vervangen draagarm
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
past maar op een manier die homokineet,even goed kijken dus hoe de vorken van de as en homokineet tegen over elkaar staan.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
zonder demontage van de homokineet gaat het dus niet lukken,de ashoes zul je ook los moeten halen vrees ik,altijd bij werk aan draagarmen enz,de buitenste asbout demonteren en de as iets terug drukken..
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
het klopt dat het op 1manier de juiste is.Ramon&Ramon schreef:past maar op een manier die homokineet,even goed kijken dus hoe de vorken van de as en homokineet tegen over elkaar staan.
echter had ik hem ook een keer in elkaar gezet,en toen wilde
de homokineet niet goed knikken.
geen glans zonder wrijving
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Bestaat er voor het loshalen van de ashoesklem een makkelijke manier of gereedschap? Zo zitten er op de Volvo nogal wat van die lastige klemmetjes. Alternatief gewone schroef slangklemmen?Ramon&Ramon schreef:zonder demontage van de homokineet gaat het dus niet lukken,de ashoes zul je ook los moeten halen vrees ik,altijd bij werk aan draagarmen enz,de buitenste asbout demonteren en de as iets terug drukken..
S80 2,5T AUT5 2004
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Die klem moet je er af slopen, is niet te hergebruiken.
Ik heb tot twee keer toe een homokineet uit elkaar getrokken. De eerste keer heb ik een originele Volvo klem terug geplaatst, maar kreeg deze niet vast genoeg aangeklemd. Bleef lekken. Toen was ik het zat en heb er een gewone slangklem met schroef op gedraaid.
Zo heb ik het de tweede keer (bij een andere wagen) ook gedaan.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat je die as zo makkelijk uit elkaar kan trekken.......
Ik heb tot twee keer toe een homokineet uit elkaar getrokken. De eerste keer heb ik een originele Volvo klem terug geplaatst, maar kreeg deze niet vast genoeg aangeklemd. Bleef lekken. Toen was ik het zat en heb er een gewone slangklem met schroef op gedraaid.
Zo heb ik het de tweede keer (bij een andere wagen) ook gedaan.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat je die as zo makkelijk uit elkaar kan trekken.......
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ok, bedankt, dat was mijn eerste gedachte ook, niet hergebruiken die ^#%#$$ klemmen.elianmars schreef:Die klem moet je er af slopen, is niet te hergebruiken.
Ik heb tot twee keer toe een homokineet uit elkaar getrokken. De eerste keer heb ik een originele Volvo klem terug geplaatst, maar kreeg deze niet vast genoeg aangeklemd. Bleef lekken. Toen was ik het zat en heb er een gewone slangklem met schroef op gedraaid.
Zo heb ik het de tweede keer (bij een andere wagen) ook gedaan.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat je die as zo makkelijk uit elkaar kan trekken.......
Dat makkelijk uit elkaar trekken van de as verrast menig monteur in de universele garage's. Hoor ze regelmatig vloeken als het aan de orde is of ter sprake komt.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Met een slangklem is het dus knoeiwerk,gebruik de orginele klemmen,zo moeilijk is dat toch niet?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als je de asbout loshaalt en de as terugduwt,dan is er niks aan de hand,voor je gaat werken aan de ophanging,dus wat ze doen is knoeien of ze weten niet waar ze mee bezig zijn.Frumpy schreef:Ok, bedankt, dat was mijn eerste gedachte ook, niet hergebruiken die ^#%#$$ klemmen.elianmars schreef:Die klem moet je er af slopen, is niet te hergebruiken.
Ik heb tot twee keer toe een homokineet uit elkaar getrokken. De eerste keer heb ik een originele Volvo klem terug geplaatst, maar kreeg deze niet vast genoeg aangeklemd. Bleef lekken. Toen was ik het zat en heb er een gewone slangklem met schroef op gedraaid.
Zo heb ik het de tweede keer (bij een andere wagen) ook gedaan.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat je die as zo makkelijk uit elkaar kan trekken.......
Dat makkelijk uit elkaar trekken van de as verrast menig monteur in de universele garage's. Hoor ze regelmatig vloeken als het aan de orde is of ter sprake komt.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Inderdaad, je creëert veel meer onbalans op de as. Originele klemmen kosten je ook de kop niet.Ramon&Ramon schreef:Met een slangklem is het dus knoeiwerk,gebruik de orginele klemmen,zo moeilijk is dat toch niet?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101Rippie V70 schreef:Ed,
Jij hebt toch een fotoreportage gemaakt van jouw "powerflexombouw"
Kan de link zo snel niet vinden. Misschien hier even plaatsten?
Asjeblieft! Ik had de link gelukkig opgeslagen

- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Voorn schreef: En Hans, jouw auto heeft ongeveer net zoveel km's gemaakt als de mijne.
Zouden de mijne ook vervangen moeten worden ?
Met andere woorden.
Om de hoeveel km's moet je de draagarmrubbers vervangen?
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Het ging mij niet om de prijs. Ik had originele klemmen, maar ik kreeg ze niet goed dicht geknepen. Het bleef lekken en daarom heb ik er gewone klemmen op gezet.FrankS60 schreef:Inderdaad, je creëert veel meer onbalans op de as. Originele klemmen kosten je ook de kop niet.Ramon&Ramon schreef:Met een slangklem is het dus knoeiwerk,gebruik de orginele klemmen,zo moeilijk is dat toch niet?
Toen het voor de tweede keer gebeurde ('s avonds) moest de as weer in elkaar en had ik geen originele klem liggen.
Hoe dan ook, het is blijven zitten en van onbalans heb ik nooit iets gevoeld.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zo ongeduldig dat je maar begint te schreeuwen? Maargoed, je MOET dus helemaal niks. Alleen als je van mening bent dat de auto niet zo strak stuurt als weleer, zou je ze KUNNEN vervangen.Voorn schreef:Om de hoeveel km's moet je de draagarmrubbers vervangen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Het gaat ook niet om kilometerstand, het gaat om de staat van de rubbers. Die kunnen afhankelijk van je rijgedrag, gebied, garage enz eerder of later versleten zijn. Reken ergens op iets tussen de 80.000 en 200.000km of tussen de 4 en 10 jaar. Overigens een hele ruwe schatting, pin me er niet op vast en er zijn 1001 redenen om er vanaf te wijken. En zoals oceanracer al zegt, het MOET niet, het valt echt niet uit elkaar alleen je hebt gewoon een mindere performance in sturen, controle en gevoel met de auto.Oceanracer schreef:Zo ongeduldig dat je maar begint te schreeuwen? Maargoed, je MOET dus helemaal niks. Alleen als je van mening bent dat de auto niet zo strak stuurt als weleer, zou je ze KUNNEN vervangen.Voorn schreef:Om de hoeveel km's moet je de draagarmrubbers vervangen
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
gezellig topic dit. 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
- Locatie: Oldebroek
Beste mensen.
Diegene die hebben gereageerd op mijn oproep, bedankt voor de tips.
Ondanks dat de homokineet is losgekomen, is het klusje geklaard.
Zat even tegen, maar is toch goed gelukt.
Ik merk een behoorlijk verschil met de nieuwe draagarmen, ik heb ook gelijk de motorsteun torsistang vervangen, hier zat ook veel speeling in.
Rijd allemaal weer als nieuw.
Groeten Dick
Diegene die hebben gereageerd op mijn oproep, bedankt voor de tips.
Ondanks dat de homokineet is losgekomen, is het klusje geklaard.
Zat even tegen, maar is toch goed gelukt.
Ik merk een behoorlijk verschil met de nieuwe draagarmen, ik heb ook gelijk de motorsteun torsistang vervangen, hier zat ook veel speeling in.
Rijd allemaal weer als nieuw.
Groeten Dick
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Mooi dat het gelukt is! Geniet er van!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Naast gezellig hier ook nog leerzaam.
Even reageren op prijs draagarm. Klopt, zijn niet 140 euro maar 148. Staat Volvo op en is bij een Volvo dealer gerepareerd. Neem dus aan dat het origineel is. O ja, is wel de excl. prijs.
Was trouwens voor een APK keuring de garage in het dorp. Zou niet door de keuring komen ivm met een versleten wiellager. Reparatie moest 500 euro kosten. Voor 2e opinion naar mijn Volvo dealer geweest. Bleek het geen wiellager te zijn maar dat de kogel in de spoorstang ingeslagen was. Kosten spoorstang 62 euro excl. Tsja dan is het vervangen van twee draagarmen ineens een stuk aantrekkelijker.
Even reageren op prijs draagarm. Klopt, zijn niet 140 euro maar 148. Staat Volvo op en is bij een Volvo dealer gerepareerd. Neem dus aan dat het origineel is. O ja, is wel de excl. prijs.
Was trouwens voor een APK keuring de garage in het dorp. Zou niet door de keuring komen ivm met een versleten wiellager. Reparatie moest 500 euro kosten. Voor 2e opinion naar mijn Volvo dealer geweest. Bleek het geen wiellager te zijn maar dat de kogel in de spoorstang ingeslagen was. Kosten spoorstang 62 euro excl. Tsja dan is het vervangen van twee draagarmen ineens een stuk aantrekkelijker.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat betreft de prijs van de draagarmen,die dealer heeft dus een fout gemaakt in de berekening ten gunste van jou.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20.09.2010 - 11:38
Mijn S60 staat as we speak op de brug bij mijn garage om de draagarmrubbers te vervangen. Kwam bij de APK naar voren dat ze ernstig aan vervanging toe waren.
Ben dan zometeen hopelijk ook verlost van het feit dat de auto als een wilde begint te trillen als ik op de snelweg bij >110km/u rem...
Ben dan zometeen hopelijk ook verlost van het feit dat de auto als een wilde begint te trillen als ik op de snelweg bij >110km/u rem...