kantelen wiebelen motorblok

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
elianmars
5th Gear member

piotrV70 schreef:
elianmars schreef:Ik kan me bijna niet voorstellen dat je geen extra trillingen voelt nu. Ik werd al gek van een hardere motorsteun op de originele balk.

Ik ben van plan binnenkort deze aan te schaffen:

Afbeelding
En "deze" is ?
http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=33403
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
piotrV70
5th Gear member

nauticbluepearl schreef: Ik heb nu de 'ipd strut brace conversion' kit gekocht. hiermee word de motorsteunbalk star gemaakt.
verder een nieuwe volvo OEM steun bovenste motorsteun gekocht en gemonteerd.

Mijn ervaring: iets meer trilling, vooral in de versnellingspook. prima draaglijk. kantelen is minder, maar niet genezen. lijkt ook verandert in 'wiebelen' (3-4 keer heen en weer ipv 1-2 keer)
Mijn grootste irritatie is het feit dat het lastig is om soepel weg te rijden, zonder dat de boel gaat bokken en de motor gaat kantelen. Stuur- en rijgedrag vind ik verder prima. De bovenste motorsteun heb ik al vervangen (origineel volvo). Het kantelen is nog niet over. Wat kan ik nu eerst het beste doen: de baksteun vervangen (en door een originele of een stijvere) of de strutbar conversion toepassen ? En: waar heb je de conversion kit gekocht ?

Edit gevonden bij Europeantuning. Hebben van de dollars gewoon euro's gemaakt. Ik ga eerst dit http://forums.swedespeed.com/showthread.php?70274 proberen. Maar: wat is een "fender washer" en waar koop ik zulke ringen ? (niet bij de gamma denk ik)

Update: Boodschappenlijstje ziet er dan zo uit: (europese maten vet)

(4) 3/4" large fender washers - two per mount (underside) - at $0.29/each. = M20
(2) 7/16" flat washers - one per mount (topside) - at $0.14/each. = M10
(2) 7/16" black neoprene rubber washers - one per mount (topside) - at $0.69 for a bulk package. = M10

"fender washer" = carrosseriering, alleen de rubber M10 ringen heb ik nog niet gevonden.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
FrankS60
5th Gear member

Die conversion komt van IPD. IPDUSA.com of via european tuning, de Nederlandse dealer van IPD spullen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
donald1957
2nd Gear member

piotrV70 schreef:
nauticbluepearl schreef: Ik heb nu de 'ipd strut brace conversion' kit gekocht. hiermee word de motorsteunbalk star gemaakt.

Mijn ervaring: iets meer trilling, vooral in de versnellingspook. prima draaglijk. kantelen is minder, maar niet genezen. lijkt ook verandert in 'wiebelen' (3-4 keer heen en weer ipv 1-2 keer)
Mijn grootste irritatie is het feit dat het lastig is om soepel weg te rijden, zonder dat de boel gaat bokken en de motor gaat kantelen. Stuur- en rijgedrag vind ik verder prima. De bovenste motorsteun heb ik al vervangen (origineel volvo). Het kantelen is nog niet over. Wat kan ik nu eerst het beste doen: de baksteun vervangen (en door een originele of een stijvere) of de strutbar conversion toepassen ? En: waar heb je de conversion kit gekocht ?
Is het niet een koppelingsprobleem/dualmass vliegwiel ?
Ik had (vroeger toen ik nog Volvo reed) hetzelfde probleem bij wegrijden met iets teveel gas. Ging de motor ook 'slaan', Was volgens mij het dualmass vliegwiel dat ten einde liep.
piotrV70
5th Gear member

donald1957 schreef:
piotrV70 schreef:

Is het niet een koppelingsprobleem/dualmass vliegwiel ?
Ik had (vroeger toen ik nog Volvo reed) hetzelfde probleem bij wegrijden met iets teveel gas. Ging de motor ook 'slaan', Was volgens mij het dualmass vliegwiel dat ten einde liep.
Nee, het is echt het kantelen van de motor. Bovendien: 116.000km. Bij de laatste grote beurt is er ook naar gekeken en gezegd dat dit gebruikelijk is bij de V70. (komtie: produkteigenschap !)
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
piotrV70
5th Gear member

Ik heb deze http://forums.swedespeed.com/showthread.php?70274 modificatie vandaag toegepast. Bij mijn V70 had ik genoeg aan 4 M20 ringen, eentje aan de bovenkant en eentje aan de onderkant.

Kosten: 80 cent en een halfuurtje werk. Effect: bovenverwachting ! Ik rij nu soepel weg en het kantelen/wiebelen is met 90% verminderd. Trillingen: geen.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
edraket
7th Gear member

Je kunt er ook een oring tussen stoppen, dan ben je ook van die beweging af.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
SuperKnutsel
4th Gear member

piotrV70 schreef:

Edit gevonden bij Europeantuning. Hebben van de dollars gewoon euro's gemaakt. Ik ga eerst dit http://forums.swedespeed.com/showthread.php?70274 proberen. Maar: wat is een "fender washer" en waar koop ik zulke ringen ? (niet bij de gamma denk ik)

Update: Boodschappenlijstje ziet er dan zo uit: (europese maten vet)

(4) 3/4" large fender washers - two per mount (underside) - at $0.29/each. = M20
(2) 7/16" flat washers - one per mount (topside) - at $0.14/each. = M10
(2) 7/16" black neoprene rubber washers - one per mount (topside) - at $0.69 for a bulk package. = M10

"fender washer" = carrosseriering, alleen de rubber M10 ringen heb ik nog niet gevonden.
Heb ik er ook onder zitten deze conversion kit, kost wat maar dan heb je ook wat! Het verschil is enorm..........
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”