droosebo schreef:ze zijn er aan de kant van de stofhoes eruit gerold.
ik heb de ring waar de kogels in lopen ook eruit, en ben dus van plan morgen alles schoon te maken en inderdaad er nieuw vet erin te stoppen.
inderdaad wordt je er erg vies van, dat vind ik niet erg, als het maar weer goed komt.
ik wil de as aan de wielkant niet los maken en proberen met een hoop vat waar de kogels dus inblijven hangen er weer in te proppen.
Ik heb al gemerkt dat het erg precies komt.
Maar goed wat er uit is gekomen zal er ook wel weer in gaan..
gr Dick
Een handige methode om de assen weer inelkaar te zetten is om de homokineet rechtop in een grote bankschroef te zetten, hoezen losmaken, de andere (boven) kant vd as (dus niet aan de homokineet) met een binnenband van een fiets ophangen zodanig dat deze ong. in evenwicht is.
Dan verder door een voor een de kogels er in te duwen naarmate er meer kogels in zitten kun je de as opzij duwen en de rest vd kogels er in stoppen.
Voordat je begint moet je weten wat de stand moet zijn vd as tov vd homokineet, nu lijkt het dat de banen vd as en homokineet met elkaar overeen moeten komen maar dit is niet zo, je merkt het vanzelf als de vierde kogel zich niet laat plaatsen dan zit je niet goed en moet je de as 1/6 verdraaien.
Als alles weer op zijn plek zit de homokineten borgen, anders wordt je er te handig in
Uploaded with
ImageShack.us