Bij velen wel bekend inmiddels, maar ik wil hier toch even mijn enthousiasme kwijt over de prestaties van mijn 940 estate 2,3 LPT op Lpi, sinds ik vlak voor mijn vakantie naar Bretagne en Normandië met een Manul Boost Controler de turbodruk heb verhoogd van 0,3 Bar (Maximaal)naar maximaal 0,8 Bar.
Je verandert de auto van een beer van een auto naar een absolute beul!!
Heuvel op met volle bepakking en vrouw en twee kinderen met grote snelheid en moeiteloos!!! Vanaf 2800 toeren komt er een trap bij, en dat voor een paar tientjes, ongelofelijk, en met een auto die bijna 4 ton heeft gelopen!
940 met hogere turbodruk met MBC
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Grappig, wat is de theoretische vermogenswinst? En hoef je zelfs niks te veranderen met brandstoftoevoer enzo?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
en hoe lang verwacht je dat de turbo het nog blijft doen op 0.8 bar na 400k km?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21292
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wie een beetje meeleest op de site van de 700-vereniging weet dat een MBC een waardevolle aanvulling is op de motorprestaties. En daar heb ik nog niet gelezen dat een turbo of hele motor is opgeblazen.
Volvo heeft overigens zelf een soort plus-pakket geleverd voor zijn 2,3 liter HPT-motoren. Ook hier geen berichten over kapotte motoren.
Volvo heeft overigens zelf een soort plus-pakket geleverd voor zijn 2,3 liter HPT-motoren. Ook hier geen berichten over kapotte motoren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik heb er inderdaad een andere (tweedehands) turbo op zitten, tóch wel handig na zoveel kilometers, want ook de meeste spruitstukken zijn dan wel gescheurd....
Ik heb op een helling van 5% omhoog in Normandië bij 150km/u en gasgeven wél even te maken gekregen met pingelen op Lpi, dus als je hem zó hoog wilt belasten, moet je andere chips in de ECU en EZK hebben (Nét geleerd van Chris op het 700/900 forum!) Ik reed wél met vakantielading, vrouw en twee kinderen....tot dan toe geen enkele last gehad.
Met normaal gebruik kun je tot 0,8 Bar gaan zonder problemen. (Wél superbenzine of LPG ivm klopvastheid, met 95 pingelt hij snel)
Er zijn er op het forum die met meer dan 1 Bar rijden, maar dan wel met aangepaste chips, 3 inch downpipe etc..
Ik geloof dat ik nu ergens in de buurt van de 175-180 pk zou moeten zitten, al is het koppel véél interessanter ivm trekkracht.
De pk's zijn alleen voor de topsnelheid, en die maakt me niet zoveel uit, in Nederland kan het niet meer en ik rijd alleen redelijk hard in Duitsland en dan altijd rond de 160-170 en dat deed-ie ook al vóór de MBC.
Oh, en ja, hoor, die motor kan het gewoon hebben! Hij gebruikt nu 1/2 liter olie op 4000 kilometer, dusssss.
Ik heb op een helling van 5% omhoog in Normandië bij 150km/u en gasgeven wél even te maken gekregen met pingelen op Lpi, dus als je hem zó hoog wilt belasten, moet je andere chips in de ECU en EZK hebben (Nét geleerd van Chris op het 700/900 forum!) Ik reed wél met vakantielading, vrouw en twee kinderen....tot dan toe geen enkele last gehad.
Met normaal gebruik kun je tot 0,8 Bar gaan zonder problemen. (Wél superbenzine of LPG ivm klopvastheid, met 95 pingelt hij snel)
Er zijn er op het forum die met meer dan 1 Bar rijden, maar dan wel met aangepaste chips, 3 inch downpipe etc..
Ik geloof dat ik nu ergens in de buurt van de 175-180 pk zou moeten zitten, al is het koppel véél interessanter ivm trekkracht.
De pk's zijn alleen voor de topsnelheid, en die maakt me niet zoveel uit, in Nederland kan het niet meer en ik rijd alleen redelijk hard in Duitsland en dan altijd rond de 160-170 en dat deed-ie ook al vóór de MBC.
Oh, en ja, hoor, die motor kan het gewoon hebben! Hij gebruikt nu 1/2 liter olie op 4000 kilometer, dusssss.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Hoi Frans, als ik zó hard wil gaan koop ik wat anders helemaal voor mezelf!!!
Mijn vrouw rijdt met deze 940 elke dag naar haar werk en zij vind hem snel genoeg zo! (Hiervoor reed ze een V70 uit 2002 met 170 pk!)
Met 0,8 Bar heb ik genoeg koppel om een heleboel moderne auto's achter me te laten! Ik heb ook geen zin in de aanschaf van andere injectoren, uitlaat etc.. en bovendien doe je met 0,8 Bar bijna alles met hooguit halfgas!!!
Voorlopig zet ik hem terug naar 0,6 Bar, dat geeft volgens iedereen helemaal geen problemen en dan tóch op zoek naar de chips om het helemaal goed en betrouwbaar te hebben.
Mijn vrouw rijdt met deze 940 elke dag naar haar werk en zij vind hem snel genoeg zo! (Hiervoor reed ze een V70 uit 2002 met 170 pk!)
Met 0,8 Bar heb ik genoeg koppel om een heleboel moderne auto's achter me te laten! Ik heb ook geen zin in de aanschaf van andere injectoren, uitlaat etc.. en bovendien doe je met 0,8 Bar bijna alles met hooguit halfgas!!!
Voorlopig zet ik hem terug naar 0,6 Bar, dat geeft volgens iedereen helemaal geen problemen en dan tóch op zoek naar de chips om het helemaal goed en betrouwbaar te hebben.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Tot hoever lopen de brandstof / ontstekingstabellen tabellen in de ECU eigenlijk door?Msuidgeest schreef:Wie een beetje meeleest op de site van de 700-vereniging weet dat een MBC een waardevolle aanvulling is op de motorprestaties. En daar heb ik nog niet gelezen dat een turbo of hele motor is opgeblazen.
Volvo heeft overigens zelf een soort plus-pakket geleverd voor zijn 2,3 liter HPT-motoren. Ook hier geen berichten over kapotte motoren.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21292
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik weet ongeveer hoe een ECU werkt, maar deze vraag kan ik niet beantwoorden ferdy.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
whitehorsekart schreef:Hoi Frans, als ik zó hard wil gaan koop ik wat anders helemaal voor mezelf!!!
Ja je hebt gelijk, je mag tenslotte niet harder dan 120 maar de wetenschap dát het onder de motorkap zit vind ik een wel héél fijn gevoel. Het wilde is er bij mij ook wel af maar soms..............heeeerlijk, hahaha.
Groeten van Frans.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Als je met een manual boost controller gaat rijden zou ik ook een breedband lambda aanraden. Je motormanagement is hier absoluut niet op berekend en je zou met de wideband lambda in ieder geval kunnen zien wanneer het blok veel te arm gaat lopen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Hoi Frank, dat lijkt me een beetje overdreven, er is op het 700forum een hoop ervaring en daar zegt men beslist dat er tot 0,8 bar geen problemen zijn bij redelijk normaal gebruik. Die heb ik verder dan ook niet, behalve bij die uitzonderlijk zware belasting op de terugreis van vakantie op die ene helling van 5%. Waarschijnlijk werd dat veroorzaakt doordat de injectoren de gevraagde hoeveelheid brandstof dan niet kunnen opbrengen en het mengsel dus te arm wordt. Enkele specialisten die ik inmiddels gesproken heb bevestigen deze theorie. Boven de 0,8 Bar moet je aan andere injectoren, en chips voor de EZK en ECU.
Voor de zekerheid heb ik de turbodruk 0,1 Bar teruggeschroefd, wat in prestaties geen (merkbaar-) verschil maakt.
Bij jouw S60 ligt dat anders, maar jij rijdt ook met veel meer druk? Lijkt me een leuk kanon zo!
Voor de zekerheid heb ik de turbodruk 0,1 Bar teruggeschroefd, wat in prestaties geen (merkbaar-) verschil maakt.
Bij jouw S60 ligt dat anders, maar jij rijdt ook met veel meer druk? Lijkt me een leuk kanon zo!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hey,
Ja het zal ook vast allemaal wel gaan, maar zoals je zelf zei kun je in situaties komen waarin je flink te arm rijdt en met gepingel. Dat je er normaliter geen last van hebt wil nog niet zeggen dat je het die ene keer dan het gebeurd geen probleem is. Je kunt er serieuze motorschade mee krijgen en dan ben je een stuk verder van huis en een stuk duurder uit dan een 2e hands breedband lamdba scoren.
Het terugschroeven met 0,1 bar lijkt me in ieder geval wel een goede stap om wat marge te behouden. Mijn turbo draait overigens ook niet meer dan 0,9 bar en dat is op piekdruk bij plotseling vol-gas rond de 3000rpm. Hij loopt daarna vrij snel terug naar 0,7/0,8 ongeveer. Zo veel hoger dan standaard is dat dus niet maar het is inderdaad een heel fijn kanon zo
Bovenstaande is overigens niet bedoeld als "ik weet er alles van en je doet het verkeerd verhaal"; het is puur en alleen iets wat ik aan zou raden als je dingen aan de motor aanpast zonder de bijbehorende systemen ook aan te passen. De specifieke uitwerking op een 700 blok is mij namelijk niet exact bekend, en het is dus meer een algemene opmerking voor het rijden met MBC. Het kan best zo zijn dat een 700-serie er geen problemen mee heeft, maar besef wel dat je nogal in een hoekje van de tabellen opereert!
Ja het zal ook vast allemaal wel gaan, maar zoals je zelf zei kun je in situaties komen waarin je flink te arm rijdt en met gepingel. Dat je er normaliter geen last van hebt wil nog niet zeggen dat je het die ene keer dan het gebeurd geen probleem is. Je kunt er serieuze motorschade mee krijgen en dan ben je een stuk verder van huis en een stuk duurder uit dan een 2e hands breedband lamdba scoren.
Het terugschroeven met 0,1 bar lijkt me in ieder geval wel een goede stap om wat marge te behouden. Mijn turbo draait overigens ook niet meer dan 0,9 bar en dat is op piekdruk bij plotseling vol-gas rond de 3000rpm. Hij loopt daarna vrij snel terug naar 0,7/0,8 ongeveer. Zo veel hoger dan standaard is dat dus niet maar het is inderdaad een heel fijn kanon zo
Bovenstaande is overigens niet bedoeld als "ik weet er alles van en je doet het verkeerd verhaal"; het is puur en alleen iets wat ik aan zou raden als je dingen aan de motor aanpast zonder de bijbehorende systemen ook aan te passen. De specifieke uitwerking op een 700 blok is mij namelijk niet exact bekend, en het is dus meer een algemene opmerking voor het rijden met MBC. Het kan best zo zijn dat een 700-serie er geen problemen mee heeft, maar besef wel dat je nogal in een hoekje van de tabellen opereert!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Hoi Frank, ik had je bedoeling ook zo opgevat hoor, sorry als ik verkeerd ben overgekomen!
En je hebt gelijk: je rekt natuurlijk de grenzen wat op, maar die waren bij de oudere Volvo's ook wat ruimer dan bij de nieuwere typen.
En je hebt gelijk: je rekt natuurlijk de grenzen wat op, maar die waren bij de oudere Volvo's ook wat ruimer dan bij de nieuwere typen.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
interessant topic dit! Ik heb sinds 1 week een 760Turbo als 2de auto (niet slecht voor een student, toch?
). Deze is van 86 en heeft een B230ET, dus 183 pk.
Nu zag ik op ebay zo'n turbo plus kit, echter veel te duur (ruim 400 euro omgerekend). Deze kit verhoogd de turbo druk boven de 3700 toeren naar 0,8 bar, door de ecu te 'foppen' en lucht naar de regelunit te laten ontsnappen, waardoor deze pas bij een hogere turbo druk denkt dat er de maximale turbodruk wordt gegeven en dus verdere verhoging van de turbo druk tegen gaat. Tenminste dit is wat ik op internet vond
Als ik het goed begrijp doet zo'n mbc hetzelfde, maar dan permanent en niet pas vanaf 3700 toeren.
Hoe heb je afgelezen op hoeveel bar je turbo nu draait 'whitehorsekart'? Heb je een extra metertje gemonteerd, want op de originele staat geen schaalverdeling?
Ik zat zelf aan een 'veilige' 0,5 of misschien 0,6 bar te denken.

Nu zag ik op ebay zo'n turbo plus kit, echter veel te duur (ruim 400 euro omgerekend). Deze kit verhoogd de turbo druk boven de 3700 toeren naar 0,8 bar, door de ecu te 'foppen' en lucht naar de regelunit te laten ontsnappen, waardoor deze pas bij een hogere turbo druk denkt dat er de maximale turbodruk wordt gegeven en dus verdere verhoging van de turbo druk tegen gaat. Tenminste dit is wat ik op internet vond

Als ik het goed begrijp doet zo'n mbc hetzelfde, maar dan permanent en niet pas vanaf 3700 toeren.
Hoe heb je afgelezen op hoeveel bar je turbo nu draait 'whitehorsekart'? Heb je een extra metertje gemonteerd, want op de originele staat geen schaalverdeling?
Ik zat zelf aan een 'veilige' 0,5 of misschien 0,6 bar te denken.

Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik heb de MBC eerst afgesteld met een compressor en manometer (bij de bandenpomp lukt het ook) en daarna met een losse turbodrukmeter die tijdelijk was aangesloten.
Ik heb er nu een druk-display vast inzitten, meer om te kunnen controleren of de druk niet verloopt.... (Een digitale meter gekocht, een vriend van me heeft het display losgesoldeerd van de rest en alleen het display zit in m'n dash.) Dit display geeft geen tienden van Bar aan, daarom heb ik hem alleen als controle. Het bleek tot nu toe niet nodig, alles blijft hetzelfde.
Ik heb er nu een druk-display vast inzitten, meer om te kunnen controleren of de druk niet verloopt.... (Een digitale meter gekocht, een vriend van me heeft het display losgesoldeerd van de rest en alleen het display zit in m'n dash.) Dit display geeft geen tienden van Bar aan, daarom heb ik hem alleen als controle. Het bleek tot nu toe niet nodig, alles blijft hetzelfde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
In iedergeval 65000 kilometer.liquid_force schreef:en hoe lang verwacht je dat de turbo het nog blijft doen op 0.8 bar na 400k km?
Mijn 940 met revisiekop bij 310000 loopt sinds ik hem heb, met MBC op 0,65 BAR, inmiddels staat de teller op 482000.
Turbo is nog niet vervangen, staat ook niet op de planning.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12.01.2025 - 10:55
Goeden dag .
Mijn motor is een 2,3 lot
ik heb een boost control gemonteerd.
Maar ik krijg de turbo druk niet hoger als 0,5 bar.
Voor plaatsing had ik 0,3 bar
Ik heb de turbo druk meter geplaatst met een t stukje in het slangetje van spruitstuk naar turbo.
Of is dat niet de goede meet plaats?
Er zit nu wel meer trek kracht in.
Dit is een hand bak.
Ik heb ook een automaat
Ik heb het idee dat de overbrenging’s verhoudingen verschillen.
De reden van mijn verhaal is dat ik vond de auto zeer slecht trekken met een caravan van 1500kg
Is er iemand die mij kan helpen met mijn vragen.
Mijn motor is een 2,3 lot
ik heb een boost control gemonteerd.
Maar ik krijg de turbo druk niet hoger als 0,5 bar.
Voor plaatsing had ik 0,3 bar
Ik heb de turbo druk meter geplaatst met een t stukje in het slangetje van spruitstuk naar turbo.
Of is dat niet de goede meet plaats?
Er zit nu wel meer trek kracht in.
Dit is een hand bak.
Ik heb ook een automaat
Ik heb het idee dat de overbrenging’s verhoudingen verschillen.
De reden van mijn verhaal is dat ik vond de auto zeer slecht trekken met een caravan van 1500kg
Is er iemand die mij kan helpen met mijn vragen.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3947
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
.....Vrees verkeerd topic?.....
Tja, helpen niet echt.
Ik had mijn 945 LPT in 2002 laten tunen naar HPT bij: SCT Kungsälv. (dat bedrijf is nu heel anders)
Andere 'drukdoos' (wastgate) EN een andere chip (eprom) in de computer rechts voor bij de voeten van de passagier. (en een ander soort luchtfilter)
....als een raket vanaf 2300rpm met 0,6 bar
maar wel minder tot 2300rpm zoals met een LPT om een caravan te trekken, dat was dan als een turboloze 2300cc. En dat was ook niet slecht hoor.....
Tja, helpen niet echt.
Ik had mijn 945 LPT in 2002 laten tunen naar HPT bij: SCT Kungsälv. (dat bedrijf is nu heel anders)
Andere 'drukdoos' (wastgate) EN een andere chip (eprom) in de computer rechts voor bij de voeten van de passagier. (en een ander soort luchtfilter)
....als een raket vanaf 2300rpm met 0,6 bar
maar wel minder tot 2300rpm zoals met een LPT om een caravan te trekken, dat was dan als een turboloze 2300cc. En dat was ook niet slecht hoor.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.