Uitlaat ophangrubbers

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo_Amstelveen
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

FF een vraagje, puur omdat dit moet gaan doen en geen ervaring heb met zuks. Verder kan ik niet iets duidelijks vinden hierover, maar dat kan aan mij liggen :)

Weet iemand hoe ik het beste de uitlaatrubbers, waar de einddemper in hangt, kan vervangen??
Ik heb ze al in huis, maar heb vanavond ff snel geprobeerd en kreeg het niet makkelijk los. Eigenlijk helemaal niet.
Afbeelding
En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Voor zover ik weet gewoon trekken. Heb ze laatst ook los gemaakt bij m'n donorauto. Zit alleen even te denken hoe het ook alweer in elkaar zit, maar dacht gewoon trekken, beetje wringen enzo ;)
Gast

wel beetje silikonenspray in de openingen spuiten, glijdt hij wat gemakkelijker over de ophangpunten.
Verder is mijn ervaring dat je de uitlaat wat omhoog moet drukken.
Ik heb een hefbrug, vandaar dat de uitlaat (met rubbers) onder de S60 monteren gemakkelijk was.
Steun onder uitlaat, brug wat zakken en dan is het monteren van de rubbers een fluitje van een cent.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je hebt er speciale lange haken met een handvat voor. Maar met een stevige schr.draaier als wrikijzer moet het ook lukken om ze lostehalen en weer vast te zetten. De oude kan je trouwens net zo goed lossnijden, je gaat ze toch vervangen.
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

oude snij je er van af, oppassen met vingers. Uiteraard kan hard trekken ook maar je kan er zo slecht bij.
Nieuwe met vaseline erop.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Hugo_Amstelveen
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

OK, thnx voor de info.
Ik ga het vandaag eens ff proberen.

:( ja natuurlijk, de oude kan ik inderdaad gewoon lossnijden.........
dummy me....
Afbeelding
En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
Gebruikersavatar
Hugo_Amstelveen
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Gelukt !!

Viel nog niet mee om het 2e rubber om het pennetje geschoven te krijgen, maar ze zitten erop.

Helaas blijft de uitlaat toch een beetje 'lekken' bij de overgang van middendeel naar achterste deel, maar da's (voorlopig) opgelost met gungum.
Ook zit het eindpijpje nu strak tegen de onderzijde van de achterbumper aan. Ik hoop dat dit bumperdeel hierdoor niet gaat smelten.
Ik ga er van uit dat de achterste rubbers wel wat oprekken en daardoor de einddemper weer wat lager komt te hangen en het eindpijpje vrijkomt van de bumper.

De tijd zal het leren, of er moet iemand hier zijn die er iets op weet te verzinnen??
Afbeelding
En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Hetzelfde lek heb ik op dezelfde manier gefixt.

Tegen bumper aan, kun je waarschijnlijk wel verhelpen door met een waterpomptang de op[hangbeugels iets te verbuigen zodat de uitlaat lager komt te hangen, wellicht even de klem losmaken op de overgang. Heb ik ook zo gefixt...

Schijnbaar is het verschil tussen uitlaat en uitlaat en rubber en rubber, want ik het het wel en niet gezien (beide situaties dus gehad)
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”