Welke vacuumpomp S80 1999 (tikken)

Plaats reactie
kiwi
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23.01.2006 - 19:48
Locatie: Ommel

Hoi

De S80 TDi tikte oorzaak vacuumpomp.
Is deze te reviseren?

Verder zijn de pompen in Duitsland veel goedkoper maar ook hier zit er verschil in prijs bij een Vw type 206 euro bruto bij Audi 360 euro?

Zien er gelijk uit stift zelfde lengte een nummer verschil 7.22300.68.0 bij Vw bij Audi 7.22300.69.0 zijn deze gelijk?????

Op mijn pomp staat weer wat anders 7.22200.48.0.

Wie heeft een antwoord.

Kiwi
kiwi
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23.01.2006 - 19:48
Locatie: Ommel

Hoi

Vandaag Vacuumpomp vervangen moet zijn 7.22300.68.0.
Het andere nummer betreft een langer veer dus ongeschikt.
Hier bij Volvo 550 ex btw via de automaterialen zaak 280 ex.
Beste bestellen Duitsland daar 185 euro en 10 euro verzendkosten als je niet bij de grens woont zie ebay.de

Heb de oude pomp open gemaakt zitten alleen wat klepjes in.
Probleem van het tikken schijnt te zijn dat de veerspanning vermindert sommige leggen aan de achterzijde van de veer een ring(spanning verhogen?) en reinigen verder alles.
Schijnt goed te werken zal dit toch eens proberen nu zit er in ieder geval een nieuwe op.
Hij is weer mooi stil
De staaf overigens schijnt niet te slijten deze moet 67,5 zijn en dat was de mijne nog.

Kiwi
Volvo S 80 2,5 D 1999
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Hallo Kiwi,

Waar zit die pomp precies, en waar dient die voor?
Heeft een benzine-uitvoering ook zo'n pomp?
Zijn die onderdelen om hem te reviseren gewoon los bij de dealer te halen?

Heb namelijk sinds kort ook een zacht kloppend geluid bij stationair draaien. De een zegt dat het de automatische nokkenasversteller (?) is, een ander de stuurbekrachtigingspomp, een ander ........, en ga zo maar door.
kiwi
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23.01.2006 - 19:48
Locatie: Ommel

Hoi

Volgens mij alleen bij een diesel,
Als je er voor staat tussen cilinder 2 en 3 aan de bovenzijde.(Onder de kap)
revisiesetjes hier niet meer leverbaar reden te duur en werd ondeskundig uitgevoerd.
De prijs was rond de 300 euro alleen revisiesetje.
Nieuwe pomp in Duitsland is goedkoper.
pierburg in Neuss schijnt ze te repareren voor de klant ???

Kiwi

P.s eenvoudige test om te controleren of de pomp defect is trap op de rem geluid dan weg dan weet je genoeg rem los geluid terug en alles is duidelijk.
Volvo S 80 2,5 D 1999
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Bedankt voor de tip. Ik zal het eens luisteren met een ingetrapte rem, vooropgesteld dat er zo'n pomp inzit.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een benzine heeft die pomp niet.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik ken ook iemand die ze repareerd.:)
kiwi
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23.01.2006 - 19:48
Locatie: Ommel

Hoi

Wie is dit dan en wat zijn de kosten

Kiwi
Volvo S 80 2,5 D 1999
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

losse pomp repareren met nieuw klepjes en veer 125 euro
kiwi
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23.01.2006 - 19:48
Locatie: Ommel

Hoi

En waar moet deze pomp dan heen??

Kiwi

pb is welkom

wil de pomp toch laten maken.
Volvo S 80 2,5 D 1999
Plaats reactie

Terug naar “S80”