Na lang afwezig te zijn geweest omdat ik geen Volvo meer had ben ik weer overgestapt op een Volvo. Daarom kan ik hier weer voldoende tips en ideeen opdoen mocht ik problemen hebben met mijn Volvo 460.
Ik heb trouwens per toeval exact dezelfde Volvo als hiervoor, behalve het kenteken dan. Een donkergroen metallic Volvo 460 1.8i 96', met minder roest, mooier qua uiterlijk, minder kilometers, een airco die het wél doet en goedkoper bij aanschaf.
Wel zijn/waren er een paar kleine mankementjes.
Spruitstuk gescheurd bij flens = gerepareerd
Achterlicht barst,
Deuk in velg = Wordt vervangen
1 band weinig profiel = Wordt vervangen.
Roest op bekende plaats = Minimaal
Trillende dakhemel
Trillend hitteschild = lastig

Beetje onbelans in auto + kwestie van uitlijnen/balanseren
Bestuurders stoel niet mooi
Bijrijders stoel niet te verstellen = deze wil ik vervangen voor een eventueel leder of half leder interieur, dus mocht iemand dit nog hebben liggen dat houdt ik mij aanbevolen.
Maar wat ik toch wel raar vind is dat mijn 460 rechts lager hangt dan links. Zelf weet ik niet waar dit aan zou kunnen liggen. Schokbreker? vering slap? Wie heeft hier enig ervaring mee en hoe kan ik dit het beste oplossen?
Verder rijdt, stuurt en schakelt de Volvo uitermate goed.
Ik hoop dat ik hier op dit forum weer met veel plezier ideeen kan opdoen en misschien een ander kan helpen met een probleem.
Gr. Mark