edraket schreef:Dat is geen ontwikkelde kit, maar een samengestelde.
beetje naïef misschien, maar ik baseerde mij op de tekst engineered suspension 'system'. Vind er inderdaad niets over terug dat het effectief samen ontwikkeld zou zijn, maar de combinatie lijkt voor de meesten wel te werken
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden. Ben bang dat hettoch niet helemaal perfect in balans zal zijn. Ik weet hoe de FSD's rijden met mijn eigen veren en die veren doen het ook een stuk beter met de originele dempers dan de Eibach veren. Blijf je topic met grote interesse volgen!
Als je trouwens een proefritje wilt maken in mijn auto ben je van harte welkom, maar denk dat dat een beetje te ver uit de richting zal zijn.
FrankS60 schreef:En hoe is het nou allemaal afgelopen?
Nog even geduld.. Eind februari zal ik het resultaat posten.
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
eindelijk een V70 non-R gevonden met Nebula's en de Eibach Pro Kit + FSD's:
wel wat sceptisch over die negative camber, kan je duidelijk zien op de 4de foto. Geeft dat geen problemen?
Mag eigenlijk ook allemaal nog een kleine centimeter hoger voor mij. Andere veren de oplossing? Suggesties? De Koni's blijven in de planning.
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Het staat wel heel gaaf! Het is denk ik een beetje hoe de auto geparkeerd is, ik heb ook foto's van mijn S60 van voor de verlaging die ook een behoorlijk camber laten zien.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
FrankS60 schreef:Denk dat hij achter niet lager staat, maar dat het komt door een oneven parkeerplek.
idd,op de tweede foto is hij van achter duidelijk iets hoger
als aan de voorkant.
ik vind de hoogte,of verlaging wel meevallen eigenlijk.
de mijne stond iig. nog wel 1a2cm lager.
Richard schreef:Ik vind hem van achter lager dan van voren. Staat niet erg mooi. (3e foto) Verder mag ie iets hoger naar mijn mening. 1cm doet dan al een heleboel
daarom heb ik 2 foto's in zijprofiel gepost omdat het mij ook opgevallen was. Op de 1ste foto staat hij goed, maar echt op de grens voor mij. Het voordeel van die Eibachs is dat het progressieve veren zijn en in theorie bij extra gewicht niet teveel meer gaan doorzakken. Weitecs bv. zijn lineair als ik het goed heb
Ik denk dat de 1ste foto idd het meest correcte beeld geeft van de verlaging!
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
volgens dit lijstje is Eibach één van de minst verlagende veren op de markt voor een V70: (Dit zijn de fabriekswaarden, de TME's bijvoorbeeld zakken al meer dan de opgegeven 25mm)
op de site van TME geven ze voor een V70n een verlaging op van 355mm voor & 355mm achter, bijna gelijk aan wat Pitte gemeten heeft voor Eibach+FSD (355mm vr., 360mm ar.). Maar wel een verschil met Edraket zijn metingen (340mm vr, 350mm ar.). Het moet zijn dat elke auto een ander resultaat toont, want het is niet meer logisch..
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Zenith schreef:volgens dit lijstje is Eibach één van de minst verlagende veren op de markt voor een V70:
SAM- 35mm
Voorzijde Volvo sportdempers en achterzijde Volvo nivomats, in combinatie met SAM verlagingsveren en verlagingsbrackets voor de nivomats.
Ik vind de wagen mooi op de wielen staan en heb toch het gemak van de nivomats.
Over de wegligging (ook niet onbelangrijk) ben ik heel tevreden.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Zenith schreef:volgens dit lijstje is Eibach één van de minst verlagende veren op de markt voor een V70:
SAM- 35mm
Voorzijde Volvo sportdempers en achterzijde Volvo nivomats, in combinatie met SAM verlagingsveren en verlagingsbrackets voor de nivomats.
Ik vind de wagen mooi op de wielen staan en heb toch het gemak van de nivomats.
Over de wegligging (ook niet onbelangrijk) ben ik heel tevreden.
Kan je eens opmeten wat de afstanden zijn tussen hart velg en onderkant spatrand? Ziet ernaar uit dat ie al wat hoger staat dan met de Eibachs.
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
@Edraket, denk je dat de Weitecs icm FSD hier de oplossing kunnen zijn? Je S60 met weitecs op p.4 staat hoger dan met de Eibachs, in tegenstelling tot het lijstje in mijn vorige post.. De logica is ver te zoeken!
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
De Heico verlagingsveren staan perfect, ook door Eibach gemaakt en progressief dus dat maakt het een grote kanshebber:
(Deze staat toch weldegelijk hoger dan de Eibach pro Kit he of ligt het aan mij? ::? )
Zijn het eigenlijk enkel de veren die optisch hoogteverschil tonen, of hangt het ook af van de schokbrekers?
.
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Ik denk dat je het nooit goed kan beoordelen. Met alle verlagingssets die ik had was het zo dat de ene keer het hoger dan de andere keer leek. Afhankelijk van wegdek, belading, handrem, in de versnelling parkeren, helling... Als ik foto's nam van mijn Vorige auto met volledig Koni sport set met veren en dempers leek het de ene keer ook 1 cm hoger dan de andere keer.
Ik vind de Heico in ieder geval heel goed ogen. Staat wel meer gelijk voor en achter.