@hugo
dat is een afval bakje. ik heb er ook een met dank aan Kootje ben er heel tevreden mee ziet er neter uit dan het opberg vakje.
@jeroentje. zo die heeft hem goed verziekt suc6 met opknappen. lekt jou dakraam niet. bij mijn vorige 440 was dat wel het geval
Hier mijn mini projectje. 440 turbo uit 93 to do list update
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat is een origineel Daytona Volvo stuur zat oa standaard in de Volvo 480 Paris edition, made by Momo. Er is nog een Momo stuur voor de 400 serie, dat is de Silverstone ook wel Palmbeach genoemd. Die gekleurde insert werd in 3 kleurvarianten bijgeleverd. Dat Silverstone stuur heb ik in mijn 480 zitten.En trouwens....... mooi stuurwiel. Is dat een bepaald type? Of is dat universeel?
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Hmmm, dan ben ik toch eigenlijk verplicht om eens wat sloperijen af te gaan op zoek naar zuks stuur.Iroll schreef:Dat is een origineel Daytona Volvo stuur zat oa standaard in de Volvo 480 Paris edition, made by Momo. Er is nog een Momo stuur voor de 400 serie, dat is de Silverstone ook wel Palmbeach genoemd. Die gekleurde insert werd in 3 kleurvarianten bijgeleverd. Dat Silverstone stuur heb ik in mijn 480 zitten.En trouwens....... mooi stuurwiel. Is dat een bepaald type? Of is dat universeel?
DWZ als de 440 blijft. Ben bezig met vervanging..........

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- duracell-konijntje
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26
pffff. wat zonde zeg.
wel mooi dat je hem weer in mooie orginele staat wil brengen.
vond het dash in ieder geval al een stuk opknappen door het goed plaatsen de knop
.
wel mooi dat je hem weer in mooie orginele staat wil brengen.
vond het dash in ieder geval al een stuk opknappen door het goed plaatsen de knop

I want MY!! shiny volvo..
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Het stuur wat ik er in heb zitten is het Palm Beach stuur. Op marktplaats staat nog een Daytona stuur te koop, maar aangezien de originele sportsturen schaars zijn en erg gewild (vooral bij 480 liefhebbers) wordt er flink op geboden! Hier in ieder geval de link.
Het loont trouwens wel om sloperijen af te speuren; bijna al mijn accessoires heb ik op de sloop gevonden (ook het afvalbakje):D
Het loont trouwens wel om sloperijen af te speuren; bijna al mijn accessoires heb ik op de sloop gevonden (ook het afvalbakje):D
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Wel nu..Ben na de aankomst met de boot vanuit de UK snel de vrachtauto leeg gehaald en ben richting het zuiden vertrokken. Daar gehaald uit een 460:
Orginele volvo radio,bijbehorend dashbord en zijknippers. En verder nog een grill en rechts achter remklauw.
Het dashbord deel had ik ook bij iemand besteld op marktplaats. Echter niets binnen gekregen. Erg jammer dat er nog van dit soort volk op het net zit.
De radio heb ik echter een code voor nodig. Even zoeken dus.
auto slopen...

Mooi orgineel. Zelfs de "code" waarschuwing in de radio hehe

De lelijke pinkers vervangen.
Oud:

Nieuw:

En toch eigenlijk wel het beste...de grill

Orginele volvo radio,bijbehorend dashbord en zijknippers. En verder nog een grill en rechts achter remklauw.
Het dashbord deel had ik ook bij iemand besteld op marktplaats. Echter niets binnen gekregen. Erg jammer dat er nog van dit soort volk op het net zit.
De radio heb ik echter een code voor nodig. Even zoeken dus.
auto slopen...

Mooi orgineel. Zelfs de "code" waarschuwing in de radio hehe

De lelijke pinkers vervangen.
Oud:

Nieuw:

En toch eigenlijk wel het beste...de grill

Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Goed bezig hoor!
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
netjes goed bezig.
hoe heb jij de verwarmingsunit eruit gehaald. ik krijg hem los geschroeft en kan hem er een stukje uitschuiven maar krijg hem er niet uit omdat ik niet bij de kabels kan komen.
hoe heb jij de verwarmingsunit eruit gehaald. ik krijg hem los geschroeft en kan hem er een stukje uitschuiven maar krijg hem er niet uit omdat ik niet bij de kabels kan komen.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Daar ben ik bij de eerste demontage ook even mee bezig geweest. Gelukkig was dat een sloper dus kon even ruig zijnleip11 schreef:netjes goed bezig.
hoe heb jij de verwarmingsunit eruit gehaald. ik krijg hem los geschroeft en kan hem er een stukje uitschuiven maar krijg hem er niet uit omdat ik niet bij de kabels kan komen.

Wat ook kan. Maar is wat lastiger. Is met een tangetje de kabels van de pinnetjes halen op de unit zelf. En dan met een tang de clips los halen. Echter dat laatste ging bij mij niet zo makkelijk.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Netjes gemaakt. Gewoon origineel ziet er een stuk beter uit. Wat lees ik, plannen voor T25 turbo? Ga je de wielkasten nog opknappen?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Ja alles met de tijd. De T25 komt van een 2 ltr af. Die zou eigenlijk op een ander blok gaan maar die plannen gingen niet meer door. Dus dan maar op de volvo haha. Ergens in mijn vakantie komt ie erop denk ik.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Even een mini update. Voorremmen zijn op. Zowel blokken als schijven. Achter moet ik 1 nieuwe klauw bestellen. Nu is mijn rad lek dus daar moet een nieuwe voor komen. Verder heb ik hem vorige week op de brug gehad en kwa roest ben ik tevreden. Op de spatbord randen na zit er vrijwel niets. Wel ben ik erachter dat de carterpakking aan een verjongings kuur toe is. Dus gaat lekker.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Haha ja had al zoiets gezien. Maar beter een nieuwe dan 1 die na 2mnd weer lek is.Guidooo schreef:denk dat een verjongingskuur niet meer gaat helpen
Tja weer hoop kosten idd. Radiateur is 110 ex.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Deze onderdelen vervangen is goed zelf te doen. Remklauw kun je goedkoop bestellen bij naar ik meen scandcar. Carterpanpakking zou ik gewoon origineel bestellen bij de dealer.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Ja voor iemand die tijd zat heeft is het prima te doen.
Maar mijn werk week loopt van zondag avond 4u tot zaterdag een uur of 10. Dus je snapt....heb weinig tijd.

Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Ow ow ow. Soms kan ik dat ding wel gewoon in de fik steken.
Vandaag nadat ik van de boot afkwam ( UK-Rott). Snel de vrachtauto gewassen en de volvo op de brug gezet op de zaak. De onderste bouten van beide remklauwen gingen zonder problemen los. EN dan de bovenste. No way dat die los kwamen. En dop 17 wilde er niet goed op passen met 16 is weer te klein. Gevolg? 2 verneukte bouten. Tijd om wat anders te bedenken.
Vandaag nadat ik van de boot afkwam ( UK-Rott). Snel de vrachtauto gewassen en de volvo op de brug gezet op de zaak. De onderste bouten van beide remklauwen gingen zonder problemen los. EN dan de bovenste. No way dat die los kwamen. En dop 17 wilde er niet goed op passen met 16 is weer te klein. Gevolg? 2 verneukte bouten. Tijd om wat anders te bedenken.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Tip 1) Heet stoken en griptang erop?
Tip 2) sleuf erin en slagschroevendraaier erop
Tip 3) afvijlen in 6hoek tot dopmaat 16
Tip 4) een dop erop lassen en los rammen
Zomaar wat ideetjes
Denk dat je dat in die werkplaats wel hebt liggen?
Tip 2) sleuf erin en slagschroevendraaier erop
Tip 3) afvijlen in 6hoek tot dopmaat 16
Tip 4) een dop erop lassen en los rammen
Zomaar wat ideetjes

Denk dat je dat in die werkplaats wel hebt liggen?
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Liggen ongetwijfeld. Maar ik heb er niet altijd toegang toe. Bijna nooit eigenlijk. Omdat ik altijd op zaterdag terug kom wanneer iedereen al pleite is. Ik dacht er zelf aan om de geleiders van de klauw los te halen?
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht