s9606564 schreef:Een viertraps automaat is inderdaad een stuk beter dan je drietraps BW55 automaat.
Voor mijn 244 met B23E en BW55 heb ik inmiddels het een en ander op een rij.
Zie mijn topic op Volvolvo.nl
Ik neem even aan dat het niet zoveel uitmaakt of je nu een B27E of B23E hebt, maar dat weet ik niet zeker. Verder staat het To Do lijstje aardig in dat topic.
Wat er voor jou met bouwjaar 1978 sowieso bijkomst is het klussen van een goede baksteun bevestiging.
bedankt voor de link, had al meerdere forums afgezocht zonder veel resultaat.
dus even zien als ik het goed heb moet ik het volgende doen:
- kortere aandrijfas
- koppelomvormer van AW70/71 gebruiken
- stangenstelsel van AW70/71 gebruiken
- olieleidingen van AW70/71 gebruiken
- pook van AW70/71 gebruiken
- overdrive elektra aansluiten
- staartstuk t.b.v. mechanische telleraandrijving overzetten van BW55
- Lagerbus + keerring in staartstuk vervangen
- Filter in automaatbak vervangen
- baksteun aanpassen of meenemen
- kickdown kabel moet langer dus ook voor zorgen
suggestie om de OD te bypassen%u3a
Maar je moet je afvragen of je deze wel nodig heb. Als je de auto voor dagelijks verkeer heb en niet met zware last gaat rijden kun je ook die lock-up %u28overdrive or whatever%u29 totaal uitsluiten. Neem de solenoide en doorboor de 2 kanalen en neem de binnenste o-ring weg en de auto schakelt altijd soepel in de 4e.
edit:
na de reactie van jos245 moet ik me dus beperken tot:
Volvo 760 '82-'90
Volvo 960 '90-'91 v6
moet dan ook even controleren hoe ik de km-teller ga aanpassen, indien nodig.