Rode Koni's

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
sven-
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18

Je hebt achter al gele Koni's zitten, wil je dan voor rode of gele Koni's uiteindelijk?
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Deze verkoop ik uiteindelijk. Gele Koni's zijn nog een stukje sportiever, daar hou ik wel van :P
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Het is me gelukt! Zat wel veel werk, ben er alles bij elkaar bijna een dag mee bezig geweest.

Gat boren voor de onderste cartridge bevestiging
Afbeelding
M12 bout met standaard draad, heb nieuw draad getapt en de Koni demper. Voor de zekerheid heb ik bout toch maar geborgd met Loctite. Dan kan die i.i.g. niet zomaar loskomen.
Afbeelding
Hier zit de cartdridge er los in
Afbeelding
Hier zit het vast
Afbeelding
En weer compleet met de bovenste afdekkap
Afbeelding
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Mooi werk! Maar ben je er al achter of ze voor de 400 serie zijn of niet?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Zijn zeker voor de 400 serie. De vullingen pasten zo in de originele schokdemperbehuizing.
Van de buitenkant ziet het er nu hetzelfde uit als orginele schokdempers. Alleen weet ik dat het vanbinnen anders zit en het rijdt een stuk beter als origineel.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”