FF een vraagje, puur omdat dit moet gaan doen en geen ervaring heb met zuks. Verder kan ik niet iets duidelijks vinden hierover, maar dat kan aan mij liggen
Weet iemand hoe ik het beste de uitlaatrubbers, waar de einddemper in hangt, kan vervangen??
Ik heb ze al in huis, maar heb vanavond ff snel geprobeerd en kreeg het niet makkelijk los. Eigenlijk helemaal niet.
Voor zover ik weet gewoon trekken. Heb ze laatst ook los gemaakt bij m'n donorauto. Zit alleen even te denken hoe het ook alweer in elkaar zit, maar dacht gewoon trekken, beetje wringen enzo
wel beetje silikonenspray in de openingen spuiten, glijdt hij wat gemakkelijker over de ophangpunten.
Verder is mijn ervaring dat je de uitlaat wat omhoog moet drukken.
Ik heb een hefbrug, vandaar dat de uitlaat (met rubbers) onder de S60 monteren gemakkelijk was.
Steun onder uitlaat, brug wat zakken en dan is het monteren van de rubbers een fluitje van een cent.
Je hebt er speciale lange haken met een handvat voor. Maar met een stevige schr.draaier als wrikijzer moet het ook lukken om ze lostehalen en weer vast te zetten. De oude kan je trouwens net zo goed lossnijden, je gaat ze toch vervangen.
oude snij je er van af, oppassen met vingers. Uiteraard kan hard trekken ook maar je kan er zo slecht bij.
Nieuwe met vaseline erop.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf. Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Viel nog niet mee om het 2e rubber om het pennetje geschoven te krijgen, maar ze zitten erop.
Helaas blijft de uitlaat toch een beetje 'lekken' bij de overgang van middendeel naar achterste deel, maar da's (voorlopig) opgelost met gungum.
Ook zit het eindpijpje nu strak tegen de onderzijde van de achterbumper aan. Ik hoop dat dit bumperdeel hierdoor niet gaat smelten.
Ik ga er van uit dat de achterste rubbers wel wat oprekken en daardoor de einddemper weer wat lager komt te hangen en het eindpijpje vrijkomt van de bumper.
De tijd zal het leren, of er moet iemand hier zijn die er iets op weet te verzinnen??
Tegen bumper aan, kun je waarschijnlijk wel verhelpen door met een waterpomptang de op[hangbeugels iets te verbuigen zodat de uitlaat lager komt te hangen, wellicht even de klem losmaken op de overgang. Heb ik ook zo gefixt...
Schijnbaar is het verschil tussen uitlaat en uitlaat en rubber en rubber, want ik het het wel en niet gezien (beide situaties dus gehad)
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf. Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.