Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

B-lennium schreef:Pictures please :)
Cylinderkop verbrandingsruimtes nog niet af

Afbeelding
Fftjes op een ouwe kop zitten spelen met uitlaatpoorten
Oude uitlaatklepzitting
Afbeelding
gefreesde uitlaatklepzitting

Afbeelding
en ken je dit ding :P?

Afbeelding
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Carburatie van de penta? Uitlaat spruitstuk is ook apart!
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Inderdaad, uitlaatspruitstuk lijkt trouwens net op een soort wapen :P



Het penta blok wordt direct gekoeld met zoetwater uit een meer :roll:

Afbeelding

Alle cilinders komen op dezelfde ruimte uit, tevens is het spruitstuk watergekoeld.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Afbeelding

Inhoud is nu ~ 65 ml (incl A koppakking) dit komt neer op compressieverhouding van 1:8,7 :)
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

leuk! dr op en gaan? :)
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

B-lennium schreef:leuk! dr op en gaan? :)
cylinderkop moet ik nog ff voorzien van een nieuwe inlaatklep zitting en de kleppen slijpen maar ik verwacht dat het er binnen een paar weken op zit ;) Zal ik nog lager gaan dan 1:8,7 ??
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Hoe weet je dit zo zeker? Heb je ook de inhoud gemeten van de cilinder zelf? (Ik dacht dat de zuigers in bovenste dode punt namelijk nog een paar mm lager liggen dan het gietijzeren oppervlakte!?


Zou zonde zijn als je compressie ineens HEEL laag wordt..

Verder leuk om te volgen! :P
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Daar heb je inderdaad een punt! Gelukkig zat blokken staan om even te kijken :P

Afbeelding
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Niet lager gaan, anders hou je geen off-boost vermogen over. Ik rijd 8.7:1 met 0.7 bar boost op 98 zonder problemen, op gas kun je nog hoger. Met meer compressie is je spool ook beter.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Afbeelding
LPG Vapouriser Reducer SGI autogas KME AFC 285bhp 001

die moet ik hebben, ik merkte vorig jaar dat mn verdamper er toch moeite mee had.
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Ik neem aan dat je eerst op benzine gaat rijden, en later pas op gas? Je kunt trouwens prima een extra verdamper bij schakelen hoor.

Hoe is het met je reset problemen?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik ga op beide brandstoffen rijden, met de echte versie van tunerstudio is afstellen peunuts zoals je zelf ervaren hebt. Het zal wel even kritisch zijn om te kijken tot hoever mn huidige gasverdamper en injectoren gaan. Reset problemen zijn gelukkig helemaal over met de golf3 bobine + verdeler.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

ziet er tof uit alemaal... maar wanneer kunnen we weer wat rijdende fimpjes van jullie verwachten?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Tja, rijden en filmen... over 2 weken?
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Elandrun?? :D
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

sideways all tha way :P, wanneer is dat? 4 april, ik denk dat dat wel gaat lukken. Ferdy?
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Leuk! Dan kom ik hopelijk kijken met de 1800!
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Haha, ik zal kijken of het lukt :P! In ieder geval vandaag de versnellingspook voorzien van een nieuw plastic glijlager, nu werken alle versnellingen weer :roll:
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

huidige status! Cilinderkop uitlaatkanalen enigzins bijgefreesd voor een betere stroming om de klepgeleider. Kapotte inlaatzitting vervangen door een bus erin de persen. Tevens alle kleppen vervangen voor een setje uit een jonge penta kop.

Tevens koppakkingset besteld en 5 liter millers olie 20W50, de turbo lust het liefst 10W40 van redelijke kwaliteit. Verwacht dat de 20W50 niet direct een probleem gaat opleveren.
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

ik heb er nu 10W60 synthetische olie in zitten, werkt perfect! 4/5bar stationair koud, 1,5 bar stationair warm/heet (olie wordt 110+ graden bij flink blazen op de snelweg en dan stoppen)

Ik heb allerlei spook verhalen gehoort over synthetische olie en oude motoren, ik heb er geen probleemen mee.

p.s. 6 liter olie toch?
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”