Hallo allemaal,
sinds kort ben ik ook een eigenaar van een 440, had me nog niet in de steek gelaten....tot sindskort...
Dit is het probleem (mss dat julie me verder kunnen helpen):
Zonder enige meldingen of knipperende lampjes of wat dan ook, kregen we hem niet meer gestart, althans niet op dat moment... auto laten staan bij het werk en volgende dag mbv multimeter de accu door gemeten, ik meette een voltage van 12.5V
Heb toen geprobeerd te starten en dat ging waarna ik snel naar huis ben gereden. Thuis aangekomen ben ik gaan kijken met een vriend van me wat nu daadwerkelijk het probleem was, wij dachten dus de accu (deze bij de winkel laten doormeten en inderdaad er zat een kortsluiting binnen een cel). Waarna ik een nieuwe heb gekocht met de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn.... Niets is minder waar....2dagen later...weer stil....wéér niet aan de praat te krijgen, nadat we een multimeter eraan hadden gehangen kwamen we tot de conclusie dat de dynamo wel eens kapot zou kunnen zijn...prima, ook die heb ik vervangen (weliswaar met een gereviseerde maar oké).
Sinds gisteren staat hij wéér stil en ben ik aan het eind van mijn latijn, de kleine stukjes binnen het dorp dat gaat prima. Maar zodra ik wat langer onderweg ben geweest krijg ik hem niet meer aan de praat. WAT TE DOEN??? IS HET DE STARTMOTOR?? IS HET HET CONTACTSLOT?? IS HET DE STARTONDERBREKING?? IS HET DE BENDIX???
Als ik hem probeer te starten en hij start dan ook niet, hoor ik wel binnenin geratel (snel achter elkaar geklik... is dat idd de bendix??)
Lang verhaal, maar dan kunnen jullie ook een betere diagnose stellen neem ik aan!!!
440 1.8automaat uit 1994
- Iroll
- 6th Gear member
De motor draait dus niet tijdens het starten begrijp ik? Als je enkel geklik hoort dan is of het startrelais naar de knoppen of de bendix. Nadeel van een automaat (CVT in jouw geval) is dat je 'm niet kan aanduwen!
- Sebastiaan B
- Starter
Inderdaad, dat is het grootste nadeel... Dat zijn de opties die ik ook had, aangezien ik de accu en dynamo al vervangen heb!!
Dan blijft voor mij de startmotor, bendix,startrelais en het contactslot nog over...
Heb je enig idee wat dat gaat kosten???
Dan blijft voor mij de startmotor, bendix,startrelais en het contactslot nog over...
Heb je enig idee wat dat gaat kosten???
- Iroll
- 6th Gear member
Met een beetje zoeken op het net is er een gereviseerde startmotor voor rond de €75 te vinden. Is goed te doen om hem zelf te monteren, op een brug ben je ruim een uur kwijt. Laten monteren zal schat ik rond de €100 kosten. Uiteraard afhankelijk van de garage, prijzen willen nogal eens verschillen.
- kip88
- 3rd Gear member
Nieuwe startmotor heb ik e.v.t. nog wel voor je liggen, maar eerst even nagaan wat Iroll zegt: gewoon luisteren of je het relais hoort klikken als de startmotor niet rond wil gaan. Zo ja, dan ligt het aan de startmotor.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- Sebastiaan B
- Starter
Alles werkte prima, accu oké, startmotor oké, dynamo (!) oké, alleen kreeg de auto op onbepaalde momenten via contactslot geen 12 V, dus uitelkaar gehaald en wat bleek: het elektrische gedeelte (dat blokje) was kapot.... Heb het via de dealer besteld en moet 33 euries betalen. Vind het best prijzig, maar goed dat weet je via de dealer!!!! Kwam gisteren thuis en bleek dat mijn einddemper ook nog, op de las, door was.... ook alweer 50 á 60 euries.
Ik moet ook de motor ook nog een beetje voorzien van olie, moet er nu 5W40 of 10W40 in?? Weet het niet meer!
Ik moet ook de motor ook nog een beetje voorzien van olie, moet er nu 5W40 of 10W40 in?? Weet het niet meer!
- Sebastiaan B
- Starter
Had voor de zekerheid nog eens bij de dealer nagevraagd en inderdaad er moet 10W40 in!!!!
Toch bedankt, voor jullie reacties....waren echt zeer behulpzaam allemaal!!!
Ik hoop dat ik nog jaren plezier van mijn zweedse jongen mag hebben!!!
Ben wat dat betreft ben ik erg tevreden met hem... Nu de einddemper nog vervangen en twee nieuwe bandjes voren, apk en dan kunnen we er weer tegenaan! Hihi... blijft toch leuk...autorijden! Vooral nu de benzine prijs ook al torenhoog staat. (Hier bij ons staat ie rond de 1.639)
Toch bedankt, voor jullie reacties....waren echt zeer behulpzaam allemaal!!!
Ik hoop dat ik nog jaren plezier van mijn zweedse jongen mag hebben!!!
Ben wat dat betreft ben ik erg tevreden met hem... Nu de einddemper nog vervangen en twee nieuwe bandjes voren, apk en dan kunnen we er weer tegenaan! Hihi... blijft toch leuk...autorijden! Vooral nu de benzine prijs ook al torenhoog staat. (Hier bij ons staat ie rond de 1.639)
-
- 3rd Gear member
Het is een betrouwbare serie alleen de roestprobleem is het ergste,ik rij ernu zo,n 4 jaar erin en nooit uitgevallen..
Hier is het nu 1,59(zolang het duurd)
Hier is het nu 1,59(zolang het duurd)
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)