de S80 die ik laatst heb aangeschaft (mijn vorige topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=39394)
gaf al een hele tijd de tekst 'emissie service vereist' inclusief het oranje oplichtende lampje.
In het vorige topic heb ik foutcodes omschreven die tijdens het uitlezen naar boven kwamen. Dit waren de voorste 2 lambda sensoren
(de kabels waren verschroeid) en 1 turbo control valve. De auto begon ook aardig te stotteren, dit bleek 1 bobine te zijn.
Alles vervangen, de computer gereset en de accu is er nog voor ongeveer anderhalf uur af geweest.
Het vreemde is dat na ongeveer 250 km rijden, de tekst 'emissie service vereist' weer verscheen inclusief het oranje oplichtende motorlampje.
De auto opnieuw laten uitlezen en exact dezelfde foutcodes kwamen tevoorschijn (lambda's en tcv, terwijl deze pas vervangen zijn).
Iemand die hiermee bekend is of mij eventueel een oplossing hiervoor kan bieden?
Verder geen klachten, de auto trekt hard op zonder dips of enige andere storingen/noemenswaardigheden.
Verder nog mooie Arrakis velgen kunnen overnemen van een ander forumlid

Met vriendelijke groet,
M.Waals