijgen en dan kunnen we dit hoofdstuk sluiten.
groet'n uut grunn
rene en erica
4th Gear member

tegenslag, de auto is weer nat :( . de rechterkant is nu ook nat ook tot aan de voetruimte van de achterpassagiers.ik heb de auto laatst flink gewassen, misschien dat dit er iets mee te maken heeft. dit weekend maar weer eens in verdiepen.
groet'n uut grunn
Bouke
Starter

Misschien is het slangetje van je kachel verstopt,dat zit achter je radio op de tunnel.
rene en erica
4th Gear member

'k zal eens kijken of ik die kan vinden, bedankt voor de tip.
groet'n uut grunn
rene en erica
4th Gear member

het hier boven genoemde slangetje even los gehad en doorgeblazen.er zat niets in dus ben bang dat ik de oorzaak toch ergens anders moet zoeken.zal waarschijnlijk toch een keer de stoelen en de mat er uit halen en dan de slang er op en dan hopen dat ik het kan vinden.
groet'n uut grunn
Wiebe
5th Gear member
Contacteer:

Ik had laatst ook hetzelfde probleem.. mijn raam lekte telkens linksboven, rubber dichte niet meer goed af en het orginele raam begon bij de kitlaag te lekken. Heb er toen maar gelijk een nieuw raam ingezet :)
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
black smoke
3rd Gear member

je hebt toch wel 'n interieur filter ? of bedoel je dat er geen filter in de bak zit ?
heb nl 't vermoeden dat je interieurfilter-bak vol met plons zit, en die je interieur in drijft !
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
rene en erica
4th Gear member

ik heb pas sinds zaterdag er een interieurfilter+ bijbehorend bakje ingezet. het probleem speelt al iets langer dus denk dat ik dit uit kan sluiten.waar ik wel vreemd tegen aan kijk is de (linker) ruitenwisser arm, het asje wat naar binnen gaat,daar kijk je zo bij langs.hoort daar niet een dop om heen ofzo??en het slangetje achter de radio, op de tunnelbak kan het zijn dat deze verder op dicht zit? maw het water wat hier door kan waar komt dit vandaan, via de kachelinlaat onder de motorkap?

uurtje later:
beide voorstoelen eruit gehaald en de mat er uit getrokken.de tuinslang gepakt en links onder bij het voorraam begonnen en direct bingo.als ik bij de pedalen omhoog kijk komt er water langs de zekeringkast naar binnen.morgen bij daglicht nogmaals kijken met de slang om te zien of het daadwerkelijk hier langs komt.de mat hangt nu te drogen en ik ben een stapje verder.wordt vervolgt.
groet'n uut grunn
black smoke
3rd Gear member

wat me nog te binnen schiet ! kunnen dit soort symphtomen niet veroorzaakt worden door 'n "lekke kachel-radiateur" ?
rene en erica
4th Gear member

zou je met een lekke kachelradiateur niet de typische koelvloeistoflucht moeten ruiken??
groet'n uut grunn
black smoke
3rd Gear member

inderdaad.... ! nu je 't zegt.... #-o

we denken verder...
rene en erica
4th Gear member

vanmiddag de zoektocht voort gezet. en de mogelijke dader gevonden!!!!na dit hersteld te hebben bleef het in ieder geval droog in de auto.een paar week terug heb ik de 4 slangetjes die het water wat op/via de paravan afvoeren losgehad en door geblazen.omdat ik het slangetje wat onder de zekeringkast zit er niet weer op kreeg heb ik de kast los gedraait in de hoop wat meer ruimte krijgen.dit was niet zo en ik heb het er maar bij gelaten en alles weer op zijn plek gezet.en nu komt het: de zekeringkast zit met 4 bouten (dop 10) vast en om iedere bout zit een rubber ringetje.nu heb ik om onduidelijke reden per ongeluk bij 1 bout het ringetje vergeten en daar liep het water langs naar binnen.ik het 1 bout zonder en 1 bout met 2 ringetjes,hier is het dus niet goed gegaan.in het donker en met een looplamp sleutelen is dus geen goede combinatie.de lekkage had ik dus in eerste instantie (2 v/d 4 slangetjes zat prut in) opgelost maar door een simpel rubbertje was ik nog net zo ver als toen ik begon.de mat hangt nog te drogen dus de auto is nog kaal van binnen, vooral die schuimrubber mat droogt erg langszaam. dus probleem gevonden en kan mezelf als oorzaak aanwijzen.bijkomend voordeel van de operatie is dat dit de ultieme manier is om je interieur schoon te maken. een ieder bedankt voor het meedenken.
groet'n uut grunn
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”