Auto staat scheef

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Hallo mensen,

Na lang afwezig te zijn geweest omdat ik geen Volvo meer had ben ik weer overgestapt op een Volvo. Daarom kan ik hier weer voldoende tips en ideeen opdoen mocht ik problemen hebben met mijn Volvo 460.
Ik heb trouwens per toeval exact dezelfde Volvo als hiervoor, behalve het kenteken dan. Een donkergroen metallic Volvo 460 1.8i 96', met minder roest, mooier qua uiterlijk, minder kilometers, een airco die het wél doet en goedkoper bij aanschaf.

Wel zijn/waren er een paar kleine mankementjes.

Spruitstuk gescheurd bij flens = gerepareerd
Achterlicht barst,
Deuk in velg = Wordt vervangen
1 band weinig profiel = Wordt vervangen.
Roest op bekende plaats = Minimaal
Trillende dakhemel
Trillend hitteschild = lastig ;)
Beetje onbelans in auto + kwestie van uitlijnen/balanseren
Bestuurders stoel niet mooi
Bijrijders stoel niet te verstellen = deze wil ik vervangen voor een eventueel leder of half leder interieur, dus mocht iemand dit nog hebben liggen dat houdt ik mij aanbevolen.

Maar wat ik toch wel raar vind is dat mijn 460 rechts lager hangt dan links. Zelf weet ik niet waar dit aan zou kunnen liggen. Schokbreker? vering slap? Wie heeft hier enig ervaring mee en hoe kan ik dit het beste oplossen?

Verder rijdt, stuurt en schakelt de Volvo uitermate goed.

Ik hoop dat ik hier op dit forum weer met veel plezier ideeen kan opdoen en misschien een ander kan helpen met een probleem.

Gr. Mark
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Opnieuw welkom dan maar :D
Trillende dakhemel
Heb ik ook last van, maar het hele interieur is nooit stil geweest :p
Trillend hitteschild = lastig
Zat bij mij ook los, maar is makkelijk vast te maken. Zit grotendeels met een paar kleine boutjes vast. Toen hij pas op de brug stond heb ik dat mij weer vastgezet.

Het scheef hangen weet ik helaas niet. Versleten vering/schokbreker zou kunnen, maar raar dat dat dan aan 1 kant gebeurd. Je zou eerder zeggen dat het dan voor of achter moet zijn i.p.v. links of rechts.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik denk een veer gebroken.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

945i schreef:Ik denk een veer gebroken.
Dat denk ik ook, de voorste veren willen nog weleens breken. Liever niet mee rijden, als je pech hebt schiet de veer los en door je band heen onder het rijden. Dat wil je niet meemaken.
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Tijdens APK is dat niet geconstateerd overigens, want deze kwam zonder problemen er door heen gekomen.

Maar er is dan een voorste veer gebroken??
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Of de vorige bestuurder is formaatje walvis geweest....
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Als het afgebroken deel weg is, is dat niet perse afkeur.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Het zal best met de vering te maken hebben, heb je ook al naar de banden gekeken of ieder dezelfde hoogte heeft bv 185/70/14.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Het is een wonder, de auto staat gewoon weer echt, heb er niets aan gedaan.
Aan allebeide kanten past er net een sleutel tussen band en spatbordscherm.

Dus Case closed!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”