dit klinkt als een wondermiddel :shock:

Owattrol schijnt tevens een dergelijke samenstelling te hebben....
Dat doet de gekookte versie een stuk minder. En de zelfontbranding ontstaat pas als je een stapel in olie gedrenkte doeken op een hoop gooit. Dan kan de hitte niet ontsnappen en door broei ontstaat zelfontbranding net als in een hooiberg.Het stinkt verschrikkelijk, ook na een paar maanden.
Klopt helemaal. Ben zelf wat meer gevoeliger voor die lucht denk ik.Iroll schreef:Dat doet de gekookte versie een stuk minder. En de zelfontbranding ontstaat pas als je een stapel in olie gedrenkte doeken op een hoop gooit. Dan kan de hitte niet ontsnappen en door broei ontstaat zelfontbranding net als in een hooiberg.Het stinkt verschrikkelijk, ook na een paar maanden.
Dat is mijn 1800ES uit '73 en heb haar in '99 geimporteerd vanuit California. Ik mag dus al bijna 12 jaar van haar gezelschap genieten!Even off topic... Ik ben geen doorgewinterde Volvo kenner maar de auto op je
avatar is dat een P1800 o.i.d. Heb eens foto's bekeken op het Internet.
Wat een mooie auto is dit... Hoop er ooit eens een te bezitten.
Welke Owatrol gebruik je? Ik zie dat er verschillende soorten zijn.martinsvolvo240 schreef:Alles wat roest en zelfs dikke korsten behandel ik met Owatrol. Dit is een toevoeging in de verfindustrie. Ik gebruik het veel in de maritieme sector. Ik geloofde het eerst niet maar dikke roetkorsten heb ik ingesmeerd (gesopt) met owatrol. Dit dringt door tot het blanke staal en drukt de roestkorst los. Lichte delen conserveer je ook goed en dat blijkt met mijn 240.
succes en groet Martin
Dank je.martinsvolvo240 schreef:Owatrol Oil. Zie ook de link naar
http://www.veterancar.nl/overigeprodukten.htm
Succes en groet
Graag! Ben erg benieuwd.xnozemx schreef:...Wil je echt weten welk 'recept', dan kan ik een buurvrouw vragen hoe zij haar historisch (woon)scheepje heeft behandeld.