Hoi
De S80 TDi tikte oorzaak vacuumpomp.
Is deze te reviseren?
Verder zijn de pompen in Duitsland veel goedkoper maar ook hier zit er verschil in prijs bij een Vw type 206 euro bruto bij Audi 360 euro?
Zien er gelijk uit stift zelfde lengte een nummer verschil 7.22300.68.0 bij Vw bij Audi 7.22300.69.0 zijn deze gelijk?????
Op mijn pomp staat weer wat anders 7.22200.48.0.
Wie heeft een antwoord.
Kiwi
Welke vacuumpomp S80 1999 (tikken)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.01.2006 - 19:48
- Locatie: Ommel
Hoi
Vandaag Vacuumpomp vervangen moet zijn 7.22300.68.0.
Het andere nummer betreft een langer veer dus ongeschikt.
Hier bij Volvo 550 ex btw via de automaterialen zaak 280 ex.
Beste bestellen Duitsland daar 185 euro en 10 euro verzendkosten als je niet bij de grens woont zie ebay.de
Heb de oude pomp open gemaakt zitten alleen wat klepjes in.
Probleem van het tikken schijnt te zijn dat de veerspanning vermindert sommige leggen aan de achterzijde van de veer een ring(spanning verhogen?) en reinigen verder alles.
Schijnt goed te werken zal dit toch eens proberen nu zit er in ieder geval een nieuwe op.
Hij is weer mooi stil
De staaf overigens schijnt niet te slijten deze moet 67,5 zijn en dat was de mijne nog.
Kiwi
Vandaag Vacuumpomp vervangen moet zijn 7.22300.68.0.
Het andere nummer betreft een langer veer dus ongeschikt.
Hier bij Volvo 550 ex btw via de automaterialen zaak 280 ex.
Beste bestellen Duitsland daar 185 euro en 10 euro verzendkosten als je niet bij de grens woont zie ebay.de
Heb de oude pomp open gemaakt zitten alleen wat klepjes in.
Probleem van het tikken schijnt te zijn dat de veerspanning vermindert sommige leggen aan de achterzijde van de veer een ring(spanning verhogen?) en reinigen verder alles.
Schijnt goed te werken zal dit toch eens proberen nu zit er in ieder geval een nieuwe op.
Hij is weer mooi stil
De staaf overigens schijnt niet te slijten deze moet 67,5 zijn en dat was de mijne nog.
Kiwi
Volvo S 80 2,5 D 1999
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Hallo Kiwi,
Waar zit die pomp precies, en waar dient die voor?
Heeft een benzine-uitvoering ook zo'n pomp?
Zijn die onderdelen om hem te reviseren gewoon los bij de dealer te halen?
Heb namelijk sinds kort ook een zacht kloppend geluid bij stationair draaien. De een zegt dat het de automatische nokkenasversteller (?) is, een ander de stuurbekrachtigingspomp, een ander ........, en ga zo maar door.
Waar zit die pomp precies, en waar dient die voor?
Heeft een benzine-uitvoering ook zo'n pomp?
Zijn die onderdelen om hem te reviseren gewoon los bij de dealer te halen?
Heb namelijk sinds kort ook een zacht kloppend geluid bij stationair draaien. De een zegt dat het de automatische nokkenasversteller (?) is, een ander de stuurbekrachtigingspomp, een ander ........, en ga zo maar door.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.01.2006 - 19:48
- Locatie: Ommel
Hoi
Volgens mij alleen bij een diesel,
Als je er voor staat tussen cilinder 2 en 3 aan de bovenzijde.(Onder de kap)
revisiesetjes hier niet meer leverbaar reden te duur en werd ondeskundig uitgevoerd.
De prijs was rond de 300 euro alleen revisiesetje.
Nieuwe pomp in Duitsland is goedkoper.
pierburg in Neuss schijnt ze te repareren voor de klant ???
Kiwi
P.s eenvoudige test om te controleren of de pomp defect is trap op de rem geluid dan weg dan weet je genoeg rem los geluid terug en alles is duidelijk.
Volgens mij alleen bij een diesel,
Als je er voor staat tussen cilinder 2 en 3 aan de bovenzijde.(Onder de kap)
revisiesetjes hier niet meer leverbaar reden te duur en werd ondeskundig uitgevoerd.
De prijs was rond de 300 euro alleen revisiesetje.
Nieuwe pomp in Duitsland is goedkoper.
pierburg in Neuss schijnt ze te repareren voor de klant ???
Kiwi
P.s eenvoudige test om te controleren of de pomp defect is trap op de rem geluid dan weg dan weet je genoeg rem los geluid terug en alles is duidelijk.
Volvo S 80 2,5 D 1999
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
een benzine heeft die pomp niet.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik ken ook iemand die ze repareerd.

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
losse pomp repareren met nieuw klepjes en veer 125 euro