HU-850 presteert matig

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
hanshantson
Starter

Hej,

Heb het zelfde probleem met mijn HU850 in een Volvo XC70 Model 2006. Had hiervoor ok een XC70 met een ingebouwde Pioneer AVIC, deze klonk 10 maal beter dan de HU-850.

Heeft er al iemand officiele reactie gehad van Volvo ?
Niels
1st Gear member

M'n dealer heeft geregeld dat de auto volgende week terug gaat naar de importeur. Ik ben benieuwd...
Hou jullie uiteraard op de hoogte.
Niels
1st Gear member

Niels schreef:
M'n dealer heeft geregeld dat de auto volgende week terug gaat naar de importeur. Ik ben benieuwd...
Hou jullie uiteraard op de hoogte.
En gisteren was het zover...
Auto einde middag opgehaald, zonder resultaat. De HU-850 functioneert naar behoren is het commentaar.
Niets dan lof voor de dealer, die dit allemaal geregeld heeft (inclusief leen-auto), maar enige minachting van Volvo voor haar klanten bespeur ik hier wel.
Ik heb het inmiddels opgegeven.
Lambert
5th Gear member

Beste Niels,

ik lees net deze episode.... ik ben het met je eens, ik had een S60 met een HU803, daar werden de achterkanalen anders aangestuurd. Ik denk dat Volvo gekozen heeft voor een surroundachtige sound, die krijg je alleen als je de rearspeakers in een soort effect mode set. De staging van het geluid is dan absoluut meer naar het front gericht. Op zich begrijpelijk, want het geluidsbeeld komt bij muziek van voren.

Omdat ik dit probleem met mijn nieuwe S60 ook zo heb ervaren heb ik een aftakking gemaakt met een kastje en een dikke americaanse versterker met subwoofer geplaatst, aangevuld met een condensator. Het laag dendert nu door de hele auto, de staging komt van het front.... het klinkt perfect. Zie mijn album voor foto's.

Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Thom
5th Gear member

Omdat ik dit probleem met mijn nieuwe S60 ook zo heb ervaren heb ik een aftakking gemaakt met een kastje en een dikke americaanse versterker met subwoofer geplaatst, aangevuld met een condensator. Het laag dendert nu door de hele auto, de staging komt van het front.... het klinkt perfect. Zie mijn album voor foto's.
Is er ook een andere oplossing denk je die minder ingrijpend is? Ik begrijp dat van Volvo uit er dus niets aan gedaan wordt... Dat is prima, maar dat moeten ze ook meteen ophouden met die loze kreten in hun brochures over systemen 'van absolute wereldklasse', want dat wordt gewoon niet waargemaakt.

Thom
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Thom schreef:Is er ook een andere oplossing denk je die minder ingrijpend is? Ik begrijp dat van Volvo uit er dus niets aan gedaan wordt... Dat is prima, maar dat moeten ze ook meteen ophouden met die loze kreten in hun brochures over systemen 'van absolute wereldklasse', want dat wordt gewoon niet waargemaakt.
klaag ze aan....

p.s. is je vader wel blij met zijn Volvo?
Thom
5th Gear member

p.s. is je vader wel blij met zijn Volvo?
Jij hebt t niet zo op me begrepen he? En ja, hij is helemaal weg van zn Volvo. Wil nooit meer anders. Maar hij let op andere dingen dan ik. Ik had liever een V70 gehad, die rijdt wat sportiever. En hij valt helemaal voor de stoere looks van de XC. Overigens bewijst dit topic maar weer eens dat ik niet alleen sta met mn kritiek op het audiosysteem van Volvo. Ik heb in andere Volvo's wel hele positieve ervaringen, daarom viel me de HU850 wat tegen. Dat is het enige, verder is t een probleemloze auto (en dat is heel wat vergeleken met de Peugeot 607 waarmee ALTIJD iets was).

Thom (die 9 van de 10 keer positief post over jouw geliefde merk)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ Thom, je vader is een wijs man, kijk goed naar hem en doe er je voordeel voor later mee..

En als je later zelf groot bent kun je toch altijd nog een eigen V70 kopen?
Niels
1st Gear member

Lambert,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb je foto's bekeken, ziet er imposant uit. Kost je wel een hoop ruimte van je kofferbak natuurlijk. Ik overweeg om dit ook te doen.
Heb je die aftakking voor de eindversterker onder de stoel gemaakt, of gelijk achter de radio in het dashboard? Welke kanalen heb je gebruikt? Alleen links en rechts achter of voor, of alle vier? Ik heb ergens gelezen dat de HU-850 een aparte uitgang heeft voor een subwoofer, weet jij daar iets van?
Lambert
5th Gear member

Beste Niels,

ik heb de aftakking gemaakt onder de voorstoel, gelijk vanaf de luidsprekeruitgang van de versterker. Ik heb vanaf front afgetapt, jusist omdat op rear een effect zit met waarschijnlijk iets vertraging. Ik weet niets van een subuitgang...

Ik heb gewoon twee kastjes van Caliber gebruikt, de eerste om van luidsprekersignaal weer lijnsignaal te maken en de tweede is een crossover (filter) die het laag filtert en regelt. Door de potmeters kan ik zo ook perfect het kantelpunt en het volume instellen..

Anders moeten we maar eens op een meeting afspreken, dan kun je het luisteren.

Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Thom
5th Gear member

Vandaag nog ff geklooid met de instellingen in het advanced audio menu...en op de één of andere manier is het geluid nu wel erg goed. Mooi ruimtelijk en genoeg bass. Welke instellingen hebben jullie?

Thom
Lambert
5th Gear member

Voor degene die ook naar de meeting in Soest komt: daar kun je mijn audio beluisteren, incl. subwoofer
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Thom
5th Gear member

Ik blijf aanrommelen met de HU850 radio...vandaag 200km achterin gezeten en vriendelijk verzocht of de fader helemaal naar voren mocht. Het is werkelijk niet om aan te horen, zo schel. Alleen maar hoge tonen uit de D-stijlen (wel mooi helder trouwens), eigenlijk geen mid of laag uit de achterspeakers. Wat doe ik verkeerd? CD of radio, DPL aan of uit, het helpt nix. Ik ben echt niet heel veeleisend, maar ik vind t nogal raar dat in een Peugeot 206 van 17k het geluid achterin beter is.

Thom
Lambert
5th Gear member

Ik blijf aanrommelen met de HU850 radio
Kom je ook naar de meeting in Soest? Ik wil wel eens bij je luisteren hoe het klinkt
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Thom
5th Gear member

Nee, want het is mijn auto niet en Soest is voor mij ook bepaald niet om de hoek, helaas. Ik zou graag komen, daar niet van. Ik denk dat ik binnenkort als ik in de buurt ben eens bij de dealer langsrij en daar het geval eens voorleg. Wellicht doe ik iets verkeerd, of is er iets stuk.

Thom
Lambert
5th Gear member

Wellicht doe ik iets verkeerd, of is er iets stuk
Verkeerd kan amper.... iets stuk lijkt mij dan meer voor de hand liggen
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica