Motorsteun: zééééér duur.

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
xanadoo
1st Gear member

agria32 schreef:Bij mij waren de bovenste steun, steun die helemaal onder zit en steun distributiekant stuk. Ik heb n.a.v. berichten op dit forum alle steunen m.u.v. de achterste vervangen. Achterste steun gaat volgens mij niet zo snel stuk. Klus was makkelijk te doen. Motor ligt er nu mooi stil in. Uitgerekend de voorste (duurste) steun mankeerde m.i. niets (niet lek of zo).
Als ik de steun achteraan zie vind ik dat toch prijzig (steun +vaccuum à 282 euro)
Na wat speurwerk heb er eentje gevonden zonder die steun, die heb ik toch niet nodig vermits die oude gewoon op zijn plaats blijft zitten.
Hij zit nog in de verpakking en heeft productnummer 30741397.
In loop van volgende week krijg ik heb toegestuurd.
agria32
1st Gear member

Als ik de steun achteraan zie vind ik dat toch prijzig (steun +vaccuum à 282 euro)
Na wat speurwerk heb er eentje gevonden zonder die steun, die heb ik toch niet nodig vermits die oude gewoon op zijn plaats blijft zitten.
In loop van volgende week krijg ik heb toegestuurd.[/quote]Xanadoo begrijp ik niet helemaal. Steun + vacuum? Achterste steun is toch alleen een rubberen motorsteun met vacuum aansluiting (hydrolager). En zo'n steun kost bij Nordicar zo'n 126 Euro. Trouwens ik heb niet de indruk willen wekken dat ik een steun nodig heb, vond het alleen sneu (voor mijzelf en de portemonnee) dat de voorste (duurste) steun niets mankeert, die heb ik zelfs over. Ik heb de onderdelen uit Duitsland laten komen, scheelt v.z.v. ik dit kan berekenen best wel veel.
xanadoo
1st Gear member

agria32 schreef:Als ik de steun achteraan zie vind ik dat toch prijzig (steun +vaccuum à 282 euro)
In loop van volgende week krijg ik heb toegestuurd.
Xanadoo begrijp ik niet helemaal. Steun + vacuum? Achterste steun is toch alleen een rubberen motorsteun met vacuum aansluiting (hydrolager). En zo'n steun kost bij Nordicar zo'n 126 Euro. Trouwens ik heb niet de indruk willen wekken dat ik een steun nodig heb, vond het alleen sneu (voor mijzelf en de portemonnee) dat de voorste (duurste) steun niets mankeert, die heb ik zelfs over. Ik heb de onderdelen uit Duitsland laten komen, scheelt v.z.v. ik dit kan berekenen best wel veel.[/quote]

@agria32: ik heb een foutje gemaakt: de steun kost nieuw bij de officiële Volvo dealer € 228,2 (zie mij eerste berichtje). Heb dan 2 volvo dealers gecontacteerd die me dezelfde prijs opgaven. De vacuum steun is volgens hen niet meer afzonderlijk te verkrijgen. Dus steun die aan de motor vast hangt( waarschijnlijk heb ik me slecht uitgedrukt) + het vacuumgedeelte dat jij bij rica los kan verkrijgen.

Heb een bevestiging gekregen dat hij ondertussen verstuuurd is.
xanadoo
1st Gear member

Heb ook op verschillende Duitse sites gekeken en ook op Engelse.
Een Belgische site bied deze vacuum steun ook aan voor een prijsje.

Maar...als ik dan de goede raad opvolg van Edraket en Ramon&Ramon dan begon ik toch te twijfelen en ging op zoek naar een officieel volvo onderdeel.
@Agria32: de onderdelen uit Duistland die jij besteld hebt zijn dat dan aftermarket of originele Volvo onderdelen?
tnx
tjompe

xanadoo schreef:Heb ook op verschillende Duitse sites gekeken en ook op Engelse.

Maar...als ik dan de goede raad opvolg van Edraket en Ramon&Ramon dan begon ik toch te twijfelen en ging op zoek naar een officieel volvo onderdeel.
@Agria32: de onderdelen uit Duistland die jij besteld hebt zijn dat dan aftermarket of originele Volvo onderdelen?
tnx
Hey Xander,

Heb je als eens gekeken op www.skandix.de
Ik heb er al onderdelen besteld zonder problemen.

gr,
Tom
xanadoo
1st Gear member

tjompe schreef:
xanadoo schreef:Heb ook op verschillende Duitse sites gekeken en ook op Engelse.

tnx
Hey Xander,

gr,
Tom
Haai tom,
heb daar deze week eens heen gefietst maar dit zijn meestel 'huismerken'
Bij de bovenste motorsteun heb je de keuze tussen 'huismerk en origineel volvo' (enkel s60,d5 en niet de s80 d5).
Wat me opvalt is dat bij mijn wagen de bovenste steun er toch anders uitziet. Op Scandix is het een rechthoekig stuk aluminium met een gaatje
om daar de bout ( :redhotevil: ) in te steken. bij mijn wagen is bijna volledig in rubber met een metalen bus doorheen. toch een verschil.
tjompe

xanadoo schreef:
tjompe schreef:

tnx
Hey Xander,

gr,
Tom
Haai tom,
Bij de bovenste motorsteun heb je de keuze tussen 'huismerk en origineel volvo' (enkel s60,d5 en niet de s80 d5).
Wat me opvalt is dat bij mijn wagen de bovenste steun er toch anders uitziet. Op Scandix is het een rechthoekig stuk aluminium met een gaatje
om daar de bout ( :redhotevil: ) in te steken. bij mijn wagen is bijna volledig in rubber met een metalen bus doorheen. toch een verschil.
ok, twas te proberen....
succes met de zoektocht !

T.
xanadoo
1st Gear member

Ok bedankt tom!
edraket
7th Gear member

xanadoo schreef:
tjompe schreef:

tnx
Hey Xander,

gr,
Tom
Haai tom,
Die rechte bovenste steun is de nieuwere versie, de verbeterde zeg maar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
agria32
1st Gear member

xanadoo: motorsteunen zijn van Febi Bilstein. Komen van www.x1-autoteile.de/
xanadoo
1st Gear member

agria32 schreef:xanadoo: motorsteunen zijn van Febi Bilstein. Komen van www.x1-autoteile.de/
In elk geval bedankt voor de tip, ik noteer het adres.
Maandag middag kwam het bestelde onderdeel aan, dat was veel sneller dan verwacht. Kostprijs €50 + 12.50 euro verzending.
rond 1400u begonnen met de werkzaamheden: eerst de bovenste steun losgemaakt, uitlaat aan de turbo, slangetje van de steun en moer steun los (dat ging vrij gemakkelijk), daarna onder de wagen de beschermplaat losgemaakt, de dwarse steun waar de cat op rust (4 boutjes) uitlaat toch maar vastgebonden en om wat makkelijker te werken ook het hitteschild verwijdert.
Na 2 uurtjes en een koffie was de klus klaar. Ik tevreden en mijn karretje ook. Dat heet dan gelukkig zijn...(Ann Cristie-oud vlaams liedje) vooral omdat ik een pak geld in mijn zakje hou!
:shockingzap: :shockingzap:
Doeke Dobma
5th Gear member

Mooi zo! En nu weer lekker genieten van de auto...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”