Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
no comment
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:17
- Contacteer:
Voor de mensen die dit serieus nemen wat dit heerschap verteld...het klopt niet.
Wij (Hartog-Tuning) hebben een smetteloze reputatie en onze klanten weten waarom, zelfs als het ons tegenzit, wat ons soms ook gebeurt, stellen wij alles in het werk om al onze klanten tevreden te stellen, wij hebben simpelweg geen ontevreden klanten. Waarschijnlijk
nu ook niet omdat iemand die niet van plan is te betalen eigenlijk geen klant is
Wij hebben deze auto getuned, er zat iets tegen (een belangrijk deel van de software liet zich in eerste instantie niet uitlezen, we hadden wat tijd nodig om van de hardwareleverancier een update los te krijgen om dit wel te kunnen lezen), waarna we
in overleg een gratis leenauto hebben ingezet om de tuning af te maken in de avonduren en daarna de auto terug te brengen, het is vervelend, maar alsnog goed opgelost lijkt me.
Nu wil man wegrijden met de leenauto maar is niet gewend aan een handbak (kan gebeuren, geen probleem wat ons betreft) en rijdt recht vooruit met een enorme klap tegen ons pand aan, de binnenmuur staat 5 centimeter naar binnen, wij lopen (samen met een collega)
naar buiten om te kijken wat er allemaal gebeurt, de man stapt en uit kijkt verbaast als we vragen; gaat het? Hoezo, heb ik wat geraakt, nee toch?.......dit terwijl onze leenauto in het damwandprofiel geparkeerd staat....
Nu denk ik dat hier iets is geknapt, de man voelde zich waarschijnlijk dusdanig beschaamd dat er daarna vreemde dingen zijn gebeurt. (ik ben geen psychiater natuurlijk).
Ik vraag: gaat het goed? Ja! .....en ik zeg:
Geen probleem, we hebben het er vanavond wel over hoe we het oplossen meneer, we bellen als uw auto klaar is! Lijkt me nog steeds heel goed gaan, een ander had misschien kwaad geworden, gescholden, zoiets. Wij blijven heel netjes en zelfs bezorg.
De auto getuned, mooie toename van trekkracht, rond 21:00 gebeld en de auto teruggebracht na een 0-100 meting die ruim een seconde sneller was als standaard, tussenacceleratie flink sneller, perfect.
Aangekomen gaan we samen rijden en nu quote ik:
Dat merk je goed zeg, hij reageert veel feller, er is zeker flink koppel bijgekomen......
We zijn nog geen 12 uur verder of de man heeft "besloten" dat hij toch niet tevreden is, heel vreemd, maar het kan. We hebben een prima niet tevreden geld terug garantie, als het niet bevalt mag je terug komen, maken we de wagen standaard zonder gezeur
en krijg je het volledige aanschafbedrag terug. Mooie regeling, maak daar alsjeblieft gebruik van want wij willen geen ontevreden klanten.
Dat doet deze man niet, die belt/mailt niet, die gaat de volgende ochtend naar een concullega, laat de auto meten en tunen. Heel vaag, althans lijkt mij.
Een concullega doet een meting waaruit blijkt dat de motor niet sterker is geworden, terwijl de 0-100 tijd een seconder lager is en de auto duidelijk merkbaar beter trekt........, nu wordt het nog vager. Dan wordt de wagen getuned, gemeten, maar teovalligerwijze is
daar dan geen uitdraai van en staat binnen 24 uur dit op internet, jawel, onze eerste negatieve recensie.......
Op dezelfde dag, voor wij dit wisten hebben wij de man via mail vriendelijk gevraagd om contact op te nemen met de/zijn verzekering betreffende de schade, het pand heeft een flinke deuk opgelopen immers, meteen gevraagd hoe de tuning beviel. De ractie was: volgens mij zat die deuk er al en de tuning
heb ik nooit iets van gemerkt.......
Deze man leeft in een andere wereld, is waarschijnlijk in z'n ego aangetast omdat hij denkt dat wij van hem denken dat hij niet kan auto rijden of iets dergelijks, ik weet het niet.
Voor de duidelijkheid: Er is ons nooit (voor zover dat kan tussen 22:00 en 12:00 binnen 1 etmaal) de kans gegeven deze klant tevreden te stemmen, hij ontkent wel bij ons de gevel er bijna uit te rijden, wil niet betalen en heeft 's nachts in z'n dromen bedacht dat de tuning niet goed was....lekker typje.
Hier (zulke mensen) kun je je niet tegen weren, het is iets waar je mee geconfronteerd wordt helaas.
Ik hoop dat ik hiermee wat dudelijkheid heb kunnen verschaffen omtrent dit fantasieverhaal.
Pedro Hartog
Hartog-Tuning
Wij (Hartog-Tuning) hebben een smetteloze reputatie en onze klanten weten waarom, zelfs als het ons tegenzit, wat ons soms ook gebeurt, stellen wij alles in het werk om al onze klanten tevreden te stellen, wij hebben simpelweg geen ontevreden klanten. Waarschijnlijk
nu ook niet omdat iemand die niet van plan is te betalen eigenlijk geen klant is

Wij hebben deze auto getuned, er zat iets tegen (een belangrijk deel van de software liet zich in eerste instantie niet uitlezen, we hadden wat tijd nodig om van de hardwareleverancier een update los te krijgen om dit wel te kunnen lezen), waarna we
in overleg een gratis leenauto hebben ingezet om de tuning af te maken in de avonduren en daarna de auto terug te brengen, het is vervelend, maar alsnog goed opgelost lijkt me.
Nu wil man wegrijden met de leenauto maar is niet gewend aan een handbak (kan gebeuren, geen probleem wat ons betreft) en rijdt recht vooruit met een enorme klap tegen ons pand aan, de binnenmuur staat 5 centimeter naar binnen, wij lopen (samen met een collega)
naar buiten om te kijken wat er allemaal gebeurt, de man stapt en uit kijkt verbaast als we vragen; gaat het? Hoezo, heb ik wat geraakt, nee toch?.......dit terwijl onze leenauto in het damwandprofiel geparkeerd staat....
Nu denk ik dat hier iets is geknapt, de man voelde zich waarschijnlijk dusdanig beschaamd dat er daarna vreemde dingen zijn gebeurt. (ik ben geen psychiater natuurlijk).
Ik vraag: gaat het goed? Ja! .....en ik zeg:
Geen probleem, we hebben het er vanavond wel over hoe we het oplossen meneer, we bellen als uw auto klaar is! Lijkt me nog steeds heel goed gaan, een ander had misschien kwaad geworden, gescholden, zoiets. Wij blijven heel netjes en zelfs bezorg.
De auto getuned, mooie toename van trekkracht, rond 21:00 gebeld en de auto teruggebracht na een 0-100 meting die ruim een seconde sneller was als standaard, tussenacceleratie flink sneller, perfect.
Aangekomen gaan we samen rijden en nu quote ik:
Dat merk je goed zeg, hij reageert veel feller, er is zeker flink koppel bijgekomen......
We zijn nog geen 12 uur verder of de man heeft "besloten" dat hij toch niet tevreden is, heel vreemd, maar het kan. We hebben een prima niet tevreden geld terug garantie, als het niet bevalt mag je terug komen, maken we de wagen standaard zonder gezeur
en krijg je het volledige aanschafbedrag terug. Mooie regeling, maak daar alsjeblieft gebruik van want wij willen geen ontevreden klanten.
Dat doet deze man niet, die belt/mailt niet, die gaat de volgende ochtend naar een concullega, laat de auto meten en tunen. Heel vaag, althans lijkt mij.
Een concullega doet een meting waaruit blijkt dat de motor niet sterker is geworden, terwijl de 0-100 tijd een seconder lager is en de auto duidelijk merkbaar beter trekt........, nu wordt het nog vager. Dan wordt de wagen getuned, gemeten, maar teovalligerwijze is
daar dan geen uitdraai van en staat binnen 24 uur dit op internet, jawel, onze eerste negatieve recensie.......
Op dezelfde dag, voor wij dit wisten hebben wij de man via mail vriendelijk gevraagd om contact op te nemen met de/zijn verzekering betreffende de schade, het pand heeft een flinke deuk opgelopen immers, meteen gevraagd hoe de tuning beviel. De ractie was: volgens mij zat die deuk er al en de tuning
heb ik nooit iets van gemerkt.......
Deze man leeft in een andere wereld, is waarschijnlijk in z'n ego aangetast omdat hij denkt dat wij van hem denken dat hij niet kan auto rijden of iets dergelijks, ik weet het niet.
Voor de duidelijkheid: Er is ons nooit (voor zover dat kan tussen 22:00 en 12:00 binnen 1 etmaal) de kans gegeven deze klant tevreden te stemmen, hij ontkent wel bij ons de gevel er bijna uit te rijden, wil niet betalen en heeft 's nachts in z'n dromen bedacht dat de tuning niet goed was....lekker typje.
Hier (zulke mensen) kun je je niet tegen weren, het is iets waar je mee geconfronteerd wordt helaas.
Ik hoop dat ik hiermee wat dudelijkheid heb kunnen verschaffen omtrent dit fantasieverhaal.
Pedro Hartog
Hartog-Tuning
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Goede uitleg. Vraag me dan ook af, chris_zweden waarom heb je niet gebruik gemaakt van niet-goed-geld-terug garantie? Is toch hele mooie oplossing?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Bedankt voor de uitleg van jullie kant Pedro sr, zo'n verhaal heeft altijd 2 kanten.FrankS60 schreef:Oke, ben erg benieuwd... Na alles wat ik gelezen heb over Hartog tuning (en dat is best wel veel ivm mijn eigen tuningsperikelen) zou me dat verbazen en echt tegenvallen.
Wat me verder opviel aan de uitdraaien/curves is dat ze beide in dezelfde minuut gedaan zijn op dezelfde datum (zie bovenaan links, na meetdatum) en dat ze dan die ECU wel heel snel geflashed hebben naar originele volvo software. Dat kan natuurlijk nog een andere reden hebben maar het viel me wel op.
Edit: Zie ook net dat chris_zweden zegt dat de 1e de hartog tuning en de 2e origineel volvo zou zijn in zijn post, maar de titel van de afbeeldingen doet vermoeden dat het andersom is. Mocht je dus nog ergens conclusies aan willen verbinden of observaties delen, even kijken welke grafiek nou welke is.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21091
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb er nog even over nagedacht en ik maak geen reply.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Nouja, het scheelt wel achter de komma en de Pk's op de ene grafiek staan er niet bij (streepjes). Het blijft inderdaad een beetje apart verhaal.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
no comment
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
Ik denk dat bepaalde delen van de tekst en dit geldt voor beide partijen, beter via PM hadden kunnen lopen.
Niet relevante details, hoe begrijpelijk ook, horen hier nmm niet thuis.
Dit begint een beetje op mevr. Smit te lijken, je weet wel van Jan.
Niet relevante details, hoe begrijpelijk ook, horen hier nmm niet thuis.
Dit begint een beetje op mevr. Smit te lijken, je weet wel van Jan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dat is idd jammer maar als ik hartog was en dit zou lezen:chris_zweden schreef: Pedro, het gaat mij echt niet om die paar honderd euro. Ik rij niet zomaar een auto van bijna een ton. Als je deze auto niet kunt tunen, wat je kennelijk niet kunt dan had je dat vooraf moeten zeggen. Ook vind ik het erg jammer dat je dit publiekelijk maakt en mij niet belt of mailt.
Dan zou ik ook reageren....chris_zweden schreef:Vandaag met de S80 een rollerbank opgezocht. Tot mijn schrik kwam hier de volgende gegevens uit:
175pk
430nm (koude weer extra koppel)
Half afgeleverde tuning dus.
Toen originele volvo software laten terugzetten. Wederom dezelfde uitslag.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ach, vind het wel interessant. 
Het verbaasd mij ook dat die 0-100 sprint zo belangrijk was in het oordeel, terwijl het puur om het verbruik te doen was volgens Chris Z.

Het verbaasd mij ook dat die 0-100 sprint zo belangrijk was in het oordeel, terwijl het puur om het verbruik te doen was volgens Chris Z.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Zitten ze van Rica eigenlijk op het forum? Die zouden misschien wat meer duidelijkheid kunnen brengen vwb de vermeende slechte tuning met fouten in de kenvelden en de eventuele tune problemen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:17
- Contacteer:
Binnen 24 uur na de tuning zonder bericht vooraf naar ons naar een ander gaan terwijl je eerst tevreden was, dan een dergelijk bericht openbaar posten en verwachten dat we niet reageren is een beetje vreemd/naief.
Die metingen die gedaan zijn met die tijden zijn/blijven ook vreemd, nogmaals: hoe kun je dit op zo'n manier aanpakken, het is zelfs vreemd dat Rica binnen een paar uur tijd heeft om je te helpen met een complexe tuning met 10 dynoruns, er zit een vreemd luchtje aan je verhaal. Niet aan Rica, maar wel aan de hele gang van zaken.
Je kunt gewoon niet verwachten dat wij dit slikkken, ons openbaar zwart laten maken en dan jou bellen om te zeggen dat je groot gelijk hebt, wake up!
Als je niet tevreden bent bel of mail ons dan, we hebben nog nooit iemand opgelicht of het zelfs maar moeilijk gemaakt, waarom doe je dit zo? Ik kan er echt niet bij.
Velden niet aangepast, gevaarlijk, half werk? Wie denk je dat we zijn? Wij tunen veel Volvo's, misschien niet zoveel als Rica, maar dat maakt ons niet minder. We steken veel energie, tijd en kennis in ons werk, tot op heden naar 100% tevredenheid, zijn al die mensen gek en heb jij extreem veel "feeling".....
Dan gaat volgens jou je auto stuk als het gevolg van een verlaagd vermogen (wat de wagen had na onze tuning volgens jou) en blijft hij WEL heel als hij 500+Nm en 250+ pk heeft en de bak op hol slaat op de bank.....ik weet het niet hoor, maar zo'n verhaal rammelt net zo erg als die automaatbak straks......
Een auto tijdens vorst op de handrem zetten is niet slim, dan bevriest mogelijk je handremkabel......misschien wist je dat niet, maar als je een rijbewijs hebt weet je ook dat je de koppeling intrapt voor je een auto start, als je ons dat nou ook nog kwalijk neemt....
Wij meten vermogen en koppel waar mogelijk met onze G-tech, soms lukt dat niet (vaak automaten) en maken we een 0-100 meting om het verschil inzichtelijk te maken, zo staat dat exact in onze mail-offerte, duidelijker wordt het echt niet. De resultaten heb je keurig op een mooie usb-stick gekregen.
In de 6 jaar dat we bestaan heb ik nog nooit zoiets vreemds meegemaakt, dat ik zo openbaar op een recensie reageer is voor het eerst en mijnsinziens niet onterecht, we adverteren ons niet suf in bladen maar moeten het hebben van goede recensies, dat ben je op deze manier op een oneerlijke manier aan het verzieken, daar kan ik slecht tegen. Doen we het fout, geen probleem, mag je zeggen, ook openbaar, lossen we het dan niet op, ook goed, eerlijk is eerlijk, lossen we het goed op, meldt het dan ook graag, maar kom niet met dit soort onzin alsjeblieft.
Ik beschouw dit als een bewuste "bash-actie", heel jammer, maar dat moest natuurlijk een keer gebeuren, sommige mensen gunnen anderen geen succes, zielig maar waar.
Die metingen die gedaan zijn met die tijden zijn/blijven ook vreemd, nogmaals: hoe kun je dit op zo'n manier aanpakken, het is zelfs vreemd dat Rica binnen een paar uur tijd heeft om je te helpen met een complexe tuning met 10 dynoruns, er zit een vreemd luchtje aan je verhaal. Niet aan Rica, maar wel aan de hele gang van zaken.
Je kunt gewoon niet verwachten dat wij dit slikkken, ons openbaar zwart laten maken en dan jou bellen om te zeggen dat je groot gelijk hebt, wake up!
Als je niet tevreden bent bel of mail ons dan, we hebben nog nooit iemand opgelicht of het zelfs maar moeilijk gemaakt, waarom doe je dit zo? Ik kan er echt niet bij.
Velden niet aangepast, gevaarlijk, half werk? Wie denk je dat we zijn? Wij tunen veel Volvo's, misschien niet zoveel als Rica, maar dat maakt ons niet minder. We steken veel energie, tijd en kennis in ons werk, tot op heden naar 100% tevredenheid, zijn al die mensen gek en heb jij extreem veel "feeling".....
Dan gaat volgens jou je auto stuk als het gevolg van een verlaagd vermogen (wat de wagen had na onze tuning volgens jou) en blijft hij WEL heel als hij 500+Nm en 250+ pk heeft en de bak op hol slaat op de bank.....ik weet het niet hoor, maar zo'n verhaal rammelt net zo erg als die automaatbak straks......
Een auto tijdens vorst op de handrem zetten is niet slim, dan bevriest mogelijk je handremkabel......misschien wist je dat niet, maar als je een rijbewijs hebt weet je ook dat je de koppeling intrapt voor je een auto start, als je ons dat nou ook nog kwalijk neemt....
Wij meten vermogen en koppel waar mogelijk met onze G-tech, soms lukt dat niet (vaak automaten) en maken we een 0-100 meting om het verschil inzichtelijk te maken, zo staat dat exact in onze mail-offerte, duidelijker wordt het echt niet. De resultaten heb je keurig op een mooie usb-stick gekregen.
In de 6 jaar dat we bestaan heb ik nog nooit zoiets vreemds meegemaakt, dat ik zo openbaar op een recensie reageer is voor het eerst en mijnsinziens niet onterecht, we adverteren ons niet suf in bladen maar moeten het hebben van goede recensies, dat ben je op deze manier op een oneerlijke manier aan het verzieken, daar kan ik slecht tegen. Doen we het fout, geen probleem, mag je zeggen, ook openbaar, lossen we het dan niet op, ook goed, eerlijk is eerlijk, lossen we het goed op, meldt het dan ook graag, maar kom niet met dit soort onzin alsjeblieft.
Ik beschouw dit als een bewuste "bash-actie", heel jammer, maar dat moest natuurlijk een keer gebeuren, sommige mensen gunnen anderen geen succes, zielig maar waar.
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
no comment
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Blijft een feit dat je een bedrijf in de gelegenheid moet stellen om dingen te kunnen herstellen. Dat is wettelijk zo geregeld.
Zeker met "niet goed, geld terug" kun je niet verkeerd gaan.
Het is je goed recht om meteen naar een ander bedrijf te gaan, maar je recht tot klagen vervalt dan wel meteen vind ik.
Zeker met "niet goed, geld terug" kun je niet verkeerd gaan.
Het is je goed recht om meteen naar een ander bedrijf te gaan, maar je recht tot klagen vervalt dan wel meteen vind ik.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
Ik vind dat dit niet op dit forum thuishoort... wanneer je onenigheid hebt moet je dat proberen 1 op 1 op te lossen....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.01.2011 - 15:36
OK, ok, om maar weer op de orde van de dag over te gaan heb ik een 'echte' (chip) tuning vraag waar Pedro mij vast meer over kan vertellen.
Ik heb een V70 2.4 140PK uit 2007, ik heb begrepen uit de verschillende threads van dit mooie forum dat dit een om belastingtechnische redenen gedowntunende 170pk motor is.
Mijn vragen zijn als volgt:
Het is een automaat, is die te tunen?
Dien ik hierna andere benzine te tanken of is het dan gewoon een volwassen 170 pk geworden?
De antwoorden heb ik namelijk nog niet helemaal kunnen vinden.
Alvast dank voor een ieders hulp.
Ik heb een V70 2.4 140PK uit 2007, ik heb begrepen uit de verschillende threads van dit mooie forum dat dit een om belastingtechnische redenen gedowntunende 170pk motor is.
Mijn vragen zijn als volgt:
Het is een automaat, is die te tunen?
Dien ik hierna andere benzine te tanken of is het dan gewoon een volwassen 170 pk geworden?
De antwoorden heb ik namelijk nog niet helemaal kunnen vinden.
Alvast dank voor een ieders hulp.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant