Nooit geweten.............

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
ZX10r
5th Gear member

Iroll schreef:
Bij een D2 is het snel duidelijk natuurlijk, maar ik heb testbankuitdraaien gezien van een Impreza WRX met verschillende brandstoffen, waarbij het verschil tussen de hoogste en laagste run bijna 40 pk was :O
Een Soeb rijdt juist zuiniger met hoge octaan brandstof spreek ik uit ervaring. Scheelde bij mij -10%. Zal daardoor juist minder uitstoten bij meer vermogen omdat hij veel efficienter omgaat met hoog octaan brandstof. Maar met zijn G klasse qua CO uitstoot zal je echt geen last hebben van belasting voordeel!
G label is dat voor Groen (zelfde als A) ? ;-) Ik heb F is zeker vout
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
FrankS60
5th Gear member

Nee F is van F*cking nice! :wink: :lol:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
diesel01
Geartronic member

ZX10r schreef:
Als je het voordeel van minder bijtelling wil hebben moet je ook maar gebruik maken van de basis waarop dit gebaseerd is (zuiniger zijn en dus geen 140 op de linker baan of mij proberen bij te houden). En anders straffen.

;-)
Hoppatee +10
Ze racen alles en iedereen voorbij en kijken dan met een blik, jaaaammmmaaar ik ben lekker groen. :laughing6:
:thebirdman: ja en ik poets mijn tanden elektrisch, dus ik ben ook groen.
'gas geven doet met zijn D5'
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Iroll
6th Gear member

ZX10r schreef:
Iroll schreef:
Bij een D2 is het snel duidelijk natuurlijk, maar ik heb testbankuitdraaien gezien van een Impreza WRX met verschillende brandstoffen, waarbij het verschil tussen de hoogste en laagste run bijna 40 pk was :O
Een Soeb rijdt juist zuiniger met hoge octaan brandstof spreek ik uit ervaring. Scheelde bij mij -10%. Zal daardoor juist minder uitstoten bij meer vermogen omdat hij veel efficienter omgaat met hoog octaan brandstof. Maar met zijn G klasse qua CO uitstoot zal je echt geen last hebben van belasting voordeel!
G label is dat voor Groen (zelfde als A) ? ;-) Ik heb F is zeker vout
Helemaal nie, 'tis de G van Giftig
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Aldus:

Een F 16 heeft geen katalysator en dus mijn D5 geen roetfilter.

De kern van de zaak is dus die leaserijder die wel een dikke bak wil rijden maar die bak is dan zwaar ondergemotoriseerd? Toch? vanwege de bijtelling dus. Een V70 met een 1,6 dieseltje, dat idee. Ik krijg dan een beetje hetzelfde gevoel als bij een Rolls Royce met een LPG tank.

Met de huidige brandstofprijzen en belastingtarieven kan het niet uit maar ik geef er zelf nog steeds de voorkeur aan om met mijn eigen voiture te rollen tegen een fatsoenlijke KM vergoeding dan een leasbakkie voor de deur te hebben.
Kan ik ook net doen en laten en tunen wat ik wil, als ik dat zou willen.

Naast mij woont trouwens een mooi leasevoorbeeld. Dure Lexus, full options, in de lease maar vanwege de bijtelling staat het ding in de weekenden en de vakanties dus gewoon in de garage en gaat de hele familie met een Peugeotje 206 aan de rit. Het mot wat lijken maar mag niks kosten zeg maar.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
ZX10r
5th Gear member

Dat weer een heel ander voorbeeld van die lexus, ik rij mijn auto ook alleen maar zakelijk. Moet je maar eens uitrekenen wat de bijtellling wordt van een 25% auto van bijv 80K. Daar wordt je dus niet vrolijk, dan kan je privé gewoon een S60 T4 momentum leasen (15k km 4 jr).
Out XC 70 D5 full option
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een "kale" S60T4 Momentum kost in de lease € 1.047,20 incl. de btw/brandstof per mnd, je netto bijtelling was bij € 80K cataloguswaarde € 867,--. geweest, daar ga je een echt kale S60T3 nog niet voor redden.

bron: www.directlease.nl
Volvo for life
drowel
5th Gear member

ZX10r schreef:Dat weer een heel ander voorbeeld van die lexus, ik rij mijn auto ook alleen maar zakelijk. Moet je maar eens uitrekenen wat de bijtellling wordt van een 25% auto van bijv 80K. Daar wordt je dus niet vrolijk, dan kan je privé gewoon een S60 T4 momentum leasen (15k km 4 jr).
Daarom is het hier ook een R-edition geworden, en niet de (bijna nieuwe) T6 waar we naar gekeken hebben.

Ach, daarom is er natuurlijk de Toyota IQ waarmee we altijd heerlijk in die linkerbaan kunnen hangen ;)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Toch snap ik die bijtellngsargumentatie nooit zo goed, je laat een redelijke Lexus ongebruikt voor de deur staan om je uitgespaarde € 867,-- p/mnd stuk te gaan slaan op een klein autootje.
Even wat kosten per maand bij eigendom, bij 15.000km/jr en 1 op 10 kijk je naar € 200,-- voor brandstof, € 50,-- voor mrb, € 50,-- voor insurance, € 75,-- voor regulier onderhoud, € 50,-- voor onverwachte kosten en € 400,-- afschrijving (bij een auto met een nieuwprijs van € 35.000,-- die na 4 jaar opbrengt € 15.800,--)
Volvo for life
ZX10r
5th Gear member

Gelukkig hebben we meer volvo's op stal staan, het leasetarief is daardoor iets anders (lease prive overigens niet) en de kosten (onderhoud en onverwacht) gaan we ook iets anders mee om.

Kortom mijn situatie is niet te vergelijken.

Daarnaast vindt ik het zelf niet zo slim om duurdere auto's privé nieuwe te rijden, rijd je gebruikt dan wordt het plaatje toch al gauw anders.

Als je privé een vergelijkbare auto als zakelijk wilt rijden kan je beter gebruikt rijden.

Daarnaast is de aanschaf van een auto in één keer en die bijtelling het je maandelijks, voor het gevoel maakt dat veel uit. Zeker als je de verhouding privé / zakelijke km's gaat bekijken wordt je daar niet vrolijk van.

De meeste gezinnen hebben daarnaast 2 auto's omdat moeders ook van het pad af wil, die kosten heb je dan toch al. Ik vind het dan een beter idee deze te upgraden (goed verkoop argument naar vrouw: normale auto kost x maar tel ik daar de helft van mijn bijtelling bij dan zijn we goedkoper uit) naar iets wat mij ook bevalt om mijn privé km in te rijden.

Als je speciaal een 2e auto aan moet schaffen ivm de bijtelling wordt het vehaal al snel wat anders (wat zijn de zakelijk en privé eisen) en is het vaak slimmer om je zakelijke auto ook privé te gebruiken.

Maar uiteindelijk kost auto rijden gewoon bakken met geld en zijn slechte investeringen.
Out XC 70 D5 full option
FrankS60
5th Gear member

drowel schreef:
ZX10r schreef:Dat weer een heel ander voorbeeld van die lexus, ik rij mijn auto ook alleen maar zakelijk. Moet je maar eens uitrekenen wat de bijtellling wordt van een 25% auto van bijv 80K. Daar wordt je dus niet vrolijk, dan kan je privé gewoon een S60 T4 momentum leasen (15k km 4 jr).
Daarom is het hier ook een R-edition geworden, en niet de (bijna nieuwe) T6 waar we naar gekeken hebben.

Ach, daarom is er natuurlijk de Toyota IQ waarmee we altijd heerlijk in die linkerbaan kunnen hangen ;)
Die rijd ik er altijd gelijk af! :wink: :lol:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Ben het helemaal met je eens Bart. Soms kunnen mensen niet rekenen.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
drowel
5th Gear member

Moet eerlijk zeggen dat als ik met die IQ gewoon overal zo hard mogelijk rijd. (150 ruim op de snelweg) haal ik toch nog ruim 1 op 15. Vind ik niet heel slecht moet ik zeggen.
ZX10r
5th Gear member

Dan misbruik je de auto, een auto met minder bijtelling en voordelen door het opgegeven verbuik zouden verplicht moeten worden het opgegeven verbuik te halen (ook al klopt de meting / manier waarop ze dit vaststellen niet). Lekker laten checken door de dealer. Doe je dat niet HEFFING omdat je de regelingen misbruikt. ;-)
Out XC 70 D5 full option
ZX10r
5th Gear member

XC30 schreef:Ben het helemaal met je eens Bart. Soms kunnen mensen niet rekenen.
Niet alle omstandigheden zijn hetzelfde, maar ik neem aan dat je dit in het algemeen bedoeld.

In het geval van één auto huishoudens en een modale auto heb is het nemen van de bijtelling meestal beter.
Out XC 70 D5 full option
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

drowel schreef:Moet eerlijk zeggen dat als ik met die IQ gewoon overal zo hard mogelijk rijd. (150 ruim op de snelweg) haal ik toch nog ruim 1 op 15. Vind ik niet heel slecht moet ik zeggen.
Kan me goed voorstellen dat je hard rijdt met een IQ er zal iemand achterin rijden :shock:
Volvo for life
XC30
4th Gear member
Contacteer:

ZX10r, Klopt idd, ieder situatie kan weer anders zijn. En ook de individuele behoefte is verschillend. Ik kies bewust voor de bijtelling en mag dan ook prive in de XC60 rijden. Daar geniet ik echt van en die extra afdracht aan de blauwe brigade heb ik er graag voor over. Mijn collega daarentegen heeft zakelijk een V70 R-edition staan en rijd prive in een S40 van 4 jaar oud. Hij mag idd op vakantie in de S40 (prima auto overigens maar minder ruim), terwijl de V70 op de oprit staat.

Dus ieder zijn eigen keus.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”