We hebben een volvo 460 1.8 i van 1994 en een 440 dl automaat u9 van 1992(deze rijdt niet meer)
Nou was mijn vraag of de dynamo van de 440 op de 460 past want ik ben bang dat de dynamo zijn beste tijd heeft gehad.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen
Dynamo 440/460
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Let op als je een airco hebt kan je alleen een airco dynamo met een 6 groeven poelie gebruiken. Je kan wel een airco dynamo in een niet airco bouwen door de poelie om te zetten. Andersom kan niet want een niet airco dynamo heeft te weinig vermogen voor een airco uitvoering.
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Is er geen verschil dan tussen de verschillende uitvoeringen/phases etc. (op modellen met airco na)?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Mooi, dan heb ik de goedekip88 schreef:Zijn inderdaad op de airco versie na allemaal hetzelfde.

Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Hahaha, dan ken je me nietsanny schreef:Als ik als vrouw dat kan dan moet het iedereen lukken
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06.02.2011 - 12:23
- Locatie: Zwolle
Ik had morgen (zondag) de dynamo willen overzetten maar dat hoeft al niet meer.
Moest zaterdag naar groningen en we waren net een goeie 10 km onderweg hield de motor ermee op :x (reed op de meest linker rijstrook op de A28) kon gelukkig de auto de vluchtstrook op sturen.
Heb de wegenwacht gebeld en die heeft de spanningsregelaar vervangen kosten E 21,70 de rit heeft een uurtje langer geduurd maar de dynamo doet het weer prima
Scheelt weer een middagje sleutelen
Moest zaterdag naar groningen en we waren net een goeie 10 km onderweg hield de motor ermee op :x (reed op de meest linker rijstrook op de A28) kon gelukkig de auto de vluchtstrook op sturen.
Heb de wegenwacht gebeld en die heeft de spanningsregelaar vervangen kosten E 21,70 de rit heeft een uurtje langer geduurd maar de dynamo doet het weer prima

Scheelt weer een middagje sleutelen

- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Is er een how-to voor het vervangen van de dynamo zonder airco?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Zover ik weet niet, maar het is vrij simpel.
Het eerste wat je doet is de polen van de accu loskoppelen.
Vervolgens moet je bij de dynamo 3 stekkers loshalen.
De dynamo zit vervolgens vast op 2 punten, namelijk bij de rode locaties. Het rode vak is een grote bout, de pijl wijst naar de stelschroef (niet zichtbaar op foto). Die 2 moet je ook loshalen.

De multieriem zit om de dynamo, dus zorg ervoor dat je die niet dubbel vouwt of iets dergelijks, want dat vind hij niet leuk
Als je toch bezig bent in die hoek misschien gelijk de multieriem maar inspecteren/vervangen.
Correct me if I'm wrong...
Het eerste wat je doet is de polen van de accu loskoppelen.
Vervolgens moet je bij de dynamo 3 stekkers loshalen.
De dynamo zit vervolgens vast op 2 punten, namelijk bij de rode locaties. Het rode vak is een grote bout, de pijl wijst naar de stelschroef (niet zichtbaar op foto). Die 2 moet je ook loshalen.

De multieriem zit om de dynamo, dus zorg ervoor dat je die niet dubbel vouwt of iets dergelijks, want dat vind hij niet leuk

Als je toch bezig bent in die hoek misschien gelijk de multieriem maar inspecteren/vervangen.
Correct me if I'm wrong...
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Bedankt Shockwave,
Met zo'n foto erbij is het veel duidelijker
Ik ga het snel proberen.
Met zo'n foto erbij is het veel duidelijker

Ik ga het snel proberen.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Yes, het is gelukt!!!
Alleen het werkt niet helemaal 
Nadat ik de `nieuwe` dynamo had aangesloten, startte ik de motor (m.b.v. startkabels). Ben naar de benzinepomp gereden en heb de motor laten draaien. Toen ik terug naar huis ging, ging de motor na +/- 100 meter rijden uit. Ik probeerde weer te starten en dat lukte een paar keer. Uiteindelijk viel hij helemaal uit en kreeg ik hem niet meer aan de praat. Waar kan het aan liggen?


Nadat ik de `nieuwe` dynamo had aangesloten, startte ik de motor (m.b.v. startkabels). Ben naar de benzinepomp gereden en heb de motor laten draaien. Toen ik terug naar huis ging, ging de motor na +/- 100 meter rijden uit. Ik probeerde weer te starten en dat lukte een paar keer. Uiteindelijk viel hij helemaal uit en kreeg ik hem niet meer aan de praat. Waar kan het aan liggen?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
meet je accu eens. als deze te laag is dan stopt die er mee omdat hij dan ook niet goed opgeladen wordt door de dynamo.
als je motor draait zou je 13,4v op je accu moeten meten
als je motor draait zou je 13,4v op je accu moeten meten
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
13,4v is te weinig, minimum moet zijn 13,8v. Boven de 14v is perfect. Meten met stroomverbruikers zoals binnenverlichting en drl's ed uitgeschakeld.leip11 schreef:meet je accu eens. als deze te laag is dan stopt die er mee omdat hij dan ook niet goed opgeladen wordt door de dynamo.
als je motor draait zou je 13,4v op je accu moeten meten
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Ben bang dat ik de auto binnenkort naar de sloop ga brengen
Hij staat nu te lang stil. En de keuring komt er ook nog aan.

Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97