Probeerde mijn remblokken zelf te vervangen, relatief simpel klusje, ware het niet dat de Brezan (auto-onderdelen leverancier) blokkenleverde van een fromaat die zo dik zijn dat je de klauw met de nieuwe blokken niet meer over de schijven kunt krijgen. Te dikke blokken dus.
Is dit bekend? kanik de blokken alleen bij de (dure) Volvodealer verkrijgen / vervangen?
groet, Ton P.
remblokken voorwielen
- chrisje
- 3rd Gear member
Het zou idd wel kunnen dat ze dikker kunnen zijn, maar heb het zelf nooit mee gemaakt. Je zou ze terug kunnen brengen en vergelijken met een ander setje.
Of anders kom je toch uit met de blokken van de dealer
Of anders kom je toch uit met de blokken van de dealer
-
- 5th Gear member
Kijk eens bij de Nordicar webshop http://www.volvo-parts.nl/
Ik zie daar standaard blokken voor € 57,50 en origineel voor € 85,68
Ik zie daar standaard blokken voor € 57,50 en origineel voor € 85,68
- FrankS60
- 5th Gear member
Nordicar is een vrij bekende toko in noord holland voor onderhoud en verkoop aan oude en nieuwere volvo's. Kun je gerust spullen bestellen.
Verder verbaasd het mij wel dat je het niet pas kunt krijgen, ik weet niet hoe goed je monteurskwaliteiten zijn dus kan niet uitsluiten dat het echt niet past maar ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Verder verbaasd het mij wel dat je het niet pas kunt krijgen, ik weet niet hoe goed je monteurskwaliteiten zijn dus kan niet uitsluiten dat het echt niet past maar ik heb nog nooit zoiets gehoord.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Ton P.
- 1st Gear member
mijn monteurskwaliteiten zijn niet zo geweldig, maar voor het vervangen van een paar remblokken zijn die ook niet nodig. de blokken klikken met veren in de klauw, dus veel afstelwerk zit er niet aan. maar ik begrijp wat je bedoelt, en twijfelde toen zelf ook een beetje. Vervolgens naar de kwikfit in Nijmegen gegaan op de Van Rosenburgweg. Die lopen dan naar de buren (wederom Brezan) om ze te halen en je raadt het al. Niet passen, net te dik om over de schijf te krijgen.
dus dan vraag ik mij af of de blokken van de leverancier van de Brezan, dikkere blokken levert? Groet, Ton
dus dan vraag ik mij af of de blokken van de leverancier van de Brezan, dikkere blokken levert? Groet, Ton